צופן "לֶחֶם" והתודעה האנושית

הקדמה

מאמר-התמסורת "צופן לֶחֶם והתודעה האנושית" חושף לראשונה את משמעותו הרוחית-הגבוהה של אותו מזון בסיסי ועתיק יומין, כה מוכר ואהוב בעולמכם, אשר בשמו הגשמי-הארצי נקרא " לֶחֶם", ואת הקשר הסמוי-הנסתר בין איכותו הפיזית של הלחם לבין המצב התודעתי הקולקטיבי העכשווי! המאמר שופך אור על "תסמונת הרגישות לגלוטן", שפושטת כמגפה בעת הזו, ושבעטיה חלקים רבים בקרב המין האנושי, מונעים עצמם מאכילת  לחם במתכונתו הטבעית-הפשוטה, דומה כי היום, יותר מאי-פעם בעבר, בני האדם הכריזו  'מלחמה בלחם', מה שמביא 'להופעתן' של חברות לייצור לחם מתועש-מלאכותי או כפי שהנכם מכנים זאת "לחם ללא גלוטן" כפטריות שלאחר הגשם, המאמר מציג כיוון חדשני-מהפכני עבור איזונם-ריפויים של בני-האדם, ולא פחות חשוב מכך, של פלנטת ארץ!

המאמר

אהובים-יקרים, משחר ההיסטוריה האנושית, הלחם מהווה מרכיב מרכזי-בסיסי בתזונת האדם, בחלק מהתרבויות, ללחם מקום של כבוד במנהג הכנסת אורחים, עוד מימי אברהם אבינו: "ואקחה פת לחם וסעדו לבכם אחר תעברו כי על כן עברתם על עבדכם…" (בראשית י"ח), במשכן אוהל מועד ובבית המקדש הונח לחם פנים: "ונתת על השולחן לחם פנים לפני תמיד" (שמות כ"ה, ל'), ביהדות ובנצרות, ללחם מעמד של קדושה,  והוא מהווה חלק אינטגראלי מפולחן הדת: ביהדות מברכים על הלחם בסעודות שישי ושבת, בחגים ומועדים, בנצרות הכומר מחלק לחם למאמינים בטקס המיסה.

אהובים-יקרים, מעבר להיותו של הלחם מקור הזנה פיזי, שנועד לספק לגוף אנרגיה זמינה, הלחם מהווה מקור הזנה רוחי אשר תכליתו הנעלה, 'לעורר' בבן האנוש את זיכרון מהותו של האורפשטות ואחדות!  

אהובים-יקרים, חומרי הגלם מהם עשוי הלחם- דגן ומים, מבטאים את עקרון הפשטות, ובו-בעת את החיבור המקודש לגאייה רוח האדמה! צורתו המעגלית העתיקה של הלחם, ממנה נגזר המונח "כיכר לחם", מבטאת את הגיאומטריה המקודשת של האחד-השלם! הווה אומר, כל שישנו, הדומם, הצומח, החי והמאונש הנו חלק ממקור רוחי אחד! אין זה פלא, שלאורך כל תולדות המין האנושי, הלחם מצוי על שולחנם של בני כל המעמדות, התרבויות והדתות, מכאן, שסוד 'קסמו' של הלחם הוא בהיותו מסמל את עקרון הפשטות והאחדות של הרוח!

אהובים-יקרים, כפי שציינו במאמרינו הקודמים, האדם הנו ישות המורכבת מגוף, נפש ונשמה, הואיל וכך, האתגר האנושי-האבולוציוני הגדול מכל, היה ועודנו, סנכרון העצמיות הארצית-הנמוכה , זו הקרויה "גופנפש", לעצמיות הנשמתית-הגבוהה, לפיכך, אין זה מקרי, שבטכסי הדת של שתיים משלוש הדתות המרכזיות, יהדות ונצרות, ללחם תפקיד חשוב, ופעמים רבות לברכה על הלחם מצטרפת גם ברכה על היין, נשאלת השאלה, מהי משמעותו הרוחית הנעלה של טכס הברכות  על הלחם  והיין וחלוקתם לסועדים?  

