צופן הסביבון ונרות החנוכייה והקשר לאיש קטן עם חזון גדול הלוא הוא דוד בן גוריון!

עריכה מחודשת: 27 נובמבר, 2021

אהובים-יקרים, בזמן מיוחד ונדיר זה של פאתי עידן חדש המכוון להאצה התפתחותית ועליה בתודעה, ברצוננו להאיר את המהות האמיתית של מנהג חנוכה לשחק בסביבונים.

אהובים-יקרים, התבוננות מעמיקה על משחק הסביבון מגלה חוקיות קוסמית נסתרת– ככל שהסביבון נע ומסתובב מהר יותר כך יציבותו גדולה יותר וההפך, ככל שהסביבון נע לאט יותר יציבותו מתערערת וכשחדל לנוע הוא נופל! מופע זה של הסביבון נועד לעורר בכם בנות ובני האדם את ההתיישרות לחוק העליון בבריאה של תנועה והתפתחות מתמדת.

אהובים-יקרים,  אמונה רווחת מוטעית גורסת, שהתפתחות היא צבירה של הישגים פיזיים – מקצוע נחשב, הון כספי, בית יפה, העמדת צאצאים.  ברצוננו לבאר שלא כך הוא וכי המשמעות הנכונה של התפתחות הנה, סנכרון לתוכנית הבריאה לזמן הזה למגמות הקוסמיות העכשוויות וכפועל יוצא   מימוש מלא של חזון הנשמה בכל רבדי החיים- הזוגי, ההורי והמקצועי הייעודי.

אהובים-יקרים, כל אחד מנרות החנוכייה מסמל שלב התפתחותי בהגשמת חזון הנשמה שמצוי בהלימה גמורה לתוכנית הבריאה ולרצון האלוקות:

הנר הראשון–  ראשון מלשון רִאשׁוֹנִי הכוונה להיענות לקריאת הרוח, אומץ ללכת אחר צו הלב, נטילת יוזמה וחלוציות.  בשלב זה האדם פועל לבד ואינו נכנע לקולות חיצוניים שמפקפקים בחזון ומנסים להסיט אותו מהדרך. חזון משמעותו נטיעת חיים ויצירת חדש היכן שדרים השיממון הרוחני והגשמי. בלתי אפשרי לדון על חזון והפרחת השממה מבלי להעלות על נס בחג זה של חנוכה את אותה נשמה נאצלה, נציגינו בפיזי מימים ימימה, הלוא הוא דוד בן גוריון. בן גוריון בהיותו בן 68 עזב את ראשות הממשלה ועבר לגור בצריף בשדה בוקר. ואנו שואלים, היכן נמצא לאורך ההיסטוריה כולה כזה אדם שעוזב את כס השלטון לטובת עבודת אדמה ורעיית צאן?! למען האמת היה כזה עוד אחד…יהודי דגול שחי מלפני למעלה משלושת אלפים שנה ושהעדיף גם כן לוותר על חיי מלוכה לטובת רעיית צאן, אנו מכוונים דברינו בקדושה לעבד ה' משרת הרוח משה רבנו.  משה שגדל והתחנך בארמון פרעה ויכול היה להבטיח לעצמו חיי שפע ומעמד קולט בחושיו הפנימיים האינטואיטיביים את אווירת ההסתאבות המוסרית של פרעה וחרטומיו, טוהרו וחוסנו המוסרי אינם מאפשרים לו לקחת חלק בחגיגה, הוא מוותר על מעמד המלוכה בורח למדיין ושם עובד את יתרו ברעיית צאן ( הרחבה במאמר התמסורת "צופן 12 מכות מצרים: אמור מעתה במצרים לקו שתים עשרה מכות ולא עשר!" ).

הנר השני–  שֵׁנִי מלשון שְׁנַיִם שזה יותר מאחד, וגם מלשון שַׁנִּי במובן של שינוי. בשלב זה חוברים  לבעל החזון שותפים לדרך שכן,  חזון אמת נועד לשרת את טובת הכלל ולא את טובתו האישית של בעל החזון.  אדם יחיד, מסור ומוכשר ככל שהנו, אינו יכול לבדו מבלעדי הזולת ליצור שינוי ולחולל מהפכה כמאמר השיר: "אני ואתה נשנה את העולם, אני ואתה אז יבואו כבר כולם" ( אריק איינשטיין ). פולה רעייתו המסורה של דוד בן גוריון הולכת אחריו לשדה בוקר, אצל משה רבנו מיד לאחר התגלות האלוהות בסנה הבוער והצוו להוציא את בני ישראל ממצרים אהרון אחיו הראשון להצטרף אליו: "ויאמר יהוה אל אהרן לך לקראת משה המדברה, וילך ויפגשהו בהר האלוהים ויישק לו, ויגד משה לאהרן את כל דברי יהוה אשר שלחו ואת כל האותות אשר צוהו וילך משה ואהרן ויאספו את כל זקני בני ישראל" ( שמות ד', כ"ז-כ"ט ).

