טוֹהַר וצופן עקדת יצחק

עריכה חדשה:  10 ספטמבר, 2023

אהובים-יקרים,  סגולת שעה מקודשת זו בפתחה של שנה עברית חדשה וחגי תשרי הקרבים ובאים היא שיבה אל ראשית הנביעה, אל מקור עצמיותכם הלוא הוא עצמי האור אשר בכם מהותכם האלוהית האמיתית. צופן חגי תשרי הוא חָג רמז לתנועה המעגלית במעלה ספיראלת ההתעלות בנוסף, הערך תשרי מסתתר במילה ראשית וגם תשרי צליל הגייה תַּשְׁרִי פועל הִשְׁרָה במובן של טבילה במים לשם היטהרות.

אהובים-יקרים, ארבעת חגי תשרי הם כנגד ארבעת מוטות החופה, בזמן הזה ההיררכיות העליוניות ומלאכי השרת סוככים מעליכם, יחד יוצרים חופת אור מבנה אנרגטי רווי עוצמה וחסד, מזון וברכה לשנה החדשה. בכדי להפיק את המירב ממתת חסד עליונה זו נדרשים הנכם לשקוד על מירוק הכלי האישי מכיוון שכך, ברצוננו להאיר ולבאר עבורכם מהי המשמעות האמיתית הנכונה שלהמדרגה הרוחנית אותו סף תודעתי הנקרא טוהר.

אהובים-יקרים, טוהר שווה הישמעות לקריאות הרוח וקיום רצון האל, אין זה עניין של מה בכך כי אם כרוך בוויתורים הרבה, אומץ ומאמץ, הקרבות וסיכונים שכן, ככל שנשמה גבוהה ומפותחת יותר המבחנים והאתגרים הרוחניים כבירים יותר.

אהובים-יקרים, טהור מי אשר רותם את כל כוחותיו הפיזיים והנפשיים למען קיום רצון הרוח והחתימה הנשמתית. דרך מורי האמת של האנושות, בחירי האל, נביאיו ומשרתיו להקדים ולהציב בעדיפות עליונה את קיום ההנחיות המתקבלות ממקורות האור וההדרכה העליונים, ולא להניח לשיקולים של כדאיות ונוחות אישיים לעכבם ולהסיטם מעשיית אותן הוראות והכוונות, הצבת הרוחי לפני החומרי זהו הסדר הנכון שכן מקור הכול הוא ברוח.

אהובים-יקרים, עקידת עצמיות הנפש הלוא היא אישיות האגו למען קיום סעיפי החוזה הרוחני בשלושת רובדי החיים המרכזיים- הזוגי, ההורי והייעודי היא המפתח לחיים מלאים של ברכה ושגשוג, שמחה ויצירה במשותף עם הרוח.

אהובים-יקרים, אברהם אבינו הלוא הוא גלגול נשמתי ישיר של האדם הראשון מצווה להקריב את היקר לו מכל, את בנו יחידו בניגוד לכאורה להבטחת האלוהות כי מיצחק יקום לו זרע: " וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֲבָל שָׂרָה אִשְׁתְּךָ יֹלֶדֶת לְךָ בֵּן וְקָרָאתָ אֶת שְׁמוֹ יִצְחָק וַהֲקִמֹתִי אֶת בְּרִיתִי אִתּוֹ לִבְרִית עוֹלָם לְזַרְעוֹ אַחֲרָיו " ( בראשית י"ז, י"ט ) אף על פי כן, אין אברהם נופל למלכודת האגו של התרעומת והכפירה כי אם מזדרז בקיום המצווה עליו, משכים קום מבצע בשקידה ובסדר מופתי את ההכנות למסע:   " וַיַּשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר וַיַּחֲבֹשׁ אֶת חֲמֹרוֹ וַיִּקַּח אֶת שְׁנֵי נְעָרָיו אִתּוֹ וְאֵת יִצְחָק בְּנוֹ וַיְבַקַּע עֲצֵי עֹלָה וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אָמַר לוֹ הָאֱלֹהִים "  ( בראשית כ"ב, ג' ), החזרתיות בטקסט של ו' החיבור 7 פעמים, שבע מלשון שבועה מלמדת כי טוהר = חיבור האלוהי לאנושי, רוח לחומר, שמיים לארץ.

