ט"ו בשבט ומעגל רוחות העצים

עריכה חדשה: 22 ינואר, 2024

אהובים-יקרים, ט"ו בשבט מלשון טוב שֵׁבֶט נועד להעיר ולעורר אתכם אל טיפוח הביחד המשפחתי אשר הנו המרחב האולטימטיבי לטרנספורמציה וצמיחה רוחנית של אמת, כמאמר נעים זמירות ישראל המלך דוד: " שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִיםגַּם יָחַד "  (תהילים א', קל"ג ), מעלות הכוונה לספיראלת ההתעלות הרוחנית, טוב בהיפוך אותיות צליל הגייה boat שמובנו באנגלית סירה, נעים מלשון נוע ותנועה, שבת צליל הגייה שבט כלומר, המפתח להתעלות רוחנית הנה בפניה פנימה אל המרחב הביתי הפרטי, בקיום החוזים הרוחניים והחתימות הנשמתיות עם בן/בת הזוג, ההורים, הילדים, והאחים, זוהי החובה הראשונה במעלה של כל אחד ואחת שכן, המשפחות הביולוגית והגרעינית הן קבוצות הנשמות אשר בחרתם להתפתח ולצמוח יחד. בין שעורי הנשמה של בני המשפחה מתקיים מכנה משותף מהות זהה אף כי הביטוי החיצוני של זה הצורה עלולה להיות שונה. יש לדעת, שגם כאשר פרטים במשפחה מועלים בקיום תפקידם בחוזה הרוחני אין זה פוטר אתכם ממילוי חלקכם. למרבה הדאבון, בעת הזו רבים ורבות מקרב עובדי ועובדות האור אוחזים באשליה כי ניתן לחמוק מקיום החתימות הנשמתיות בתוך המשפחה הביולוגית והגרעינית לפיכך, מפנים הם את כל מרצם החוצה אל הקהילה בעזרה למטופלים ולמטופלות שלהם בדרך זו, מרחיקים מעצמם את הגאולה האישית, מטעים ומוליכים שולל את התלמידים והתלמידות שלהם.

אהובים-יקרים, האדם נזר הבריאה משמע, מוצב בהיררכית ההתפתחות מעל החי, והחי מעל הצומח שכן, באדם נשמת חיים חלק מאלוה ממש, המהות הנשמתית האלוהית מייחדת ומבדילה את האדם מן החי והצומח, בגינה מוענקת לו יכולת הבחירה החופשית.

אהובים-יקרים,  לכל חלק בבריאה תפקיד ייעודי ייחודי, ה-עצים מלשון יועצים בבחינת  האחים הצעירים שלכם, הם משרתיכם הנאמנים אשר אוצרים בתוכם את חוקיות הבריאה והאל, רזי היקום והקיום. לפי החוק הקוסמי העליון תפקיד הגבוה לשמור על הנמוך זאת אומרת, בידי בני האדם האחריות לשמור על שלמות הפלנטה, לא לפגוע במי שמצויים מטה בסולם ההתפתחות- האדמה, הצומח והחי, פגיעה בהם שווה פגיעה בעצמכם.

אהובים-יקרים, במאמר " אִ֣ישׁ תַּ֤חַת גַּפְנוֹ֙ וְתַ֣חַת תְּאֵנָת֔וֹ " ( מלכים א', ה',  ה' ) חבויה אמת מקודשת לפיה צמחים מושפעים מטבעו הפנימי של האדם. מחקרים מדעיים מלפני  עשרות שנים מצביעים על כך, שצמחים מגיבים תדרית לעמדות הפנימיות, המחשבות והרגשות של אנשים המצויים בקרבתם. המדען קליב בקסטר מסן- דייגו ( גודמן, 1992 ) חקר את נושא " אחדות היקום ", והראה כי ירקות אשר חוברו לאלקטרודות הגיבו בכניסה למצב דמוי ' עלפון ' ו' חוסר הכרה ' כל פעם  ש'נבחרו ' במוחו של אחד המשתתפים בניסוי להיות מוכנסים למים רותחים!  