אהובים-יקרים, הלחם מיצג את החלק הדחוס והמוצק ביותר שבאדם, קרי, "הבשר", אותה מערכת הכוללת בתוכה את הרקמות, השרירים, האיברים והעצמות, האם שמתם לבכם לכך,  שבשפה הערבית המילה "לַחְם" פירושה בשר!

אהובים-יקרים, כאמור, הלחם מיצג את הגוף הפיזי של צורת החיים האנושית, לעומתו, היין, שהנונוזלי ובצבע אדום עז מסמל את הדם,קרי, הגוף הרגשי! מכאן, שאותם טקסים של דת  בהם נוהגים לברך על הלחם והיין, תכליתם הנעלה, לאפשר לתדר הנשמתי לשהות נכונה בתוך העצמיות הפיזית-הנפשית! סעודות השבת והחגים נועדו, בראש ובראשונה וקודם לכל, להוות מרחב הזנה רוחי עבור כל אחד מהסועדים וכולם יחד, הואיל ומזון פיזי שהרוח אינה שורה עליו הוא חסר חיים, חסר את האנרגיה, את הבריאות, ואת השובע במובן האמתי-הנכון, כלומר, שובע  שהנו מעבר למילוי הצרכים הפיזיים-הקיומיים- שובע נפשי-רוחי!

אהובים-יקרים, פרשנות שגויה, שלאורך ההיסטוריה האנושית, הלכה והתקבעה, הלכה והשתרשה בקרב המאמינים הנוצריים, נוגעת למוטיב המרכזי, המופיע בטכס "הסעודה האחרונה", בו ישו מחלק לשנים-עשר תלמידיו לחם, ונותן להם לשתות מהיין: "ויקח את הלחם ויברך ויבצע וייתן להם ויאמר זה גופי הניתן בעדכם זאת עשו לזכרי וכן גם את הכוס אחר הסעודה לאמור זו הכוס היא הברית החדשה בדמי הנשפך בעדכם" (לוקס כ"ב, י"ז-כ'), לפי הפרשנות המסורתית-המקובלת, טכס חלוקת הלחם והיין, מהווה משל לדמו ובשרו של ישו הצלוב, שתכליתוקורבן וכפרה על החטאים בדרך לגאולת בני האדם, בעוד שהמשמעות האמתית-הנכונה של טכס חלוקת הלחם והיין הנה, טכס חניכה בו ישו האציל פיסה מגוף החיים (הגוף האסטרלי)  שלו למעגל הראשון, מדובר בטכס חניכה של העברת תדר, בו המאסטר 'זורע' את זרעי האור בצ'אקרת הלב ובגוף החיים של תלמידיו, כמתת אור עבורם להאצה התפתחותית ועליה בתודעה!

אהובים-יקרים, במקדשי האור באטלנטיס, למוריה ועוד קודם לכן, התקיימו "ריקודים מקודשים" באמצעותם המתקדש העביר האצלות אור וניצוצות מנשמתו לתלמידיו, זו הסיבה שפעמים, תלמידי אור אשר שהו לאורך זמן במחיצת מורם הרוחני, עם הזמן הלכו ונעשו דומים לו בגשמי, שהרי ככל שנשמה גבוהה יותר, היא רוטטת בתדרים עילאיים ומשפיעם יותר, כך קורה, שמלבוש הגוף שלה ושל תלמידיה 'מעוצב' תוך כדי הגלגול, ועובר שינויים רבי עוצמה בהתאם להשפעה, זהו גם המקור לבלבולים וטעויות בקריאת גלגולים, ואנו נסביר, פעמים קורה, שמתקשר אינו מבחין בין המורה לבין תלמידי המעגל הראשון, אצל מורים ומתקדשים עוצמתיים, טעויות בקריאה הולכות רחוק יותר עד שבעה דורות, קרי, מעגל שני של תלמידים, מעגל שלישי של תלמידים וכן הלאה, לכן בקריאת גלגולים חשובה תשומת הלב  ושאלת השאלה המקודשת-המוזהבת: האם מדובר בישות עצמה או באחד משנים עשר ניצוצותיה? המודעות והערות לעניין כה רגיש-מהותי זה מבטיחה את הדיוק בקריאה!   

