המשמעות הרוחנית של בריחת שישה אסירים מכלא גלבוע

אהובים-יקרים, כידוע עולם הרוח הוא עולם הסיבות משמע, כל אירוע בפיזי קטן כגדול יש לו תכלית ומשמעות ואין דבר שהוא מקרי וסתמי.

אהובים-יקרים, מאז 2012 דרך זו המתמסרת אותנו, באנו והצהרנו פעם אחר פעם, שטבע הזמן העכשווי הנו אינטנסיבי וקדחתני, בבחינת אירוע רודף אירוע, הן במישור האישי והן במישור הלאומי. הטעם מכיוון שמצויים הנכם בזמן הרה גורל של אחרית הימים וקץ העידן, של השלמת השיעורים והמשימות הייעודיות במישור האישי והקולקטיבי, ונחוץ להעיר ולנער רבים ורבות שישנים שינה עמוקה משום כך, השעונים המעוררים מופעלים ביתר-שאת. זכרו, שהכְּאֵב מלשון כִּ אָב הוא כמו אבא טוב ותכליתו לעורר ולהעיר את הנמים והנמות על-פי החוקיות של "מה שאינו נלמד בדרך ההבנה והאהבה ילמד בדרך הכאב והקושי".

אהובים-יקרים, וודאי שהכרחית בדיקה מדוקדקת וחקירה יסודית של המחדל המחפיר בכלא גלבוע, הפיכת כל אבן ומיצוי הדין עם מי שהתרשלו ומעלו במילוי תפקידם, מראש הפירמידה ועד לתחתית. בו-בעת, המודעות שלכל אירוע פיזי סיבה בעליונים מכוונת אל עריכת חשבון נפש אישי ולאומי והתעוררות רוחנית.

אהובים-יקרים, במילה אסירים מסתתרת המילה סִירִים שהם כלים להכנת מזון מרמז, שבנות ובני ישראל רחקו משורשיהם הרוחניים, מוזנים וניזונים מהלכי רוח מגמות וטרנדים עכשוויים ריקים מתוכן וערכים, מהות ומשמעות ומנוגדים לתורת ישראל אשר תמציתה עשרת הדיברות כפי שמלמד צופן המילה מִנְהָרוֹת מלשון נָם תּוֹרָה.

אהובים-יקרים, בריחת האסירים מכלא גלבוע סמוך לערב ראש השנה תשפ"ב, שִׁישָׁה במספר מלשון יֵשׁ שֶׂה,  נועדה לעורר בקרבכם את ההיזכרות בעקידת יצחק, ויישור קו עם דרכם של אבות האומה, בסנכרון לנוהג להניח על שולחן החג ראש של כבש ולשאת את הברכה: " יהי רצון מלפניך יי אלוהינו ואלוהי אבותינו שנהיה לראש ולא לזנב ותזכור לנו עקדתו ואילו של יצחק אבינו עליו השלום בן אברהם אבינו עליו השלום". גם ההתלקחות במחנה הפליטים ג'נין מלשון ג' בגימטרייה 3 ביחד עם המילה נִין שפירושה צאצא, היא קריאת השכמה להתיישרות עם דרכם של שלושת אבות האומה אברהם, יצחק ויעקב.

אהובים-יקרים, גלבוע מלשון בָּו לַעַג מורה אמת נצחית שאינה עתידה להשתנות לפיה,  ההתרחקות עם ישראל מקיום חוקי הרוח האוניברסליים אשר תמציתם עשרת הדיברות מביאה להשתלשלות אירועים ששמים אותו ללעג בעיני עמי הארץ הקרובים והרחוקים.  מבלי שמירת הערכים ומוסר ה' אין די בצבא ומערכת בטחון מתקדמים וחזקים ככל שהינם, כפי שהיטיב להורות זאת דוד בן גוריון, מיסד מדינת ישראל ונציגנו שבפיזי משכבר הימים: “מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכיה האנושיים”.

אהובים-יקרים, בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכן ואתכם בפתחה של שנה חדשה בלקיחת האחריות האישית והלאומית, ותיקון הניתוק מחוקי הבריאה והאל.