אהובים-יקרים, שפת היקום הנה שפת התדרים לפיכך, מיצוב במדרגה תודעתית של אחדות פותח ערוץ לתקשורת אנרגטית עם שאר חלקי הבריאה, בדומה לנוח אשר קורא תדרית לבעלי החיים לבוא לתיבה אף שוהה עמם שנה תמימה במרחב סגור ואטום ללא אור יום ומערכת חשמל: " מִן הַבְּהֵמָה הַטְּהוֹרָה וּמִן הַבְּהֵמָה אֲשֶׁר אֵינֶנָּה טְהֹרָה וּמִן הָעוֹף וְכֹל אֲשֶׁר רֹמֵשׂ עַל הָאֲדָמָה,  שְׁנַיִם שְׁנַיִם בָּאוּ אֶל נֹחַ אֶל הַתֵּבָה זָכָר וּנְקֵבָה כַּאֲשֶׁר צִוָּה אֱלֹהִים אֶת נֹחַ " ( בראשית ז', ח' – ט' ), בגלגולו מאוחר יותר בדמות שלמה המלך הכתוב מציין כי ידע את שפתם של הצומח ובעלי החיים: " וַיְדַבֵּר֮ עַל הָעֵצִים֒ מִן הָאֶ֙רֶז֙ אֲשֶׁ֣ר בַּלְּבָנ֔וֹן וְעַד֙ הָאֵז֔וֹב אֲשֶׁ֥ר יֹצֵ֖א בַּקִּ֑יר וַיְדַבֵּר֙ עַל הַבְּהֵמָ֣ה וְעַל הָע֔וֹף וְעַל הָרֶ֖מֶשׂ וְעַל הַדָּגִֽים " ( מלכים א', ה', י"ג – י"ד ).

אהובים-יקרים, כאמור העצים הם יועציו ומוריו הנסתרים של האדם כשם, שהורה למאמיניו הנביא מוחמד הלוא הוא עמרם בעלה של יוכבד ואביהם של משה, אהרון ומרים: "…הביטו כיצד יצמיח ויבשיל פריים! בזאת צפונות אותות לאנשים מאמינים " ( סורה 6,99 ). לעצים יכולת מופלאה לקבל את מחזוריות היקום של התמלאות – התרוקנות – התמלאות, לנוע עם טבע הזמן המשתנה של עונות השנה: בסתיו אין הם מנסים לאחוז בעלים הנושרים, בחורף אין הם נרתעים להשיל מעליהם הכול להיוותר עירומים, ובאביב אינם מנסים לזרז את הפריחה והבשלת הפירות ככלל, עולם הצומח נועד להעיר ולעורר אתכם בני האדם למתן כבוד לדרך, ליקר את הסבלנות ואורך הרוח, השקידה וההתמדה, ההבנה כי ההתפתחות היא היעד ויש לשחרר תלות בתוצאות. זאת ועוד, הירוק של הצומח ביחד עם צורת העלים דמוית הלב נועדו להורות אתכם כי המפתח לצמיחה והתחדשות מתמדת הוא אהבה, האהבה היא מנוע היקום, היא הכוח הבורא היוצר.

אהובים-יקרים, לכל עץ וצמח סגולה משלו קרי, השפעה תדרית ייחודית על כן, ברצוננו להאיר את תפקידם הרוחי של 22 מיני צמחים ועצים לפי סדר הא"ב:

אורן – האורן מקושר לצ'אקרת העין-השלישית אשר צופנה הוא שמחה, שמחת אור היא שמחת אמת שורשה בחיבור לחלק הנצחי האינסופי שבכם הלוא הוא עצמי האור האלוקי, אורן מלשון אור והאות נ' תחילית המילה נצח כמו כן, חבוי צמד המילים רן שפירושו שמח וגם נר, האורן מוזכר בתנ"ך: " לִכְרׇת ל֣וֹ אֲרָזִ֔ים וַיִּקַּ֤ח תִּרְזָה֙ וְאַלּ֔וֹן וַיְאַמֶּץ ל֖וֹ בַּעֲצֵי יָ֑עַר נָטַ֥ע אֹ֖רֶן וְגֶ֥שֶׁם יְגַדֵּֽל "  ( ישעיהו מ"ד, י"ד ).