הנר השלישי– שלישי מלשון שלי שַׁי. בשלב זה גם מעגלים רחוקים יותר שאינם נמנים עם בני המעגל הראשון הקרוב נהנים מפירות ומתנות החזון. דוד בן -גוריון כיהן כראש ההנהגה של המדינה שבדרך מי שהוביל ודחף להקמתה של מדינת ישראל, הוא ולא אחר הכריז על הקמתה והנהיגה במשך למעלה מעשור. היום 70 שנה לאחר הקמת מדינת ישראל דורות של יהודים וערבים אזרחי הארץ נהנים מפירותיה מתנותיה של מדינה משגשגת ומתפתחת זו. אצל משה רבנו צאצאי דור המדבר נהינו מפירות  חזון הארץ המובטחת.

הנר הרביעי – רביעי מלשון רב=הרבה ו-ע'= עין שלישית. בשלב זה בעל החזון נעשה מודל השראה לדורות, רבבות רואים בו סמל ומופת לתעצומות הרוח והיכולת לנוע מעבר למגבלות המציאות הפיזית. צ'אקרת העין-השלישית אמונה על הפרספקטיבה הרחבה הגבוהה של היכולת לראות מעבר למציאות הפיזית ולכאן ועכשיו. עשרות שנים לאחר מותו דוד בן-גוריון מקור השראה עבור רבים בארץ ובעולם.  דמותו של משה רבנו מזה למעלה משלושת אלפים שנה משפיעה על בני דתות ולאומים שונים בארץ וברחבי הפלנטה.

הנר החמישי– חמישי מלשון שָׂמֵחַ. בשלב זה דמותו של בעל החזון יוצרת השראה בלבבות של אנשים רבים ומפיחה בהם רגשות שמחה, השראה מלשון אושר.

הנר השישי – שישי מלשון שַׁי  ועוד שַׁי. בשלב זה כוח ההשראה ורגש השמחה שניצתים בלבבות רבים מולידים חזונות חדשים שנושאים באמתחתם מתנות עבור הכלל. באופן זה, נוצרת תנועת שרשרת של חזון בורא חזון בורא חזון ושל שי מוליד שי מוליד שי ברצף מעגלי אינסופי.

הנר השביעי – שביעי מלשון שֹׂבַע . בשלב זה שרשרת החזונות והמתנות שהם נושאים באמתחתם יוצרת תנועה הולכת וגדלה, הולכת ומתפשטת בדומה לאדוות במים של שפע ושובע רוחי וגשמי עבור חלקים הולכים ומתרחבים בקרב אוכלוסיית המין האנושי.

הנר השמיני – שמיני מלשון שֶׁמֶן הידוע כבעל סגולות של טיהור, זיכוך וחיבור לכוחות של אור. בשלב זה  אדוות השפע והשובע הרוחי והגשמי שהולכים ומתפשטים ברחבי הפלנטה מסייעים בטיהור השדה הפלנטארי מכוחות חושך של מלחמות ומחלות, עוני וסבל.

אהובים-יקרים, הנר התשיעי שמש החנוכייה מסמל את חזון אחרית הימים פרק הזמן בו הנכם מצויים, את בשורת הגאולה לאנושות והשבת פלנטת ארץ אל מצבה הטבעי של רווחה ושפע לכול. תשע מלשון תשועה,  ושַׁמָּשׁ מלשון שֶׁמֶשׁ מקור חיים והזנה לכל צומח, חי ומאונש שעל פני האדמה.

אהובים-יקרים, האם חשים הנכם בדמיון או בשפת הרוח בחוט האור הנסתר שמחבר בין  דוד בן גוריון למשה רבנו? יש לדעת, שלכל נשמה חותם תדרי ייחודי לה מעין כישרון מומחיות מסוימת שהולכת איתה לאורך מחזורי חייה.