אהובים-יקרים, אין אברהם משתף את שרה בציווי אשר נצטווה כי אם מגלה עצמאות רוחנית באופן זה, מתקן את החטא ממחזור חייו הקודם בדמות האדם הראשון אז נשמע לחווה ובעצתה הקלוקלת אכל מעץ הדעת אף על פי, שההוראה המפורשת שלא לאכול ממנו ניתן לו ישירות מהאל: " וַתֵּרֶא הָאִשָּׁה כִּי טוֹב הָעֵץ לְמַאֲכָל וְכִי תַאֲוָה הוּא לָעֵינַיִם וְנֶחְמָד הָעֵץ לְהַשְׂכִּיל וַתִּקַּח מִפִּרְיוֹ וַתֹּאכַל וַתִּתֵּן גַּם לְאִישָׁהּ עִמָּהּ וַיֹּאכַל " ( בראשית ג', ו' ).

אהובים-יקרים, אברהם אבינו נענה לצו האלוקי בשתיקה,  השתיקה של אברהם אינה מעידה על צייתנות עיוורת כי אם על הצבת הברית הרוחנית מעל הכול, שתיקה בהיפוך אותיות קשת יה רמז לברית בין האלוהים לנוח לאחר המבול. אברהם אבינו מגלם את המדרגה התודעתית הנעלה של ענווה שכן, מהותה של ענוות אמת היא הכרה במוגבלות צורת הקיום האנושית והשכל הארצי להבין ולתפוס את חוקיות הבריאה ואת דרכי האל אף על פי, שמהפרספקטיבה האנושית הצרה הציווי האלוהי לעקוד את בנו יחידו ניתפס ברוטלי ואכזרי, אברהם ממשיך לדבוק באהבת הבורא ובאמון בטוב ובמוסר האלוקי, תגובתו לשאלת יצחק מלמדת על עוצמת אהבתו ומסירותו לבנו:  "וַיֹּאמֶר יִצְחָק אֶל אַבְרָהָם אָבִיו וַיֹּאמֶר אָבִי וַיֹּאמֶר הִנֶּנִּי בְנִי וַיֹּאמֶר הִנֵּה הָאֵשׁ וְהָעֵצִים וְאַיֵּה הַשֶּׂה לְעֹלָה, וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם אֱלֹהִים יִרְאֶה לּוֹ הַשֶּׂה לְעֹלָה בְּנִי וַיֵּלְכוּ שְׁנֵיהֶם יַחְדָּו " ( בראשית כ"ב, ז' – ח' ), הנני מילת קוד עתיקה מלשון אין אני אשר מורה אמת גבוהה על פיה נוכחות אוהבת וקשובה היא תולדה של ביטול האני.

אהובים-יקרים, טבע עצמיות הנפש הארצית היא ניכוס ובעלות על חפצים ואנשים, אבות רבים ואימהות רבות נופלים למלכודת האגו לאשליה כי הילדים אשר נולדו להם שייכים להם, נוטים לראות בילדיהם שלוחות של עצמם, מעמיסים עליהם את הרצונות והצרכים האישיים, השאיפות והחלומות שלא הגשימו, המשורר ג'ובראן ח'ליל ג'ובראן מתריע מפני נטייה הורית אגואית זו:  "ילדיכם אינם ילדיכם כי פרי געגועי החיים אל עצמם, באים המה דרככם אך לא מכם, חיים עמכם אך אינם שייכם לכם ".