אזוב– האזוב מקושר לצ'אקרת הלב, אזוב צליל הגייה עזב מרמז, שהנו בעל השפעה של שחרור רגשות צער וכאב. לקראת מכת בכורות בני ישראל מצווים לטבול אזוב בדם ולמרוח על פתח הדלת:  " וַיִּקְרָא מֹשֶׁה לְכָל זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם מִשְׁכוּ וּקְחוּ לָכֶם צֹאן לְמִשְׁפְּחֹתֵיכֶם וְשַׁחֲטוּ הַפָּסַח, וּלְקַחְתֶּם אֲגֻדַּת אֵזוֹב וּטְבַלְתֶּם בַּדָּם אֲשֶׁר בַּסַּף וְהִגַּעְתֶּם אֶל הַמַּשְׁקוֹף וְאֶל שְׁתֵּי הַמְּזוּזֹת מִן הַדָּם אֲשֶׁר בַּסָּף וְאַתֶּם לֹא תֵצְאוּ אִישׁ מִפֶּתַח בֵּיתוֹ עַד בֹּקֶר, וְעָבַר יְהוָה לִנְגֹּף אֶת מִצְרַיִם וְרָאָה אֶת הַדָּם עַל הַמַּשְׁקוֹף וְעַל שְׁתֵּי הַמְּזוּזֹת וּפָסַח יְהוָה עַל הַפֶּתַח וְלֹא יִתֵּן הַמַּשְׁחִית לָבֹא אֶל בָּתֵּיכֶם לִנְגֹּף " ( שמות י"ב, כ"א – כ"ג ). בנוסף, במקרא נעשה שימוש באזוב בטקס טהרת המצורע: " זֹאת תִּהְיֶה תּוֹרַת הַמְּצֹרָע בְּיוֹם טָהֳרָתוֹ  וְהוּבָא אֶל הַכֹּהֵן, וְיָצָא הַכֹּהֵן אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה וְרָאָה הַכֹּהֵן וְהִנֵּה נִרְפָּא נֶגַע הַצָּרַעַת מִן הַצָּרוּעַ,  וְצִוָּה הַכֹּהֵן וְלָקַח לַמִּטַּהֵר שְׁתֵּי צִפֳּרִיםְ וְעֵץ אֶרֶז, וּשְׁנִי תוֹלַעַת וְאֵזֹב " ( ויקרא י"ד, ב' – ד' ), בתהילים מיוחס לאזוב סגולות של היטהרות רוחנית: " תְּחַטְּאֵנִי בְאֵזוֹב וְאֶטְהָר תְּכַבְּסֵנִי וּמִשֶּׁלֶג אַלְבִּין " ( תהילים נ"א, ט' ).