אהובים-יקרים, סימני הרוח רבים אך לב האדם אינו משים! משה רבנו יילד אומה חדשה והנחיל לעם ישראל את התשתית המוסרית של חוקי האל שתמציתם עשרת הדיברות. משה רבנו נודע לא רק בהיותו מנהיג רוחני כי אם גם מנהיג צבאי הוא הקים צבא והכשיר אותו לקראת כיבוש הארץ, ומה עשה דוד בן גוריון? את אותו הדבר בדיוק! דוד בן גוריון כתב את מגילת העצמאות שמניחה את המצע הרוחני מוסרי להקמתה של מדינת ישראל בנוסף, פקד על הקמתו של צה"ל צבא ההגנה לישראל.

אהובים-יקרים, משה רבנו בגלגולו בדמות אברהם אבינו ( הרחבה במאמר התמסורת "חג החירות: החופש שבמחויבות אמת לחזון הנשמתי המוזהב!" ) מתיישב בנגב ומעניק לעיר באר שבע את שמה לאחר שכרת ברית עם אבימלך מלך גרר: "וייקח אברהם צאן ובקר וייתן לאבימלך ויכרתו שניהם ברית, ויצב אברהם את שבע כבשות הצאן לבדהן, ויאמר אבימלך אל אברהם מה הנה שבע כבשת האלה אשר הצבת לבדנה, ויאמר את שבע כבשת תיקח מידי בעבור תהיה לי לעדה כי חפרתי את הבאר הזאת, על כן קרא למקום ההוא באר שבע, כי שם נשבעו שניהם" ( בראשית כ"א, כ"ז-ל"א ). קשר קרמתי נסתר זה מאיר את סוד משיכתו של  דוד בן-גוריון אל הנגב והגדרתו  כ"ערש האומה" בהסתמכו על הכתובים שמתארים את קורותיהם של אברהם אבינו ומשה רבנו.  אברהם אבינו עוזב את ארצו ומולדת וכשמגיע לארץ כנען הולך לנגב: "וייסע אברם הלך ונסוע הנגבה" ( בראשית י"ב, ט' ). לאחר שיורד למצרים מחמת הרעב אברהם שב לארץ ועולה לנגב: "וייסע אברם ממצרים הוא ואשתו וכל אשר לו ולוט עמו הנגבה" ( בראשית י"ג, א' ). בדברו על חשיבות ההתיישבות בנגב בן-גוריון הדגיש כי גם המרגלים ששלח משה לתור את הארץ עלו תחילה לנגב:  "ויעלו ויתרו את הארץ ממדבר צן עד רחב לבא חמת ויעלו בנגב…"  ( במדבר י"ג , כ"א-כ"ב ).

אהובים-יקרים, משה רבנו חולל את נס קריעת ים סוף. מראה המים שנבקעים לשנים ובניהן מעבר יבשתי יש בו מן הקרבה והדמיון למראה הבלורית של דוד בן-גוריון.  השיער המתנוסס משני צדי ראשו הימני והשמאלי ובאמצע קרחת הוא סימן ההיכר שלו. דוד בן גוריון נהג לומר:  "כל יהודי שאינו מאמין בניסים אינו ריאליסטי!".

אהובים-יקרים, למרות שלא הגדיר עצמו אדם דתי שומר מצוות דוד בן -גוריון הפליג בידיעותיו בתנ"ך. על התנ"ך נהג לומר שהוא נשמת העם היהודי מראשיתו ועד סוף כל הדורות בו נתגלתה ומתגלה כל רוחו העברית. הדמויות בתנ"ך ובנביאים היוו עבורו מקור השראה הוא המשיך את חזונם נבואתם ובצורה זו הפך אותם לאלמותיים. דוד בן-גוריון הקדיש את כל מרצו וחייו למען הגשמת חזון אחרית הימים שבמרכזו תקומתו מחדש של עם ישראל בארץ ישראל לאחר אלפיים שנות גלות. דוד בן גוריון הדגיש שמדינת ישראל תיבחן לא  בעושר לא בצבא ולא בטכניקה אלא בדמותה המוסרית ובערכיה האנושיים. תמונתו עומד על הראש ורגליו כמו מהלכות ברקיע רמז שהלך בדרכי האל והגשים את חזון הרוח.

בתום תמסורתנו מברכים אנו אתכם בהתפתחות אמת משמע התיישרות עם חזון הנשמה ותוכנית הבריאה לזמן מקודש והרה גורל זה של קץ הימים ועידן חדש.