אהובים-יקרים, כפי שצוין קודם, המשמעות הרוחית הגבוהה של טקס הקידוש על היין והברכה על הלחם הנה, לאפשר האצלות אור של הנשמה והרוח אל תוך העצמיות הארצית-האנושית, מכאן, שהנוהג ביהדות לברך על היין תכליתו קידוש הנפש, בעוד שהנוהג לברך על הלחם תכליתו קידוש הגוף, בנוסף, אקט חלוקת הלחם לסועדים, נועד לחבר אותם לאמת הגבוהה לפיה, כולם חלק מהאחד-השלם, ומכאן להעצים בקרבם את רגש הלכידות והווית הביחד!

אהובים-יקרים, פעולתו-השפעתו של הגלוטן  (בעברית "דבקן") הנה, לאפשר 'הדבקה' של מרכיבי הקמח והפיכתם לבצק, הגלוטן 'אחראי' על יצירת "רשת סיבים דקים ואלסטיים", המעניקים לבצק איכות גמישה ורכה! מכאן, שהגלוטן בעל איכות תדרית מחברת ומאחדת, מרחיבה ומרככת…

אהובים-יקרים, כפי שנמסר במאמרינו הקודם ("טו בשבט ומעגל רוחות העצים"), המצב הערכי-המוסרי של האנושות משפיע על  מצב הצומח בעולמכם, וגורם לירידה באיכותם הפיזית-תדרית שלהיבולים, הצמחים והעצים, מהם ניזונים גם  בעלי החיים, דבר זה מסביר, את העלייה במספרם של תינוקות וילדים הסובלים מרגישויות למוצרי מזון מסוימים (גלוטן, חלב ועוד) כמו גם, הגידול במספר המבוגרים הנעשים אלרגיים למזונות מסוימים.

אהובים-יקרים, למרבה הצער, בשנים האחרונות, וביתר שאת מ- 2012 ואילך, רבבות שליחי אור בארץ וברחבי הפלנטה, שקיבלו על עצמם בעת הזו של "אחרית הימים" ומעברי עידנים, לפתוח את "שער האור" לריפוי ועלייה בתודעה עבור אחיהם ואחיותיהם בני-האדם, נפלו מוסרית-רוחנית, בחלק מהמקרים, מדובר בחוגים וקהילות רוחניות שלמות, שסרחו והסתאבו, עובדה מצערת זו, הביאה לעלייה חדה במצוקות הפיזיות והרגשיות של בני האדם, ובראש ובראשונה, בקרב אותן נשמות צעירות של תינוקות וילדים, אשר 'פוגשים' מרחב פלנטרי פיזי-אנושי "דל באור", כפי שמרמז צופן שם העיר בה נטבחו עשרות בני-אדם "אורלנדו" (מתייחס לפיגוע הירי במועדון "Pulse" שבאורלנדו ב- 12.6.2016) מלשון "אורנו דל"! למרבה הצער, ההבטחה הרוחית לאותן נשמות צעירות, שהתממשו לא מכבר במרחבכם  הארצי-האדמתי, לגדול במרחב פיזי-אנושי המהווה קרקע מזינה לצמיחה, התפתחות, וביטוי הכישורים הנשמתיים שנחנו בהם, הופרה בצורה בוטה, בוטה מאוד, על-ידי חלק לא מבוטל מבין שליחי האור, אשר הפנו עורף לחוזה הנשמתי עליו הם אמונים, ואינם שועים לאותם "שעונים מעוררים" שהרוח מציבה בדרכם, פעם אחר פעם, ראו כדוגמא, את אותה תופעה אשר פקדה את מרחבכם בחודשים האחרונים, ויצרה את אותם שיבושים והפרעות בשגרת החיים של חלק מכם, אנו מכוונים דברינו אל אותן התנהגויות משונות-מטרידות של היונים, שהתרחשו בסמיכות לאזורי מגורים, ופעמים אף חדרו אל דירות ובתים, תוך כדי כשהן הומות בקריאות יבבה, פוגעות בחפצים, ויוצרות אווירה של כאוס, התנהגות חריגה זו של היונים, מציבה "מראה טהורה" לאובדן הדרך של רבים מבני-האדם ככלל, ושל חלק משליחי האור ומורי הרוח בפרט, יש להבין, שבשעה שבני-אדם וחמור מזה שליחי אור שתפקידם לשמור על האור הפלנטרי, לוקחים חלק בעשיית אותם מעשיםשהנם ההפך הגמור מערכי האמת והמוסר של האור, נוצרות השפעות תדריות שליליות על המרחב הפלנטרי, אשר גורמות למצוקות פיזיות אצל בעלי החיים, ולהפרעה בהתנהגותם, למרבה הצער, גם בפעם הזו, חלק משליחי האור ומורי הרוח בחרו להתעלם מהסיבתיות הרוחית הגבוהה,ויש שאף 'הגדילו לעשות' וגינוי את התנהגותם של היונים,  והרי "היונה" הנה שליחת הרוח ומשרתה  הנאמנה עוד מימי נוח!!