 אלה– האלה מקושרת לשלוש צ'אקרות- השורש, המין ומקלעת השמש, אלה מלשון אל בנקבה מבטאת את השכינה הפן הנקבי באלוהות, את החיבור לאיכויות רחמיות מלשון רחם. גובהה הנמוך מדגיש את קרבתה לגאייה רוח האדמה כמו גם, פירותיה הכדוריים הנקראים בטנה מלשון בטן ה' בעלי הגוון האדמדם מלשון אדמה. האלה מוזכרת במקרא מספר פעמים: תחת האלה יעקב קבר את הנזמים ואלוהי הניכר : " וַיִּתְּנוּ אֶל יַעֲקֹב אֵת כָּל אֱלֹהֵי הַנֵּכָר אֲשֶׁר בְּיָדָם וְאֶת הַנְּזָמִים אֲשֶׁר בְּאָזְנֵיהֶם וַיִּטְמֹן אֹתָם יַעֲקֹב תַּחַת הָאֵלָה אֲשֶׁר עִם שְׁכֶם " ( בראשית ל"ה, ד' ), מלאך ה' התגלה לגדעון " וַיָּבֹא מַלְאַךְ יְהוָה וַיֵּשֶׁב תַּחַת הָאֵלָה אֲשֶׁר בְּעָפְרָה אֲשֶׁר לְיוֹאָשׁ אֲבִי הָעֶזְרִי וְגִדְעוֹן בְּנוֹ חֹבֵט חִטִּים בַּגַּת לְהָנִיס מִפְּנֵי מִדְיָן " ( שופטים ו', י"א ), אנשי יבש גלעד קברו את שאול המלך ובניו תחת האלה  "וַיָּקוּמוּ כָּל אִישׁ חַיִל וַיִּשְׂאוּ אֶת גּוּפַת שָׁאוּל וְאֵת גּוּפֹת בָּנָיו וַיְבִיאוּם יָבֵישָׁה וַיִּקְבְּרוּ אֶת עַצְמוֹתֵיהֶם תַּחַת הָאֵלָה בְּיָבֵשׁ וַיָּצוּמוּ שִׁבְעַת יָמִים "  ( דברי הימים א' י', י"ב ).

אלון– האלון מקושר לצ'אקרת הכתר אשר צופנה הוא נצח, רוח האלון מבטא עוצמה הנובעת מקשר ישיר לעולמות העליונים, בערך אלון מסתתרות המילים אל שמובנו אלוהים, האות ו' של החיבור, והאות נ' תחילית המילה נצח. בנבואת הנביא עמוס האלון מוזכר כסמל לחוסן: " וְאָנֹכִי הִשְׁמַדְתִּי אֶת הָאֱמֹרִי מִפְּנֵיהֶם אֲשֶׁר כְּגֹבַהּ אֲרָזִים גָּבְהוֹ וְחָסֹן הוּא כָּאַלּוֹנִים וָאַשְׁמִיד פִּרְיוֹ מִמַּעַל וְשָׁרָשָׁיו מִתָּחַת"  ( עמוס ב', ט' ).

ארז–  הארז מקושר לצ'אקרת העין השלישית לפיכך, רוח הארז מבטא את העולם הרוחי הנסתר אשר הנו מעבר למציאות הגשמית הגלויה, בערך ארז מסתתרות האות א' תחילית המילה אור, והמילה רז שמובנה נסתר.  

אשל – האשל מקושר לצ'אקרת הכתר, בערך אשל חבוי צמד המילים אש ו-אל מרמז על אש התודעה הגבוהה, שלמה המלך החכם באדם הלוא הוא נוח מבקש מה' את חוכמת הלב לשפוט משפט צדק, אשל בהיפוך אותיות שאל אשר מובנו ביקש : " וְנָתַתָּ לְעַבְדְּךָ לֵב שֹׁמֵעַ לִשְׁפֹּט אֶת עַמְּךָ לְהָבִין בֵּין טוֹב לְרָע כִּי מִי יוּכַל לִשְׁפֹּט אֶת עַמְּךָ הַכָּבֵד הַזֶּה, וַיִּיטַב הַדָּבָר בְּעֵינֵי אֲדֹנָי כִּי שָׁאַל שְׁלֹמֹה אֶת הַדָּבָר הַזֶּה, וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֵלָיו יַעַן אֲשֶׁר שָאַלְתָּ אֶת הַדָּבָר הַזֶּה וְלֹא שָׁאַלְתָּ לְּךָ יָמִים רַבִּים וְלֹא שָׁאַלְתָּ לְּךָ עֹשֶׁר, וְלֹא שָׁאַלְתָּ נֶפֶשׁ אֹיְבֶיךָ וְשָׁאַלְתָּ לְּךָ הָבִין לִשְׁמֹעַ מִשְׁפָּט, הִנֵּה עָשִׂיתִי כִּדְבָרֶיךָ הִנֵּה נָתַתִּי לְךָ לֵב חָכָם וְנָבוֹן אֲשֶׁר כָּמוֹךָ לֹא הָיָה לְפָנֶיךָ וְאַחֲרֶיךָ לֹא יָקוּם כָּמוֹךָ, וְגַם אֲשֶׁר לֹא שָׁאַלְתָּ נָתַתִּי לָךְ גַּם עֹשֶׁר גַּם כָּבוֹד אֲשֶׁר לֹא הָיָה כָמוֹךָ אִישׁ בַּמְּלָכִים כָּל יָמֶיךָ " ( מלכים א' ג', ט' – י"ג ).

