האם אחוות האור מנוגדת ליהדות?

שאלה שאני נשאלת לעיתים קרובות, שאלה מבורכת יש לומר, ומאוד חשוב לדעת שלאחוות האור חיבור קרוב ומיוחד ליהדות.

אחוות האור שייכת להיררכיה הבריאתית, מדובר בקבוצה של ישויות רוחניות בעלת היכרות קרובה וידע אין-סופי בכל מה שקשור לחיים בממד הארצי.

משחר ההיסטוריה ועד היום, אחוות האור עוזרת למין האנושי הן 'מבחוץ' והן 'מבפנים' כלומר, חלק מהישויות בקבוצה זו, עושות את מסען דרך העולמות עד הממד הפיזי ונוכחות בו. בין נציגים הפיזיים המרכזיים נמנים: משה רבנו, אהרן הכהן, מרים הנביאה והמלך דוד, מכאן גם הזיקה החזקה לתורת משה וליהדות.

בזמן מיוחד זה, שבשפת המקרא מכונה "אחרית הימים", ובשפה העכשווית "מעברי עידנים", אחוות האור קיבלה על עצמה להרים את הצעיפים, ולהאיר את המשמעות האמיתית הנכונה של המצוות ביהדות.

אחוות האור מדברת על כך, שהמצוות הן מערכת של כלים פיזיים, שנועדו לסייע לאדם להתעלות רוחנית-תודעתית. קיום המצוות ללא חיבור נכון למשמעות הגבוהה האמתית שלהן, הופכת אותן לכלים ריקים מתוכן, ונעדרי השפעה.

בחיי האישיים, מאז שאני פוסעת בדרך אחוות האור, אני שומרת מצוות מתוך מודעות וחיבור למשמעות הגבוהה האמתית שלהן.

יחד עם זאת, חשוב להדגיש, שדרך אחוות האור אינה מטיפה לשמירת מצוות וסיגול אורח חיים דתי. יתרה מזאת, לעיתים קורה במפגשי התקשור, שאנשים שואלים את אחוות האור האם הם צריכים לשמור שבת/לצום בכיפור וכן הלאה, ומופתעים מאוד מכך, שאחוות האור מאירה ומראה, שהרצון שלהם לקיים מצווה כלשהי נובע מהסיבות הלא נכונות.

לסיכום ניתן לומר, שהתפקיד של אחוות האור, לעורר את המודעות למשמעות האמתית הנכונה של החגים והמועדים, המצוות והטקסים ביהדות, ולהשאיר בידי האדם את החופש לבחור לפי רצונו וקצב ההתפתחות האישי.