חֲנוּכָּה וצוֹפֶן ירוּשָׁלִַם: מָשְׁלוּ ביִרְאָה ורְאוּ שָׁלוֹם

עריכה חדשה: 30 נובמבר, 2023

אהובים-יקרים, בתמסורותינו האחרונות לראשונה ובאופן החורג ממנהגנו, התבטאנו במונח מצב חירום לתיאור מצבו של עם ישראל ושל המין האנושי בכללותו. עוד בטרם החל מה שתחילה כונה " גל הטרור " ובהמשך שונה ל" אינתיפאדת היחידים " מסרנו לכם כי ירושלים מהווה מוקד תבערה ( מת בראשי תיבות ) אף כי טרור היחידים עתיד להתפשט ברחבי הארץ ובעולם כולו בארנו גם, שבתואם להבטחה האלוקית לנח לא צפוי דין השמד כלל פלנטארי ברם, תרחישים לא רצויים במוקדים גיאוגרפים ספציפיים ייתכנו גם ייתכנו.

אהובים-יקרים, העברת המיידעים קודם להתרחשות האירועים לא נועדה לזרוע בכם פחד כי אם לעורר ולהעיר אתכם, שהנכם אדונים לגורלכם האישי, הלאומי והעולמי. מדובר בקריאת השכמה ללקיחת האחריות האישית אשר מחברת אתכם לעוצמה הפנימית הנטועה בכם הלוא הוא עצמי האור שלכם חלק מאלוה ממש, נרות החנוכייה מסמלים את חניכת עצמי העור הלוא הוא עצמי הנפש הבשרי ויישורו לעצמי האור האלוהי,  חנוכה מלשון חניכה וגם נוכח ה'

אהובים-יקרים, ירושלים בירת הנצח של עם הנצח היא מעוז ליבה של הפלנטה שכן, צ'אקרת הלב הפלנטארית פועמת במקום המקודש לשלושת הדתות. למרבה הדאבון, במקום שירושלים תהווה מקור ביטחון ואחדות בין עמים, גזעים ודתות הרי, שלאורך העידן שמסתיים ועד למועד כתיבת שורות אלה, ירושלים עדיין מהווה מוקד למחלוקות ומאבקים פנימיים וחיצוניות.

אהובים-יקרים, הבערה בירושלים נותנת אותותיה ומשפיעה על העולם כולו, כפי שחזיתם במו עיניכם בשבועות האחרונים בשורה של פיגועים רצחניים ברחבי הפלנטה: פיצוץ המטוס הרוסי בסיני (31.10.15 ), הפיגוע ההמוני בבירות שבלבנון ( 12.11.15), והמתקפה הקטלנית בפריז (13.11.15 ) כולם מטעם ארגון הטרור האיסלמי דעאש  מלשון דַּע אֵשׁ.

אהובים-יקרים, הלב הוא מקור החיות של הגוף אשר מזרים דם לכל האיברים, כשם שבגוף האדם ללא לב אין חיים כך גם בנוגע לגוף הפלנטארי כלומר, ירושלים מהווה את מקור החיות של כדור הארץ ועוד, מבלעדי הגוף הלב נעדר תכלית ומשמעות בהלימה לגיאומטריה הקוסמית של המעגל והנקודה במרכז: בכדי להוות ציר ומרכז הנקודה זקוקה לקו המעגל שמקיף אותה במידה שווה, קו המעגל זקוק לציר ומרכז לנוע סביבו, יש כאן תלות הדדית תכלית הקיום של האחד נובעת מהשני וההפך על כן, לירושלים אין תכלית ללא העמים הסובבים אותה, ולאנושות אין תוחלת מבלעדי ירושלים.

אהובים-יקרים, הגיאומטריה המקודשת של המעגל והנקודה במרכז מסמלת את אינסופיות היקום והקיום, הבריאה והאל: כל מעגל מתפקד כנקודה מרכזית עבור מעגל אחר גדול יותר וההפך, כל נקודה מרכזית מתפקדת כמעגל עבור נקודה מרכזית קטנה יותר וכן הלאה.

