איך לזהות בזמן גורואים ומטפלים שרלטנים?

עוד ועוד כותרות חדשות, חושפות מקרים של ניצול ופגיעות רגשיות, מיניות וכספיות על-ידי מורים רוחניים ומטפלים.

חשוב להבין, שחלקם מעולם לא השתייכו למעגל מורי האור, ומלכתחילה היו בגדר שרלטנים.

אחרים לעומת זאת, היו משרתי אור אלא, שעם ההתחזקות במעמדם החברתי והחומרי, התיאבון לשליטה ושררה, כוח ויוקרה גדל גם כן, עד לרמה של חציית הגדרות המוסריים הבסיסיים, ומעבר מכהונת אור לכהונת חושך.

אחוות האור מדברת על כך, שמה שנחשף עד היום הוא בבחינת "קצה הקרחון", ושבעתיד יחשפו עוד מקרים, חמורים אף יותר, גם של מורות רוחניות.

אחוות האור לאורך השנים האחרונות, מושיטה ידיים ועושה המון מאחורי הקלעים, על-מנת לפרוץ את "קשר השתיקה" של מי שנוצלו על-ידי מורי ומורות רוח, בדרכים שונות.

לעיתים קרובות, קשר מיני בין מורה רוחני לחניכה/מטופלת או מורה רוחנית לחניך/מטופל מתורגם באופן שגוי על-ידי הנפגע/ת, כיחס מועדף ואהבה במקום ניצול מרות ויחסי תלות.

נשאלת השאלה, איך אפשר לאבחן בזמן גורואים ומטפלים פוגעניים ומסוכנים?

כדי לעשות את הזיהוי קל ופשוט, אחוות האור מונה  7 סימנים שמהווים נורות אזהרה,  ושהם בראשי תיבות "אֹהֶל מוֹעֵד": 

סימן ראשון  האות א מלשון אוֹפֶק אֶחָד

מורה אמת מחובר ומחבר את האחרים לחזון אחד, של רצון טוב ואכפתיות, אחווה והושטת ידיים לכל בני האדם, ובראש ובראשונה, לאלה מקרב המעגל המשפחתי הווה אומר, הורים ואחים, בני זוג וילדים.

מורה שקר, לעומת זאת, מלבה אצל תלמידיו רגשות של התנשאות ועליונות, כעס וטינה, ביקורת והאשמה כלפי בני המעגל המשפחתי, מרחיק ומפלג, בבחינת "הפרד ומשול".

סימן שני האות ה מלשון הוֹלֵךְ

מורה אמת אינו רק מדבר את חוקי הרוח והאמת הגבוהה כי אם גם, מהלך אותם בחיי היום יום כלומר, אין אצלו פער בין הדיבור למעשה, התיאוריה לפרקטיקה. 

מורה שקר לעומת זאת, מקיים פער בין הדיבור למעשה, בין מה שמלמד את תלמידיו להתנהלותו בחיים האישיים.

סימן שלישי האות ל מלשון  לוֹמֵד

מורה אמת רואה עצמו כ"תלמיד נצחי", שומר את הכלי האישי פתוח ללמידה והתפתחות תמידית, מנחיל מזון רוחני עכשווי, הנובע מחיבור ישיר וחי למקורות האור העליונים.

מורה שקר לעומת זאת, ממחזר תכנים וחומרים שנלמדו בבחינת "אותה גברת בשינוי אדרת", ואינו מביא חדש.

סימן רביעי האות מ מלשון מוּסָר וגם מָסוֹרֶת

מורה אמת יודע, שכל דרך אמת רוחנית יסודה במוסריות הווה אומר, שמירה על עקרונות המוסר ובראש ובראשונה, של הגבולות המיניים. מורה אמת לעולם לא ינצל את מעמדו הרוחני כדי לספק את תאוותיו ויצריו, ולהשיג שליטה ושררה.

בנוסף, מורה אמת רוכש כבוד למסורת, וממשיך את דרכם של מורי האנושות ונבחרי האל, כדוגמת משה רבנו, שהנחיל את חוקי האלוהים ועשרת הדיברות.

מורה שקר לעומת זאת, מנצל את רגשות האהבה של תלמידיו ותלמידותיו לסיפוק יצריו המיניים, ותאוותו לשררה וכוח.

כמו כן, מורה שקר מטעה את תלמידיו, ומזין אצלם את האשליה כאילו המסורת עברה מן העולם, ואינה רלוונטית לזמן הזה.

סימן חמישי האות ו מלשון ו"ו החיבור

מורה אמת מלמד שיש לכבד הן את "חוקי הרוח" של התורה והן את "חוקי האדמה" של המדינה, על-ידי כך, עוזר לעצמו ולאחרים למצוא את "דרך האמצע""/ שביל הזהב" לחיים מאוזנים ובטוחים, שלווים והרמוניים.

מורה שקר, מטה ומטעה לכאן או לכאן:

מורה לשמור על חוקי התורה ולעבור על חוקי המדינה

או

מורה לשמור על חוקי המדינה ולעבור על חוקי התורה

סימן שישי האות ע מלשון עָנָו

מורה אמת נוהג בענווה הווה אומר, 'זז הצידה' ומציב את מקורות האור העליונים בקדמת הבמה.

הוא מוקיע ומגנה ביטויי הערצה ויחס של סגידה אליו, ועושה למען פיתוח עצמאות רוחנית אצל תלמידיו. 

מורה שקר לעומת זאת, מציב עצמו במרכז כסמכות עליונה, מחליט ומכריע על דעת עצמו. כמו כן, מטפח אצל תלמידיו תלות ונזקקות, הערצה וסגידה אליו.

סימן שביעי האות ד מלשון דֶּרֶךְ

מורה אמת מלמד את תלמידיו ש"הדרך הארוכה היא הדרך הקצרה, הדרך הקצרה היא הדרך הארוכה"!  כלומר, שתוצאות אמת, כאלה שמאריכות חיים, הן פרי של דרך ומאמץ ולא הוקוס פוקוס, כמאמר חז"ל": "לא ייגעת ומצאת אל תאמין, ייגעת ומצאת תאמין".

מורה שקר לעומת זאת, מזין בקרב תלמידיו ותלמידותיו, את האשליה כאילו אפשר להשיג התפתחות רוחנית ללא דרך, מאמץ, ועבודה יסודית. בצורה זו, הוא מנציח אצלם תקיעות והיעדר התפתחות או לחילופין הישגים ברי חלוף, שאינם מאריכים ימים בבחינת, מה שבא בקלות באותה הקלות יעלם.

לסיכום – היום יותר מתמיד, חשוב לשמור על ערנות תמידית ולזכור, שמוסריות נמצאת במרכזה של כל דרך אמת רוחנית במילים אחרות, לא ניתן לעלות רוחנית ללא שמירה על אמות מידה מוסריות!