אהובים-יקרים, כפי שנאמר קודם לכן, הסיבה האמתית לתסמונת הרגישות לגלוטן בקרב תינוקות, ילדים ומבוגרים הנה, ירידה בכמות האור הפלנטרי, מכאן, שהפתרון האמתי-הנכון אינו בהוצאתו-הוקעתו של הגלוטן מהלחם, אלא בשינוי ערכי-תודעתי, כלומר, פסיעה בנתיב התפתחותי-רוחי ועבודה עם כלים אנרגטיים, בצורה זו, תוכלו לאזן ולרפא את  עצמכם ואת ילדכם, ואף לסייע בריפוייה של פלנטת ארץ! דעו, שעבור חלק מכם 'התוצאות' תהיינה מהירות, ואילו עבור חלק אחר התהליך ארוך יותר, זה לא אומר שזה טוב או רע, זה פשוט אומר, שהואיל ואתן נשמות שונות זו מזו, לכל נשמה השיעורים וההתנסויות הייחודיות לה, באמצעותן היא  לומדת  ומתפתחת…

אהובים-יקרים, חשוב להבין, שהכיוון אליו פונים רוב בני האדם, ובניהם חלק משליחי האור, של הוצאת הגלוטן מהלחם, משקפת תודעה המזוהה עם הפיזי, של הכחשת האמת הגבוהה לפיה, "הסיבות הם ברוח, התהליכים הם בנפש והתוצאות הם בגוף!!!" מדובר בחשיבה 'עדרית' נעדרת עצמאות רוחית!! הפרדת הגלוטן מהלחם מעניקה לו איכות פיזית-תדרית של קשיות ונוקשות, ופוגמת באיכות טעמו וניחוחו המעודנת-הרכה, המחבקת-העוטפת… 

אהובים-יקרים, משחר הבריאה, קיים קשר ישיר בין סוג המזון שבני האנוש ניזונים ממנו לסף התודעה הקולקטיבי! בעקבות הנפילה בתודעה של האנושות, נוצר צורך באכילת בשר, שהנו מזון ברמתו הדחוסה ביותר ובעל רטט גס/נמוך, ההיררכיות הבריאתיות שהכירו בצורך זה, התירו אכילת בשר, ובו-בעת יצרו מערכת סדורה של חוקים ("תורת משה") המגדירה מה מותר ומה לא, כללי שחיטה שנועדו למזער את סבלם של בעלי החיים,  ותהליכי הכשרה שנועדו להפריד את הדם, קרי, הנפש מהבשר!

