צופן שִׁבְעַת ימי חג סֻכּוֹת : שְׁבוּעַת ה-כְּסוּת

עריכה חדשה : 27 ספטמבר, 2023

אהובים-יקרים, סגולת חג סֻכּוֹת להעיר ולעורר אתכם לשמור את שְׁבוּעַת הכְּסוּת החוקהעליון בבריאה של שמירה והגנה, ערבות הדדית ופריסת חָסוּת שכן, סֻכּוֹת בהיפוך אותיות כְּסוּת ניב עתיק לערך חָסוּת.

אהובים-יקרים, הרוח, הפן הזכרי של האלוקות, מבטא את הערך הקוסמי של הגנה ומתן חסות בדומה לאב המגן על ילדיו בעוד, שהשכינה הפן הנקבי של האלוהות מבטאת את הערך הקוסמי של אהבה בדומה לאהבת אם לילדיה. ביטחון ואהבה הם שני צדדי המטבע, אין האחד מתקיים בלתי השני.

אהובים-יקרים, 12 מכות מצרים וקריעת ים סוף ביחד עם ענני הכבוד אשר סוככו מעל בני ישראל, וסיפקו להם את כל צרכיהם במדבר משך ארבעים שנה ממחישים היבט זה של הרוח של פריסת חסות, שמירה והגנה. בסוכות מצווים הנכם לשבת בסוכה שבעה ימים: " בַּסֻּכֹּת תֵּשְׁבוּ שִׁבְעַת יָמִים כָּל הָאֶזְרָח בְּיִשְׂרָאֵל יֵשְׁבוּ בַּסֻּכֹּת, לְמַעַן יֵדְעוּ דֹרֹתֵיכֶם כִּי בַסֻּכּוֹת הוֹשַׁבְתִּי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּהוֹצִיאִי אוֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם " ( ויקרא כ"ג, מ"ב – מ"ג ), סוכות מלשון כסות ושבוע מלשון שבועה כלומר, תכלית מצוות הישיבה בסוכה שבעה ימים היא להורות לבני ישראל את שבועת הכסות דהיינו, החובה לשמור ולהגן על חסרי הישע והחלשים בחברה וכן, למי שאינם ברי דעת ולוקים בהתנהגות הרסנית של פגיעה עצמית. מצוות ארבעת המינים ממשיכה את אותו עיקרון של דאגה, אכפתיות וערבות כלפי כלל חלקי החברה הישראלית: " וּלְקַחְתֶּם לָכֶם בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן פְּרִי עֵץ הָדָר כַּפֹּת תְּמָרִים וַעֲנַף עֵץ עָבֹת וְעַרְבֵי נָחַל וּשְׂמַחְתֶּם לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם שִׁבְעַת יָמִים " ( ויקרא כ"ג ,מ' ), הסיפרה ארבע  מלשון אחד ערב ( א' בגימטרייה אחד, רבע בהיפוך אותיות ערב ) ביחד עם הפעולה הפיזית של  קשירתם ואיגודם יחד מרמזים על שבועת האחדות והערבות ההדדית. הציווי " וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ אֲנִי יְהוָה " ( ויקרא י"ט, י"ח ) מורה אמת מקודשת כי רעך הוא כמוך משום, שאותו החלק האלוקי השוכן בך שוכן אף בו לפיכך, הפוגע באחר בעצמו הוא פוגע.

אהובים-יקרים, לדאבוננו כי רב, בעת הזו חדשות לבקרים מדווחים מקרים של ניצול ופגיעה בשתי קצוות האוכלוסייה החלשות ביותר – תינוקות וקשישים, מדובר במראות קשים ומזעזעים המצביעים על שפל רוחני מוסרי אשר פשה בחברה הישראלית. בנוסף, מתרבים המקרים בהן נשים שמצויות בגילופין מנוצלות מינית על ידי קבוצות של גברים כפי שאירע במועדון אלנבי בתל אביב בשנת 2015, באיה נאפה שבקפריסין בשנת 2019, ובמלון הים האדום באילת בשנת 2020. ברצוננו להעיר ולעורר אתכם כי קיום יחסי מין עם אישה שנמצאת תחת שכרות אינה מעידה על גבריות כי אם על עליבות,  גבר אמיתי לעולם לא יתפתה לנצל חולשת אישה כדי לספק את תאוותיו ועוד, גבר אמיתי יבחר לממש קשר אינטימי רק עם אישה שהוא אוהב ומחויב לה רגשית. 

אהובים-יקרים, האנרגיה המינית כשהיא מחוברת ללב ולרגש של אהבה היא רכה ומעודנת, מקרבת ומאחדת אולם, כשהיא נעדרת את החיבור המקודש של הלב היא מפרידה ומרחיקה אף גסה ותוקפנית על כן, קשר מיני נכון וראוי שיתקיים במעוז האינטימי של הזוגיות. למרבה הזעזוע, בזמן הזה בשם הנאורות והליברליות, ההתפתחות הרוחנית והעליה בתודעה כביכול שליחי אור ומורי רוח פורצים את הגבולות המוסריים אשר תמציתם הנם עשרת הדיברות,  מנהיגים מתירנות מינית ומין בקבוצות / אורגיות בצורה זו,  מטמאים ומחללים את האנרגיה המינית והרי צופן המילה אורגיה הוא יהרוג אור. עינינו יורדות מים על אותן נשמות של עובדי ועובדות האור אשר לוקים בבלבול דעת ואובדן דרך, אינם שועים לשעונים המעוררים ולתמרורי האזהרה.

אהובים-יקרים, ארבעת המינים הם כנגד ארבעת יסודות הבריאה של האוויר והאש הזכריים, והמים והאדמה הנקביים. בגוף האדם הנשימה מייצגת את יסוד האוויר ועל כן את כוח החשיבה, הדם מסמל את יסוד המים ועל כן את כוח הרגש, השרירים את יסוד האש ועל כן את כוח הרצון, והשלד את יסוד האדמה ועל כן את כוח העשייה. הסוכה היא אמצעי מוחשי להורות לבני ישראל את העיקרון של טיפוח ופיתוח הסוכה הפנימית שכן, שלמות פנימית וחיים מלאים בכל הרבדים הנם תולדה של סנכרון בין 4 הכוחות אשר באדם- חשיבה, רגש, רצון ומעשה.

אהובים-יקרים, שבעת האושפיזין הם כנגד שבעת הצ'אקרות, שבעת צבעי הקשת ושבעת עולמות של מעלה עד בורא עולם. חג הסוכות נועד להעיר ולעורר אתכם לשקוד על מיצוב הסוכה הפנימית בשלושת המעגלים המרכזיים:

המעגל הראשון שייך ליחסים שבין אדם לעצמו ולשאלה, איזה אושפיזין הנך מארח בתוכך,  את כוחות המהות הנשמתית העליונה או אלה של עצמיות הנפש הנמוכה ?

המעגל השני שייך ליחסים שבין האדם לעולמות הרוח ולשאלה, לאיזה אושפיזין רוחניים הנך מחובר, האם למקורות האור וההדרכה העליונים או חלילה לכוחות האופל וישויות החושך ?

המעגל השלישי שייך ליחסים שבין האדם לזולת ולשאלה, לאיזה אושפיזין פיזיים  הנך חובר לאנשי אמת או  אנשי שקר ?

בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בחג סוכות זה, בהתיישרות לחוק הקוסמי העליון של אחדות ואחווה, בקיום השבועה של ערבות ושותפות גורל במלואה, אמן.