כיפור ואחרית הימים: צופן הצום והברכה- גמר חתימה טובה

עריכה חדשה: 18 ספטמבר, 2023

"  וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר,

 אַךְ בֶּעָשׂוֹר לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי הַזֶּה יוֹם הַכִּפֻּרִים הוּא

 מִקְרָא קֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם וְעִנִּיתֶם אֶת נַפְשֹׁתֵיכֶם וְהִקְרַבְתֶּם אִשֶּׁה לַיהוָה,

וְכָל מְלָאכָה לֹא תַעֲשׂוּ בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה  כִּי יוֹם כִּפֻּרִים הוּא לְכַפֵּר עֲלֵיכֶם לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם "

( ויקרא כ"ג, כ"ו – כ"ח )

אהובים-יקרים, ברצוננו להאיר את המשמעות העמוקה החבויה בפסוקים אלה, שונה היא מהתפיסה הרווחת לפיה תכלית הצום ביום כיפור היא להתענות ולהתייסר. בערך ועניתם נחבאות צמד המילים עין תָּם רמז לעין השלישית בעלת הפרספקטיבה הגבוהה, המסוגלות לתפוס את התמונה השלמה של עולם הסיבות הרוחני אשר מעבר למציאות הגשמית מכאן, שמצוות הצום ביום הכיפורים נועדה לסייע לבן ישראל ולבת ישראל  להעביר את הפוקוס מהחלק הפיזי הקיומי אשר בו הלוא הוא עצמיות הנפש הבשרית אל החלק הרוחני הנצחי הוא עצמיותכם האלוהית האמיתית. צופן מלאכה מלשון מלאך ה' וגם בהיפוך אותיות מאכל משמע, ההימנעות ממלאכה ומאכל ביום זה נועדה לסייע לכם להתקרב אל עצמי האור לעורר את החלק המלאכי שבכם שכן, האדם חלק מאלוה המגולם בפיזי. מדובר בתהליך אינטימי פנימי בין האדם לבורא עולם הקדוש ברוך הוא לפיכך, הדרך המוצנעת המכונסת פנימה הולמת יום מקודש זה כפי שהיטיב להורות גדול מורי מתקדשי האמת ישוע הלוא הוא שלמה המלך החכם באדם: "…וכי תצומו אל תהיו זועפים כחנפים המשנים את פניהם להראות צמים לבני אדם אמן אמר אני לכם כי לקחו את שכרכם, ואתה כי תצום סוך את ראשך ורחץ את פניך, למען לא תראה בצומך לבני אדם כי אם לאביך אשר בסתר ואביך הראה במסתרים הוא בגלוי יגמלך " ( מתי ו', ט"ו – י"ט ).

אהובים-יקרים,  נצבים הנכם בימות המשיח הלוא הם אחרית הימים הווה אומר, הימים האחרונים בעידן הנוכחי, מתוקף החוק הקוסמי העליון על פיו כל אחרית היא ראשית וכל ראשית היא אחרית בלתי ניתן לעבור אל העידן החדש הממשמש ובא מבלי לסגור את כל הקצוות וליישב את הזנבות מיחידות החיים הקודמות, לסלק את החובות הקארמתיים ולהביא לידי גמר את מערך שיעורי הנשמה מעידן זה במטרה להגיע דף נקי וחלק לעידן החדש שבפתח לפיכך, המשמעות האמיתית העמוקה של הברכה גמר חתימה טובה בזמן הזה של חילופי עידנים היא לעורר ולהעיר אתכם להזדרז להשלים את החתימה הנשמתית והחוזה הרוחני שכן, התעכבות ביישום החתימה הנשמתית ולמידה של שיעורי הנשמה מקשה ומאריכה את הדרך עבורכם בפרק החיים הנוכחי וביחידות החיים העתידיות עד תום עידן זה. לא כן עבור מי אשר מזדרזים לחבור לזו הניצבת בשירותינו מקדמת דנא כותבת שורות אלה, לעבור אצלה תהליך יסודי ומקיף, רציף ועקבי של ריפוי הילד הפנימי, וסיום מערך שיעורי הנשמה המזכה בקבלה מאיתנו של החותם הרוחי המוזהב סימן ואות להגעה לגאולה האישית הנכספת אשר מובילה היא לקצירת הישגי אמת, לפריצת דרך, ומימוש מלא בכל הרבדים ביצירה במשותף עם הרוח, הגשמת תפארתכם האלוהית אין היא בגדר זכות כי אם חובתכם המולדת.

אהובים-יקרים, מורה רוח של אמת נזהר לעשות שימוש מידתי וראוי בברכה גמר חתימה טובה במטרה להעניק שירות של התעוררות לקרובים ולרחוקים, להעיר ולעורר אותם ליטול האחריות להקדים לקיים את החתימות הנשמתיות והחוזים הרוחניים. למרבה התימהון, רבים מעובדי ועובדות האור מועלים בתפקידם, במסווה של מילוי השליחות הרוחנית ואהבת הבריות כביכול מרעיפים משפכים של מילים בומבסטיות, שלל אימוגי'ם, ברכות ואיחולים ברשתות החברתיות בבחינת מס שפתיים בהיפוך האותיות סם בצורה זו, ממסכים ומרדימים את תודעת ההמון, מרחיקים את התלמידים והמטופלים שלהם מהמהות הרוחנית של יום מקודש זה.

אהובים-יקרים, על פי תוכנית המקור האלוהית התקשורת הדיגיטלית והרשתות החברתיות נועדו להיות בשירות הענקת הזדמנות שווה לכלל המין האנושי להאצה ההתפתחותית ועליה בתודעה למרבה הצער, מרחבים וירטואליים אלה הפכו במהרה לזירות של מאבקי אגו והתגוששויות, פסילה וקטילה הדדיים בחסות הזכות לחופש הביטוי כביכול. עינינו יורדות מים על שפיכות הדמים הגואה ברשתות החברתיות בבחינת איש קם על אחיו להורגו, ברצוננו לתזכר אתכם כי צום גדליה אשר נהוג לציין במועד ג' תשרי  שבין ראש השנה ליום הכיפורים, הוא יום תענית לזכר הרצח שהתרחש בתוך העם היהודי של המנהיג גדליהו בן אחיקם על ידי ישמעאל בן נתניה, רצח אחים זה הביא לסופה של ההתיישבות היהודית בארץ ישראל בימי הבית הראשון ויציאת אחרוני היהודים לגלות.

אהובים-יקרים, אהבת אמת אינה זקוקה למילים בומבסטיות להתהדר בהן כי אם מבטאת עצמה בפשטות ובשקט כפי שמובא בשירו של יוסי בנאי בהיפוך אותיות נביא: " ורק אני מרוב אהבה שותק, מרוב אהבה שותק ".

בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בהתעוררות אמת בטרם יָתוּם האשראי הקוסמי והשערים ינעלו סופית, אמן.