אהובים-יקרים, בתחתית פירמידת המזון נמצאים מזונות שמקורם בבעלי חיים הולכים על ארבע (בקר), דרגה מעל נמצאים מזונות שמקורם בעופות, למעלה מזה נמצאים מזונות שמקורם בדגים, ובקצה העליון נמצאים ירקות ופירות, לכל מזון השפעה תדרית-תודעתית ייחודית לו, כך למשל, מזונות שורשיים הם בעלי איכות 'מקרקעת' לעומתם, הפירות הנם בעלי איכות 'מעלה', אלמנטים נוספים  'המעצבים' את השפעתו  התדרית-תודעתית של סוג מזון מסוים הם: הצורה, המרקם, הצבע, הטעם, הריח וצופן השם שלו! (מידע ניתן לקרוא במאמר-התמסורת "טו בשבט ומעגל רוחות העצים").

אהובים-יקרים, מאחר והיום, יותר מאי-פעם בעבר, אוכלוסייה המין האנושי מגוונת מבחינת ספי התודעה ודרגות ההתפתחות של אינדיבידואלים וקבוצות, באופן טבעי, קיימת שונות רבה  מבחינתסוג המזון 'המועדף' על-ידי בני אדם מסוימים וקבוצות שונות, אמנם, פני האנושות אל-עבר מעבר לאכילת מזונות דחוסים פחות ובעלי רטט מעודן יותר, ועם זאת, חשוב לזכור, שמדובר בשינוי הדרגתי שמשכו בין 200-300 שנה! מכאן, שנדרשת לכם הסבלנות והסובלנות, הווה אומר, קבלת מקומו ההתפתחותי הנוכחי של האחר ללא ביקורת, שיפוט או גינוי מצדכם, ייתכן, שבשלב ההתפתחותי הנוכחי  בו הנכם מצויים, המעבר למזון צמחוני מרגיש נכון וטבעי עבורכם, אולם, אין זה כך לגבי בן הזוג שלכם ו/או ילדכם! היו סבלנים, פשוט היו סבלניים…והרי, במקום בו מתקיימת אהבת אמת ישנה סבלנות…

אהובים-יקרים, אלה מכם הפוסעים בנתיב התפתחותי-רוחני, חווים שינויים בקצב מואץ, דבר זה בא לידי ביטוי, בין היתר, בצורך לשנות מעת לעת את התפריט היומי שלכם! כלומר, פעמים קורה, שאתכם קמים בבוקר ונוכחים לדעת שמזון מסוים, שהיה נכון לכם אתמול אינו נכון לכם היום! לפיכך, הדבר הטוב ביותר שהנכם יכולים לעשות עבור עצמכם (ואולי גם ללמד אחרים…), בתקופה זו של התפתחות מואצת הנו, להשתמש בחכמה העתיקה, ואנו מכוונים דברינו אל "חכמת ההקשבה לגוף", הגוף תמיד ידע  'לספר' לכם  איזה מזון נכון לכם תדרית-תודעתית, במובן, שמשרת בצורה הטובה ביותר את מקומכם ההתפתחותי העכשווי, דבר זה תקף גם בנוגע לשימוש בסוגי בשמים, ריחות וניחוחות מסוימים…

אהובים-יקרים, בתום תמסורותינו אליכם, אנו מברכים אתכם בהחזרת עטרה ליושנה, במובן של השבת אלמנט הקדושה שבלחם, קרי, איכויותיו הפיזיות-התדריות-התודעתיות הגבוהות של פשטות ואחדות, רכות וגמישות, חמלה ומחילה כפי שרומז השם " לֶחֶם" במובן של "חָמַל" ו-"מֵחֵל" וחלילה לא של מלחמה ("לֶחֶם" בסיכול אותיות מתקבל גם "לַחַם"), והרי, משמעותו הרוחית-הגבוהה של אותו  "לחם פנים" שהונח בבית המקדש הנה,  להוות "ראי" לפְּנִים של היחיד ושל הקולקטיב!