צופן הסביבון, נרות החנוכייה, ואיש החזון דוד בן גוריון

עריכה חדשה: 30 נובמבר, 2023

אהובים-יקרים, הסביבון מסמלי חג החנוכה נועד לעורר ולהעיר אתכם לסכנה שבעמידה במקום, ביטחון אמת ושגשוג בכל תחומי החיים הנם תולדה של תנועה תמידית והתפתחות מואצת אשר מצויים בקו אחד עם חזון הנשמה שכן, ככל שהסביבון מסתובב מהר יציבותו הולכת וגדלה, ואילו כאשר מאט את תנועתו יציבותו מתערערת, וכשחדל לנוע נופל !

אהובים-יקרים,  כל אחד מנרות החנוכייה מסמל שלב התפתחותי נוסף במימוש חזון הנשמה:

הנר הראשון–  ראשון מלשון רִאשׁוֹנִי הכוונה, לחלוציות ונקיטת יוזמה, האומץ לנהות אחר צו הלב הוא רצון הנשמהמתבטא באי כניעה לרחשי הסביבה, לקולות חיצוניים ציניקנים ופקפקניים אשר מנסים להדיח את האדם מהנתיב הייעודי. מהות החזון הנה בריאה חדשה ונטיעת חיים במקום בו דרים השיממון הרוחני והגשמי, דוד בן גוריון למען הגשמת חזון הפרחת הנגב עוזב את ראשות הממשלה בגיל 68 ועובר לגור בצריף בשדה בוקר, משה רבנו בחיר ה' מתקדש אמת מוותר על חיי מלוכה לטובת רעיית צאן,  משה קולט בחושיו הפנימיים האינטואיטיביים את אווירת ההסתאבות של פרעה וחרטומיו, טוהרו וחוסנו המוסרי אינם מאפשרים לו לקחת חלק בנעשה, משה מוותר על מעמד המלוכה, בורח למדיין ושם עובד את יתרו חותנו ברעיית צאן.

הנר השני–  שֵׁנִי מלשון שְׁנַיִם שזה יותר מאחד, וגם מלשון שַׁנִּי במובן של שינוי, בשלב זה חוברים  לבעל החזון שותפים לדרך שכן,  חזון אמת נועד לשרת את טובת הכלל ולא את טובתו האישית של בעל החזון לפיכך, אין די בפועלו של אדם יחיד מסור ומוכשר ככל שהנו בכדי ליצור שינוי ולחולל מהפכה כמאמר השיר: " אני ואתה נשנה את העולם, אני ואתה אז יבואו כבר כולם " ( אריק איינשטיין ). פולה רעייתו של דוד בן גוריון הולכת אחריו לשדה בוקר, אצל משה רבנו מיד לאחר מעמד הסנה הבוער בו נצטווה להושיע את בני ישראל ממצרים, אהרון אחיו בא לקראתו והראשון לחבור אליו: " וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל אַהֲרֹן לֵךְ לִקְרַאת מֹשֶׁה הַמִּדְבָּרָה וַיֵּלֶךְ וַיִּפְגְּשֵׁהוּ בְּהַר הָאֱלֹהִים וַיִּשַּׁק לוֹ, וַיַּגֵּד מֹשֶׁה לְאַהֲרֹן אֵת כָּל דִּבְרֵי יְהוָה אֲשֶׁר שְׁלָחוֹ וְאֵת כָּל הָאֹתֹת אֲשֶׁר צִוָּהוּ, וַיֵּלֶךְ מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן וַיַּאַסְפוּ אֶת כָּל זִקְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל,  וַיְדַבֵּר אַהֲרֹן אֵת כָּל הַדְּבָרִים אֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה וַיַּעַשׂ הָאֹתֹת לְעֵינֵי הָעָם, וַיַּאֲמֵן הָעָם וַיִּשְׁמְעוּ כִּי פָקַד יְהוָה אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְכִי רָאָה אֶת עָנְיָם וַיִּקְּדוּ וַיִּשְׁתַּחֲווּ "   (שמות ד', כ"ז – ל"א ).