ברוש– הברוש מקושר לצ'אקרת הגרון אשר צופנה הוא אחדות לפיכך, הברוש מבטא את אחדות היקום, מראה ענפיו הקצרים הצמודים לגזע בדמות המספר אחד מרמזים על כך. עצי הברושים שימשו בבניין בית המקדש, הברוש מוזכר בתנ"ך כסמל לרעננות: " אֶפְרַ֕יִם מַה לִּ֥י ע֖וֹד לָעֲצַבִּ֑ים אֲנִ֧י עָנִ֣יתִי וַאֲשׁוּרֶ֗נּוּ אֲנִי֙ כִּבְר֣וֹשׁ רַעֲנָ֔ן מִמֶּ֖נִּי פֶּרְיְךָ֥ נִמְצָֽא "  ( הושע י"ד, ט' ).

גפן– הגפן השלישי מבין שבעת המינים מקושר לשתי צ'אקרות- צ'אקרת הכתר העליונה האמונה על החיבור לעולמות הרוח, וצ'אקרת השורש התחתונה האחראית על ההגשמה בממד הארצי לפיכך, רוח הגפן מבטאת את הסדר בהיררכיה הקוסמית של רוח משפיע על חומר, אשכול הענבים אשר צורתו כשל משולש הרוח עם הקודקוד הפונה מטה מסמל עיקרון יקומי זה.  אחיזת האשכול ואכילתו מהקצה התחתון כלפי מעלה מסמלת את השתוקקות האנושי להתאחד עם המקור האחד האינסופי, גפן מלשון:  ג' = גמע, פ' =פה, נ' = נצח

דולב– הדולב מקושר לצ'אקרת הלב אשר צופנה אהבה לפיכך, רוח הדולב מבטא את תודעת הלב, דולב מלשון: ד' תחילית המילה דעת, ו' של החיבור, והמילה לב.

דקל– הדקל מקושר לצ'אקרת המין אשר צופנה הוא אמן לפיכך, רוח הדקל מבטא עוצמה וחוסן הנובעים מהסתמכות על ההשגחה העליונה. גובהו המיתמר של עץ הדקל, וכתרו כצורת מטריה הסוככת מעל מרמזים על מהות הבורא של השמירה וההגנה, לפי תורת הרמב"ם לבבות הדקל סגולה לפריון הגבר.

הדס– ההדס מקושר לצ'אקרת מקלעת השמש אשר צופנה הוא קבלה לפיכך, רוח ההדס מבטא קבלה של ארעיות החיים הגשמיים ונצחיות הנשמה, הדס צליל הגייה הד שה, השה הנו כינוי לעצמי הנשמה האלוהי, בנבואת זכריה הצדיקים משולים להדסים : " וָאֹמַר מָה אֵלֶּה אֲדֹנִי וַיֹּאמֶר אֵלַי הַמַּלְאָךְ הַדֹּבֵר בִּי אֲנִי אַרְאֶךָּ מָה הֵמָּה אֵלֶּה, וַיַּעַן הָאִישׁ הָעֹמֵד בֵּין הַהֲדַסִּים וַיֹּאמַר אֵלֶּה אֲשֶׁר שָׁלַח יְהוָה לְהִתְהַלֵּךְ בָּאָרֶץ, וַיַּעֲנוּ אֶת מַלְאַךְ יְהוָה הָעֹמֵד בֵּין הַהֲדַסִּים וַיֹּאמְרוּ הִתְהַלַּכְנוּ בָאָרֶץ וְהִנֵּה כָל הָאָרֶץ יֹשֶׁבֶת וְשֹׁקָטֶת " ( זכריה א', ט' – י"א ). ההדס מלווה את מעגל החיים היהודי – במוצאי השבת נהוג לברך על ההדסים וכן, בברית המילה ובחתונה. ברפואה העממית נוהגים להשתמש בהדס לטיפול בבעיות מעיים ולהקלת עצירות.