אהובים-יקרים, הורה אשר אוהב את ילדו אהבת אמת נוטע בילדו את אהבת האבא העליון האחד הקדוש ברוך הוא אלופו של עולם, מלמדו כי התכלית העליונה של החיים הגשמיים היא קיום ההוראות וההנחיות של מקורות האור העליונים כשם שמורה אברהם אבינו ליצחק בנו: " אלוהים יראה לו השה לעולה בני ". אברהם אבינו ממחיש באופן המעשי ביותר את אהבתו לבורא עולם, את ההכרה כי הכול נובע ממנו והכל חלק ממנו, בחירה זו שלו מביאה לתפנית בעלילה והוא זוכה לישועה של ארכי-מלאך גבריאל: " וַיִּקְרָא אֵלָיו מַלְאַךְ יְהוָה מִן הַשָּׁמַיִם וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם אַבְרָהָם וַיֹּאמֶר הִנֵּנִי, וַיֹּאמֶר אַל תִּשְׁלַח יָדְךָ אֶל הַנַּעַר וְאַל תַּעַשׂ לוֹ מְאוּמָה כִּי עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי יְרֵא אֱלֹהִים אַתָּה וְלֹא חָשַׂכְתָּ אֶת בִּנְךָ אֶת יְחִידְךָ מִמֶּנִּי " ( בראשית כ"ב, י"א – י"ב ).

אהובים-יקרים, טרום עקדת יצחק מתואר הניסיון הראשון שהתנסה בו אברהם: " וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל אַבְרָם לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ "  ( בראשית י"ב, א' ), האלוהות מצווה את אברהם לעזוב את הקיים ולצאת למסע אל הבלתי נודע מבלי לגלות לו לאן מועדות פניו, תוך כדי המסע מתבהר לאברהם היעד – ארץ כנען, אברהם צולח בגבורה ואומץ לב את המבחן הרוחני הראשון של התמסרות וכניעה לרוח, כפי שנרמז בצופן השם כנען בהיפוך אותיות נכנע. ניסיון עקדת יצחק הוא המבחן הרוחני האחרון בבחינת השיא מבין שורה של ניסיונות אשר נועדו  להכשיר נשמה נאצלה זו של אברהם אבינו לקראת שליחותה העתידית ביחידת החיים שלאחר מכן בדמות משה רבנו, מי שילד אומה חדשה ובמעמד הר סיני נתן לה את התורה בתמצית עשרת הדיברות הלוא הם חוקי הרוח האוניברסליים התקפים לכל אדם באשר הוא אדם, הביא בשורה חדשה לעולם שטוף בעבודות אלילים, גזל, חמס, ניאוף, רצח, עבדות והקרבת קורבנות אדם.

אהובים-יקרים, לאורך ההיסטוריה האנושית יש מי אשר גינו את התנהלותו הפאסיבית לכאורה של יצחק במעמד העקידה בבחינת צאן המובל לטבח, בתואם לחוקיות הזמן העכשווי של הרמת הצעיפים רוצים אנו להאירבאור האמיתי הנכון  את דמותו של יצחק אף לחשוף את שיתופי הפעולה הקארמתיים מעוררי ההשראה בין שתי נשמות גבוהות אלה בחירי ה' של אברהם ויצחק.

אהובים-יקרים, העמדה הפאסיבית של יצחק אינה נובעת מפתיות וקורבנות כי אם מאהבה ואמון מוחלטים באבא הביולוגי ובאבא הקוסמי, יצחק מזהה בחושיו הפנימיים האינטואיטיביים כי מדובר במעמד של חניכה אשר מעמיד בניסיון רוחני אדיר את עצמו גם כן לכן, אינו מתנגד כי אם משתף פעולה ממקום של עוצמה ואהבה.