אהובים-יקרים, הגיאומטריה המקודשת של המעגל והנקודה במרכז מוטבעת בכם ובכל מה שסובב אתכם למשל, במבנה האנטומי של העין, במבנה הצורני של הפרחים כמו כן, ניתן לחוש זאת אינטואיטיבית בתנועת הנשימה, משעשע במיוחד הדמיון של גיאומטריה זו למראה הסופגנייה עם הריבה במרכז.

אהובים-יקרים, כשם שבגוף האנושי 7 מרכזים אנרגטיים כך גם בגוף הפלנטארי, כל אחת מהצ'אקרות הפלנטאריות מקושרת לאזור גיאוגרפי מסוים על פני כדור הארץ. מעת לעת, עם הנדידה של עמים וגזעים משתנה מיקומן של הצ'אקרות הפלנטאריות למעט אלה של צ'אקרות הלב והכתר. ברצוננו להאיר את מיקומן העכשווי של הצ'אקרות הפלנטאריות, ואת הנתיבים הרוחניים קרי, השערים ההתפתחותיים שלהן:

צ'אקרת השורש ממוקמת בשתי ארצות: פרו ( דרום אמריקה ) ופורטוגל ( אירופה ), נתיבה הרוחני הוא שער ה-חמלה

צ'אקרת המין  ממוקמת באוסטרליה, נתיבה הרוחני הוא שער ה- אָמֵן

צ'אקרת מקלעת השמש ממוקמת בגרמניה ( מרכז אירופה ), נתיבה הרוחני הוא שער ה-קבלה

צ'אקרת הלב ממוקמת בירושלים ( אסיה ), נתיבה הרוחני הוא שער ה-אהבה

צ'אקרת הגרון  ממוקמת בהודו ( אסיה ), נתיבה הרוחני הוא שער ה-אחדות

צ'אקרת העין-השלישית ממוקמת בבנגלדש ( אסיה ), נתיבה הרוחני הוא שער ה-שמחה

אהובים-יקרים, ייתכן ויש מבניכם בדומה לזו המתמסרת אותנו אשר תוהים בליבם מה בנוגע לצ'אקרת הכתר ? ברצוננו לבאר עניין מהותי זה.

אהובים-יקרים, הנתיב הרוחני של צ'אקרת הכתר הוא שער ה-נצח שכן, מרכז הכתר מהווה את הגשר בין העצמיות האנושית ברת החלוף לעצמיות הנשמתית האלמותית. מרכז הכתר מעין צינור אשר מחבר בין האדם לעולמות העליונים, הכניסה למרכז הכתר היא דרך מרכז הלב, בלשון ציורית ניתן לדמות את מרכז הלב לפתח התחתון של הצינור, ואילו את מרכז הכתר לפתחו העליון.

אהובים-יקרים, בשביל לעלות בתודעה חיוני קודם לשקוד על ריפוי הילד/ה הפנימי/ת, הבראת  הצלקות הרגשיות אשר שורשיהן בילדות וביחידות החיים הקודמות לאורך העידן שמסתיים מכאן, שדרך אמת רוחנית כורכת יחד ריפוי רגשי וחניכת אור ייעודית.

אהובים-יקרים, האמונה הרווחת לפיה גן עדן הנו מקום בעולם הבא אליו עוברים הצדיקים לאחר מותם, ואילו הרשעים מקומם בגיהינום טעות ביסודה, ברצוננו לבאר את המשמעות האמיתית הנכונה של גן עדן.

אהובים-יקרים, אלוקים מצווה על אדם שלא לאכול מעץ הדעת פן ימות: "  וַיְצַו יְהוָה אֱלֹהִים עַל הָאָדָם לֵאמֹר מִכֹּל עֵץ הַגָּן אָכֹל תֹּאכֵל,  וּמֵעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע לֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ כִּי בְּיוֹם אֲכָלְךָ מִמֶּנּוּ מוֹת תָּמוּת "  ( בראשית ב', ט"ו – י"ז ) אף על פי כן, חווה ואדם לאחר שאוכלים מעץ הדעת נותרים בחיים נשאלה השאלה, הכיצד ?

