צופן פרשת בראשית : 6 שלבים בהתפתחות הילד והאנושות

עריכה מחודשת: 4 אוקטובר, 2023

אהובים-יקרים, בראשית המילה הראשונה בתורה מרמזת כי מלכתחילה על-פי התוכנית האלוהית העידן הנוכחי נועד להיות בן 6,000 שנה, בראשית מלשון ברא ו- שיתא היא הספרה שש בארמית לפיכך, נצבים הנכם בימות המשיח הלוא הם אחרית הימים כלומר, הימים האחרונים בבחינת הפרק האחרון, 216 השנים הנותרות לסיום עידן זה.

אהובים-יקרים, לפי החוקיות הקוסמית מחזור התפתחות מונה 6 פעימות, ואילו הפעימה השביעית מציינת מעבר בין מערכת למידה ישנה למערכת למידה חדשה. מאחר והממד האדמתי הוא ממד של זמן ליניארי – עבר, הווה ועתיד העיקרון של 6 פעימות מתורגם לששת ימות השבוע, כאשר היום השביעי הוא יום שבת מהווה צומת מעבר בין השבוע שחלף לשבוע שבפתח.

אהובים-יקרים, העיקרון הקוסמי לפיו 6 פעימות מגדירות מחזור התפתחות שלם משתקף בהתפתחות הילד אשר בגיל שש מסיים את המסגרת הגנית ועובר לבית הספר. ששת השנים הראשונות בחייו של הילד נחלקות לשלושה צמדים:

גיל אפס עד שנתיים– התינוק מתנהג את דחפיו,ללא עכבות מבלי מודעות לתוצאות: בוכה כשרעב, כואב או רוצה תשומת לב, עושה את צרכיו בכל זמן ומקום, תגובותיו אימפולסיביות- מושך, דוחף, נושך, בועט.

גילאי שלוש וארבע– בתהליך הדרגתי, ההורים ביחד עם הדמויות המטפלות עוזרים לילד לווסת את הדחפים שלו, מלמדים אותו הרגלי אכילה וניקיון, שמירה על כללי התנהגות חברתיים, ומעודדים אותו לגלות אכפתיות והתחשבות באחר.

גילאי חמש ושש– בתהליך התפתחותי תקין, ילדים בגיל חמש ושש נעשים מודעים לערכים ולכללי ההתנהגות החברתיים האלמנטריים, הם פועלים על פיהם, ובמקרה הצורך אף עוזרים לאחרים לשמור עליהם, מדובר בשינוי מהותי אצל הילד, במעבר ממערכת יצרית דחפית למערכת ערכית מוסרית.

אהובים-יקרים, התפתחות הילד לאורך שש השנים הראשונות לחייו מקבילה להתפתחות האנושות לאורך העידן הנוכחי שהנו בסימן של נפילה בתודעה, החלוקה אף היא דומה:

מבריאת העולם ועד האלף השנייה– עם הנפילה בתודעה והגירוש מגן עדן נולדת אנושות אשר מתנהגת את הדחפים והתאוות שלה, משוללת מערכת מוסר וערכים, מנגנונים של צדק ומשפט. עיקרון " החזק שולט " מאפיין את האנושות העתיקה: מקין שרוצח את אחיו הבל, דרך דור המבול, אנשי סדום ועמורה, אחיו של יוסף שטובחים בשכם בן חמור ובאנשי עירו ועד עבדות בני ישראל במצרים. העולם העתיק הוא עולם של עובדי אלילים, אין דין ואין דיין, ואיש הישר בעיניו יעשה: חמס, גזל, ניאוף, גילויי עריות, מין עם בעלי חיים, רצח, עבדות והקרבת קורבנות אדם הכול בבחינת מותר.

האלף השלישית והרביעית– משה רבנו מושיע את עם ישראל מעבדות מצרים, ומנחיל לעם ישראל את חוקי האור של בורא עולם, מערכת של צדק ומשפט שוויונית התקפה לכל אדם באשר הוא אדם – לעשיר ולעני, ליתום ולאלמנה אף לגר. משה רבנו מצווה על הקמת ערי מקלט, מנגנון חדשני ופורץ דרך אשר לראשונה בתולדות האנושות נועד לעצור את שרשרת נקמות הדם ולהשתית חוק וסדר. עם ישראל מקיים ריבונות בארץ ישראל במשך כאלף שנים, והבשורה אודות כינון חברה מוסרית וצודקת מהדהדת ומחלחלת לעמים באזור אגן הים התיכון.

האלף החמישית והשישית– משך כאלפיים שנות גלות עם ישראל מפיץ את העקרונות של אחריות מוסרית ומשפט צדק תחילה לעמים ולמדינות באירופה ובהמשך ברחבי העולם. בצרפת במאה ה-17 מתחוללת מהפכה אשר מביאה לשינויים מהותיים בשלטון ובסדר החברתי. במאות ה-18 וה-19 באירופה ובארה"ב מתרחשים תהליכים חברתיים אשר בהדרגה מגדירים סדר עולמי חדש: ביטול העבדות, הפסקת ההפרדה והאפליה הגזעית נגד שחורים, מאבק למען זכויות האישה. החל מסוף המאה ה-20 בארצות ומדינות בעולם ישנה מגמה הולכת וגדלה להכרה בזכויותיהם של הלהט"בים.

אהובים-יקרים, בזמן מקודש זה של שארית העידן הנוכחי היעד ההתפתחותי במרחב ארץ הנו כינון אנושות חדשה אשר מושתתת על העקרונות קוסמיים והמוסר האלוהי של צדק ושוויון, שלום ואחווה על כן, בעת הזו עוולות חברתיות ועיוותים מוסריים אשר הושתקו והוסוו אלפי שנים צפים ועולים על פני השטח. שלב זה של נִיקּוּי אוּרְווֹת כפי שמכונה בעולמכם הנו חיוני ומבורך, ואין לפרשו בטעות כנסיגה אחורה כי אם יש לראותו בשירות התנועה קדימה אל עבר כינון עולם חדש, צודק ונכון יותר. ברצוננו לתזכר, להעיר ולעורר אתכם אודות החובה המונחת על כתפיכם שכן, לעם היהודי ולמדינת ישראל תפקיד בהובלת גאולת האנושות והתעלות הפלנטה להוות דוגמה חיה, מודל לחיים חברתיים המושתתים על חוקי האמת והמוסר של האור.

בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בקיום היעוד הרוחני של כינון חברה מיושרת לחוקי האל ומוסר ה', והרי צופן ישראל הוא יָשָׁר אֵל.

לו יהי