אהובים-יקרים, קשר אוהב ומסור זה בין אברהם ליצחק חוצה מרחב וזמן, ובא לידי ביטוי פעם נוספת אלפי שנים מאוחר יותר בעת מפגשם הקארמתי המחודשאברהם בדמות ישו ויצחק בדמות יוחנן המטביל! יוחנן המטביל מנבא את הופעתו של ישו אף מצהיר באוזני מאמיניו ותלמידיו כי מעמדו הרוחני עתיד להיות גבוה ורם משלו: "ויקרא לאמור בוא יבוא אחרי החזק ממני אשר אינני ראוי לכרוע ולהתיר את שרוך נעליו, אנכי טבלתי אתכם במים והוא יטבול אתכם ברוח הקודש" ( מרקוס א', ז' – ח' ). עם התממשות הנבואה והופעתו של ישו יוחנן מכתיר אותו בתואר שה האלוהים, אות וסימן לקשר הקארמתי הנסתר לניסיון עקידת יצחק, ולשה אשר נגלה לאברהם והועלה לעולה תחת יצחק בנו: " וַיִּשָּׂא אַבְרָהָם אֶת עֵינָיו וַיַּרְא וְהִנֵּה אַיִל אַחַר נֶאֱחַז בַּסְּבַךְ בְּקַרְנָיו וַיֵּלֶךְ אַבְרָהָם וַיִּקַּח אֶת הָאַיִל וַיַּעֲלֵהוּ לְעֹלָה תַּחַת בְּנוֹ " ( בראשית כ"ב, י"ג ), " ויהי ממחרת וירא יוחנן את ישוע בא אליו ויאמר הנה שה האלוהים הנושא חטאת העולם " ( יוחנן א', כ"ט ). בפעם הזו, 'הבן' מעביר את 'האב' חניכת אור כלומר, יוחנן המטביל שהוא גלגול של יצחק אבינו עורך לישו שהוא גלגול של אברהם אבינו טכס טבילה במהלכו מתרחשת התגלות וטרנספורמציה אשר משנה את פני ההיסטוריה האנושית כולה.

אהובים-יקרים, טוהרו ומסירות ליבו של יוחנן המטביל מתגלים ביתר שאת כאשר אינו מהסס לחרף נפשו למען מילוי שליחותו, ומציב בנחישות ואומץ לב מראת אמת למלך הורדוס על שנשא לאישה את אשת אחיו המת: "כי הוא הורדוס שלח לתפוס את יוחנן ויאסרהו בבית הסוהר בגלל הורודיה אשת פילפוס אחיו כי אותה לקח לו לאשה, יען אשר אמר יוחנן אל הורדוס אשת אחיך אינה מותרת לך…ומיד שלח המלך אחד השומרים ויצווהו להביא את ראשו, וילך ויכרות את ראשו בבית הסוהר ויבאהו בקערה…" ( מרקוס ו' י"ז – ל' ), יוחנן המטביל ממאן לכופף את חוקי האמת והמוסר של האור כדי להציל את עורו על ידי כך ממחיש באופן המעשי ביותר כי מוות רוחני גרוע יותר ממות פיזי.

אהובים-יקרים, הנביא יחזקאל מהנביאים הבולטים בחיי עם ישראל אשר פעל בתקופת בית ראשון, והטיף לפני היהודים שהוגלו לבבל על חטאיהם אף הזהירם מפני חורבן שלם והליכה אחרי נביאי השקר שמעוררים בעם תקוות שווא הוא גלגול תנכי נוסף של יצחק אבינו, סימן לזה הוא צמד האותיות י' ו-ח'  צופן חי בגימטרייה 18 אשר מסתתר בשלושת השמות- יצחק, יחזקאל ויוחנן.

אהובים-יקרים, דעו כי נשמה יקרה נאצלה זו של יצחק אבינו מוגשמת בגוף אנושי בשר ודם וחיה בקרבכם היום, מדובר בגבר יהודי אזרח ישראל…אנו תפילה שלא ירחק היום וזהותו הרוחנית האמיתית תתגלה לו שהרי, כגודל המעמד הרוחני כך גם נטל האחריות המונח על כתפיו ( התמירות יש לומר…), לעשות למען גאולת העם היהודי והאנושות כולה בשעה הרת גורל ומקודשת זו של אחרית הימים וקץ עידן זה בן 6,000 שנים.

בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם באהבת הרוח, אמן.