אהובים-יקרים,  עד לחטא הקדמון עדיין לא התפתחה אצל האדם והאישה תודעת האגו, מהכתוב עולה כי האדם והאישה היו אחד עם עצמי האור שלהם לפיכך, שררו בניהם יחסים של אהבה אלוהית ושותפות: " וַיִּהְיוּ שְׁנֵיהֶם עֲרוּמִּים הָאָדָם וְאִשְׁתּוֹ וְלֹא יִתְבֹּשָׁשׁוּ " ( בראשית ב', כ"ה ), צופן ערומים הנו ע' מָרוֹם רמז לעין השלישית הנסתרת האחראית על התקשורת עם שוכן מרום הקדוש ברוך הוא כיוון, שהאדם והאישה היו מאוחדים עם עצמיות הנשמה האלוהית עדיין לא התפתח אצלם רגש הבושה אשר נובע מעצמי הנפש הלוא הוא אישיות האגו של הרצון לקחת לעצמי.

אהובים-יקרים, האלוהות מכניסה את הנחש לגן עדן, מלאך ה' שליח אור בתחפושת במטרה ללמד את האדם והאישה עצמאות רוחנית דרך התנסות בבחירה חופשית: " וְהַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהִים … וַיֹּאמֶר הַנָּחָשׁ אֶל הָאִשָּׁה לֹא מוֹת תְּמֻתוּן, כִּי יֹדֵעַ אֱלֹהִים כִּי בְּיוֹם אֲכָלְכֶם מִמֶּנּוּ וְנִפְקְחוּ עֵינֵיכֶם וִהְיִיתֶם כֵּאלֹהִים יֹדְעֵי טוֹב וָרָע " ( בראשית ג', א' – ו' ),  הנחש אשר מייצג את תודעת האגו של הנפרדות משכנע את האישה כי תכלית האיסור לאכול מפרי עץ הדעת הוא רצון האלוהים לשלוט מעליהם מרגע זה ואילך, מחלחלת אצל האישה התפיסה של יחסי כוח ושליטה, והיא מפרשת בשוגג את העובדה שנוצרה מאדם כעדות להיותה נחותה ממנו בבחינת מספר 2, וכי הוא מעליה בבחינת מספר 1.

אהובים-יקרים,  רגשות התחרותיות והקנאה אשר חלחלו לאישה מניעים אותה לאכול מעץ הדעת מתוך אשליה כי בדרך זו היא תוכל להיות מעל אדם: " וַתֵּרֶא הָאִשָּׁה כִּי טוֹב הָעֵץ לְמַאֲכָל וְכִי תַאֲוָה הוּא לָעֵינַיִם וְנֶחְמָד הָעֵץ לְהַשְׂכִּיל וַתִּקַּח מִפִּרְיוֹ וַתֹּאכַל " ( בראשית ג', ו' ), לעיניים בהיפוך האותיות נע מעל כלומר, האישה מתאווה להיות מעל אדם, ומשוכנעת שתשיג זאת באמצעות האכילה מעץ הדעת אלא, שההפך הגמור קורה, חמדנותה מביאה לכך, שהיא מאבדת מאורה ונופלת לעורה כלומר, בעקבות האכילה מעץ הדעת גוף האור האסטראלי / הכוכבי אשר קרן מבעד לגוף העור הגשמי צנח ונכלא בתוך הגוף הפיזי. כשהאישה מבחינה שאיבדה מאורה היא משדלת את אדם לאכול אף הוא מעץ הדעת במטרה להבטיח שלא יוותר מעליה בסולם ההתפתחות: " .. וַתִּתֵּן גַּם לְאִישָׁהּ עִמָּהּ וַיֹּאכַל ".