הנר השלישי– שלישי מלשון שלי שַׁי, בשלב זה אף מעגלים רחוקים אשר אינם נמנים עם בני המעגל הראשון הקרוב נהנים מפירות ומתנות החזון. דוד בן  גוריון כיהן כראש ההנהגה של המדינה שבדרך מי שהוביל ודחף להקמתה של מדינת ישראל, הוא ולא אחר הכריז על הקמתה והנהיגה במשך למעלה מעשור היום, למעלה מ- 70 שנה מאז הוקמה מדינת ישראל דורות של יהודים וערבים אזרחי הארץ נהנים מהישגיה של מדינה משגשגת ומתפתחת זו, בזכות משה רבנו צאצאי דור המדבר זכו להיכנס לארץ המובטחת ולהקים בה ריבונות.

הנר הרביעי – רביעי מלשון רב שפירושו הרבה, והאות ע' רמז לצ'אקרת העין השלישית האמונה על הפרספקטיבה הגבוהה וראיית הרוחי שמעבר לגשמי, בשלב זה בעל החזון נעשה מודל השראה עבור דורות רבים, רבבות רואים בו מופת לתעצומות הרוח, ליכולת לנוע מעבר למגבלות הפיזיות להפוך חלום למציאות. עשרות שנים לאחר מותו דוד בן גוריון מהווה מקור השראה עבור רבים בארץ ובעולם, משה רבנו מזה למעלה משלושת אלפים שנה מהווה מודל ומקור השפעה לבני דתות, לאומים וגזעים שונים בארץ וברחבי הפלנטה.

הנר החמישי– חמישי בהיפוך אותיות שָׂמֵחַ י', בשלב זה דמותו של בעל החזון מרוממת ומפיחה שמחה והשראה בלבבות של אנשים רבים, השראה מלשון אושר ה'.

הנר השישי – שישי מלשון שַׁי ועוד שַׁי, בשלב זה השמחה וההשראה אשר ניצתים בלבבות רבים מולידים חזונות חדשים הנושאים באמתחתם מתנות עבור הכלל בדרך זו, נוצרת תנועת שרשרת של חזון בורא חזון בורא חזון, ושל שי מוליד שי מוליד שי ברצף ספיראלי אינסופי.

הנר השביעי – שביעי מלשון שֹׂבַע, בשלב זה שרשרת החזונות ותשורות האור אשר הם נושאים באמתחתם יוצרת תנועה הולכת וגדלה, הולכת ומתפשטת בדומה לאדוות במים של שפע ושובע רוחי וגשמי עבור חלקים הולכים ומתרחבים בקרב אוכלוסיית המין האנושי.

הנר השמיני – שמיני מלשון שֶׁמֶן הידוע כבעל סגולות של טיהור, זיכוך וחיבור לכוחות של אור, בשלב זה אדוות השפע והשובע הרוחי והגשמי אשר הולכים ומתפשטים ברחבי הפלנטה מסייעים בטיהור השדה הפלנטארי מכוחות חושך של מלחמות ומחלות, עוני וסבל.

אהובים-יקרים, הנר התשיעי שמש החנוכייה מסמל את חזון אחרית הימים הלוא הם ימות המשיח הזמן בו מצויים הנכם, את בשורת הגאולה לעם ישראל ולאנושות כולה,  את השבת פלנטת ארץ למצבה הטבעי של רווחה ושפע לכול שכן, תשע מלשון תשועה, ושַׁמָּשׁ מלשון שֶׁמֶשׁ מקור החיים וההזנה לכל צומח, חי ומאונש שעל פני האדמה.

אהובים-יקרים, האם חשים הנכם בדמיון או בשפת הרוח בחוט האור הנסתר אשר מחבר בין  דוד בן גוריון למשה רבנו ? עלייכם לדעת כי לכל נשמה חותם תדרי ייחודי הוא הברכה אותה מתת אל המייצג אותה לאורך מחזורי חייה באדמה.

אהובים-יקרים, סימני הרוח רבים אך לב האדם אינו משים ! משה רבנו יילד אומה חדשה והנחיל לעם ישראל את התשתית הרוחנית המוסרית, את חוקי האור של הבורא הלוא הם בתמצית עשרת הדיברות, משה רבנו שימש מנהיג רוחני וגם צבאי, הוא הקים צבא והכשיר אותו לקראת כיבוש הארץ, ומה עשה דוד בן גוריון ? את אותו הדבר בדיוק ! דוד בן גוריון כתב את מגילת העצמאות אשר יצקה את היסודות הרוחניים המוסריים של מדינת ישראל בנוסף, פקד על הקמתו של צה"ל צבא ההגנה לישראל.