אהובים-יקרים, צופן עץ הדעת הנו דע עֵת הווה אומר, לכל שלב בהתפתחות הידע והמזון הרוחני ההולמים אותו, כשם שבגשמי אכילת מזון מוצק מסוכנת לתינוק בן יומו או לחילופין חשיפה בגיל הרך לתכנים של מבוגרים פוגעת בנפש הילד ומזיקה לו, כך האכילה מעץ הדעת טרום בשלות הביאה לנסיגה אבולוציונית, לנפילה מהטבע המעודן של עצמי הנשמה האלוהי, גן עדן מלשון  גֶּן עָדִין, אל הטבע הגס של עצמי הנפש הבהמי:  " וַיִּקְרָא יְהוָה אֱלֹהִים אֶל הָאָדָם וַיֹּאמֶר לוֹ אַיֶּכָּה " ( בראשית ג', ט' ), איכה קרוב משפחה של הערך כָּהָה, האלוהות בדרך פניה זו מעירה ומעוררת את אדם כי בעקבות החטא כהה אורו. הפסוק " וַיַּעַשׂ יְהוָה אֱלֹהִים לְאָדָם וּלְאִשְׁתּוֹ כָּתְנוֹת עוֹר וַיַּלְבִּשֵׁם " ( ראשית ג', כ"א ) מלמד, שגוף האדם הבראשיתי היה מרווח ובהיר, וכי מאז החטא הקדמון קיבל את האיכות הדחוסה אף המוצלת.

אהובים-יקרים, " מות תמות " אין הכוונה למוות פיזי כי אם למוות רוחני לנפילה מתודעה של אחדות עם עצמי האור החלק האלוהי הנצחי באדם עדן מלשון עד, להזדהות עם עצמי העור החלק הבשרי החולף מכאן, שהמשמעות האמיתית הנכונה של גן עדן הנה קשר של אחדות, אהבה ויצירה במשותף עם מקורות האור העליונים כפי שהיה טרום החטא הקדמון.

אהובים-יקרים, כיוון, שהעלייה אל מרכז הכתר עוברת דרך מרכז הלב אך טבעי, שהמיקום הגאוגרפי של צ'אקרת הכתר הפלנטרית הנו בקו אנכי ישר מעל צ'אקרת הלב הפלנטרית אשר בירושלים, כפי שנרמז בצופן השם ישראל מלשון יָשָׁר אֵל.

אהובים-יקרים, צופן ירושלם בלשון המקרא מרמז על התעלות מעל רגשות פחד ויִרְאָה אשר מקורם בתודעת הנפרדות, והתמרתם ברגשות שלום ואחווה הנובעים מתודעה של אחדות עם הבריאה והאל.  ביום בו בנות ובני ישראל ילמדו למשול ביִרְאָה העולם כולו יִרְאֶה שלום ויעשה שלם יותר, והרי בשם ירושלם חבויות 5 מילים:  יָרְאוּ, יִרְאוּ, משול, שלום, שלם.

אהובים-יקרים, בימי מלכות המלך שלמה מלשון שלם ה' קרי אחד עם האל, שררו יחסי שלום בין ישראל לעמים השכנים: " וַיֵּשֶׁב יְהוּדָה וְיִשְׂרָאֵל לָבֶטַח אִישׁ תַּחַת גַּפְנוֹ וְתַחַת תְּאֵנָתוֹ מִדָּן וְעַד בְּאֵר שָׁבַע כֹּל יְמֵי שְׁלֹמֹה "  ( מלכים ה', ה' ). האלוקות מפקידה בידי שלמה המלך את בניית בית המקדש אשר נועד להוות מקור ביטחון עבור עם ישראל והאנושות כולה, בשפת הקודש שתי המילים בית ו-ביטחון נפתחות באות ב'.

אהובים-יקרים, קיימת הקבלה בין בית המקדש שבנה שלמה המלך לגוף האדם כך למשל, תקרת המקדש משולה לתקרת הגולגולת, חלונות המקדש לעיניים, קשתות המקדש לקשתות צלעות בית החזה, שני עמודי המקדש יכין ובועז מסמלים את הרגליים בגוף האדם וכן הלאה. ועוד, 3 חלקי המקדש: אולם– 12 מדרגות בכניסה למקדש,  קודש – היכל המקדש בו הוצבו המנורה שולחן לחם הפנים ומזבח הקטורת,  קודש הקודשים – החדר הפנימי במקדש בו הונח ארון הברית ובתוכו לוחות הברית הנם כנגד 3 הרבדים באדםגוף, נפש ונשמה.

אהובים-יקרים, מנורת הזהב אשר צורתה משולה לעץ בעל 3 חלקים- שורש, גזע וענפים הנה כנגד   3 הגופים באדםהפיזי, הנפשי והרוחני.  ועוד, 7 הקנים במנורה כנגד 7 הצ'אקרות בגוף האדם  (החנוכייה עם 9 הקנים הנה התפתחות מאוחרת של מנורת הזהב ). ועוד, שלושת הקנים הימניים והשמאליים אשר במנורה ביחד עם הקן האמצעי יוצרים את האות ש' כפול שלוש באופן זה, נוצר מבנה של מעין ש' בתוך ש' בתוך ש'. האות ש' לכשעצמה מהווה תזכורת לשילוש המקודש של הרוח הפן הזכרי של האלוקות, השכינה הפן הנקבי של האלוקות,  ומה שבניהם. שלושת ' השינים ' הנם כנגד 3 מעגלי התקשורת הייחודיים לצורת הקיום האנושית:

המעגל הראשון מסומל על ידי הש' החיצונית מייצג תקשורת בין אישית של האדם עם הזולת

המעגל השני מסומל על-ידי הש' האמצעית מייצג תקשורת תוך אישית בין האדם לעצמי הנשמתי העליון

המעגל השלישי המסומל על-ידי הש' הפנימית מייצג תקשורת בין האדם לאלוקות

אהובים-יקרים, כשם שבבית המקדש החדר הפנימי בו הוצבו הארון ולוחות הברית היווה את המקום המקודש ביותר, כך גם צ'אקרת הלב שבגוף האדם וצ'אקרת הלב הפלנטארית מהוות את השערים האינדיבידואלי והקולקטיבי לעלייה בתודעה, וכינון יחסי אהבה ושותפות בין משפחת בני האדם לבין עולמות של מעלה ויושביהן, לוחות ברית בראשי תיבות לב.

אהובים-יקרים, קיים הבדל מהותי בין משמעותה הרוחנית של מנורת בית המקדש לזו של החנוכייה:

מנורת בית המקדש בעלת שבע הקנים הנה כנגד שבע הצ'אקרות בגוף האדם ובפלנטה, שבע צבעי הקשת, ושבעה רקיעים של מעלה עד בורא עולם מכאן, שמנורת הזהב מסמלת את העיקרון הקוסמי של המקרוקוסמוס והמיקרוקוסמוס זאת אומרת, כמו בעליונים כך בתחתונים, כמו בתחתונים כך בעליונים.

החנוכייה מסמלת ערך עליון בבריאה לפיו, הגבוה שומר על הנמוך, שַׁמָּשׁ החנוכייה מסמל את מורה האור אשר תפקידו לשרת את תלמידי ותלמידות האור, להוות עבורם מקור הזנה רוחני בדומה לשֶׁמֶשׁ אשר מהווה מקור חיים והזנה לכל שישנו על פני האדמה. הואיל וצד שמאל מייצג את העתידני החדשני הנכון רוחנית להציב את שַׁמָּשׁ החנוכייה משמאל לשאר הנרות משל למורה האור אשר מאיר את הדרך אל החדש הלוא נודע בסיכול אותיות צליל הגייה אלוה נודה, והרי צופן יהודה ו-יהודים מלשון הודיה ו-מודים.

בתום תמסורותינו בחג אורים זה מברכים אנו אתכם להיות האור שבכם, אמן.