אהובים-יקרים, בתמסורותינו הקודמות הארנו את הקשר הקארמתי הנסתר שבין אברהם אבינו למשה רבנו, אברהם אבינו מתיישב בנגב, כורת ברית עם אבימלך מלך גרר, וחונך לעיר באר שבע את שמה : " וַיִּקַּח אַבְרָהָם צֹאן וּבָקָר וַיִּתֵּן לַאֲבִימֶלֶךְ וַיִּכְרְתוּ שְׁנֵיהֶם בְּרִית, וַיַּצֵּב אַבְרָהָם אֶת שֶׁבַע כִּבְשֹׂת הַצֹּאן לְבַדְּהֶן, וַיֹּאמֶר אֲבִימֶלֶךְ אֶל אַבְרָהָם מָה הֵנָּה שֶׁבַע כְּבָשֹׂת הָאֵלֶּה אֲשֶׁר הִצַּבְתָּ לְבַדָּנָה,  וַיֹּאמֶר כִּי אֶת שֶׁבַע כְּבָשֹׂת תִּקַּח מִיָּדִי בַּעֲבוּר תִּהְיֶה לִּי לְעֵדָה כִּי חָפַרְתִּי אֶת הַבְּאֵר הַזֹּאת, עַל כֵּן קָרָא לַמָּקוֹם הַהוּא בְּאֵר שָׁבַע כִּי שָׁם נִשְׁבְּעוּ שְׁנֵיהֶם "  ( בראשית כ"א, כ"ז – ל"א ), קשר קארמתי נסתר זה מבאר את סוד המשיכה של  דוד בן גוריון אל הנגב אותו כינה " ערש האומה " בהסתמכו על הכתובים אשר מתארים את קורותיהם של אברהם אבינו ומשה רבנו: אברהם אבינו עוזב את ארצו ומולדת וכשמגיע לארץ כנען הולך לנגב: " וַיִּסַּע אַבְרָם הָלוֹךְ וְנָסוֹעַ הַנֶּגְבָּה " ( בראשית י"ב, ט' ),  לאחר שיורד למצרים מחמת הרעב אברהם שב לארץ ושוב עולה לנגב: " וַיַּעַל אַבְרָם מִמִּצְרַיִם הוּא וְאִשְׁתּוֹ וְכָל אֲשֶׁר לוֹ וְלוֹט עִמּוֹ הַנֶּגְבָּה "( בראשית י"ג, א' ),  בדברו על חשיבות ההתיישבות בנגב בן גוריון הדגיש כי גם המרגלים ששלח משה לתור את הארץ עלו תחילה לנגב:  " וַיִּשְׁלַח אֹתָם מֹשֶׁה לָתוּר אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם עֲלוּ זֶה בַּנֶּגֶב וַעֲלִיתֶם אֶת הָהָר "  ( במדבר י"ג , כ"א – כ"ב ).

אהובים-יקרים, סימן ההיכר של דוד בן גוריון הנו הבלורית המתנוססת משני צדי ראשו הימני והשמאלי באמצעה קרחת איתות ורמז לנס קריעת ים סוף, המים אשר נבקעו לשנים ובאמצע נוצר מעבר יבשתי, כמאמר דוד בן גוריון:  " כל יהודי שאינו מאמין בניסים אינו ריאליסטי ".

אהובים-יקרים, אף על פי, שלא הגדיר עצמו אדם דתי שומר מצוות דוד בן גוריון הפליג בידיעותיו בתנ"ך, על ספר הספרים נהג לומר שהוא נשמת העם היהודי מראשיתו ועד סוף כל הדורות בו נתגלתה ומתגלה כל רוחו העברית. אבות ונביאי האומה היוו עבורו מקור השראה, הוא הלך לאורם, המשיך את חזונם ובדרך זו הפך אותם לאלמותיים. דוד בן גוריון הקדיש את כל מרצו וחייו למען הגשמת חזון אחרית הימים קרי, תקומתו מחדש של עם הנצח בארץ הקודש לאחר אלפיים שנות גלות, דוד בן גוריון הצהיר שמדינת ישראל תיבחן לא  בעושר לא בצבא ולא בטכניקה כי אם בדמותה המוסרית ובערכיה האנושיים, תמונתו עומד על הראש ורגליו כמו מהלכות ברקיע סימן ומופת שהלך בדרכי האל והגשים את חזון הרוח.

בתום תמסורתנו מברכים אנו אתכם בהתיישרות לחזון הנשמה ותוכנית הבריאה בזמן מקודש והרה גורל זה של חילופי העידנים, אמן.