זית– הזית השישי מבין שבעת המינים בהם נתברכה ארץ ישראל מקושר לשתי צ'אקרות: צ'אקרת הלב וצ'אקרת הכתר לפיכך, רוח הזית מבטא היטהרות מרכז הלב מרגשות שליליים, וחיבורו לאהבה האלוהית העליונה היא אהבה ללא תנאי. לאחר המבול היונה שבה לתיבה עם עלה זית בפיה ועוד, שמן המשחה אשר איתו היו מושחים כוהנים גדולים, מלכים ואת כלי המקדש הראשונים נעשה משמן זית, מור, קינמון, קידה וקנה בושם, והוא הוכן רק פעם אחת בתקופת משה.

חיטה– החיטה הראשונה מבין שבעת המינים מקושרת לצ'אקרת מקלעת השמש לפיכך, רוח החיטה מחברת לאיכויות של עיגון ויציבות, מיקוד ואיזון.

חרוב– החרוב מקושר למרחב הסרעפתי באזור שבין צ'אקרת הלב לצ'אקרת מקלעת השמש לפיכך, רוח החרוב מבטא תהליכי השתנות וטרנספורמציה שהרי, נשימה מלשון נשמה מגשרת  בין העצמי הנפש הגשמי לעצמי הנשמה הרוחי על כן, תרגול נשימות מודעות מהווה מרכיב חשוב בתהליך הריפוי וההתעלות הרוחנית, בערך חרוב חבוי צמד המילים בו רוח. בתלמוד מסופר על רבי שמעון בר יוחאי ובנו אשר נאלצו להתחבא במערה מפני הרומאים, ולהיות ניזונים אך ורק מחרובים שנים ארוכות.

כליל החורש– כליל החורש מקושר לצ'אקרת המין לפיכך, רוח כליל החורש מבטא עוצמה פיזית שמקורה ברוחי, בדומה לשמשון הגיבור אשר כל זמן שנזירותו נשמרה חנן אותו אלוהים בכוח על טבעי.

ערבה– הערבה מקושרת לצ'אקרת המין ערבה צליל הגייה ערווה לפיכך, רוח הערבה מבטאת ניקוי וביעור של הרגלים והתמכרויות, ערבה בסיכול אותיות בער ה', בארצות סקנדינביה משתמשים בעץ הערבה במערכות טיהור שפכים לאחר שהוכח כי הוא מסייע בפירוק חנקות וספיגת חומרים מסוכנים, בהשאירו את המים העוזבים אותו נקיים ( ויקיפדיה, 2014 ).

צפצפה– הצפצפה מקושרת לצ'אקרת הלב, הרחש המצפצף של העץ בשעה שמנשבת רוח כמו פורט על מיתרי הלב מהדהד את שירת הלב היא שירת המלאכים.

רימון– הרימון החמישי משבעת המינים מקושר לצ'אקרת המין לפיכך, רוח הרימון מסמל שגשוג ושפע, בערך רימון חבוי צמד המילים רְוִי מלשון רווה ו-מן הוא לחם שמיים אותו אכלו בני ישראל במסעם במדבר.

שעורה– השעורה השנייה מבין שבעת המינים מקושרת לשתי צ'אקרות: צ'אקרת השורש וצ'אקרת מקלעת השמש לפיכך, רוח השעורה מבטאת זרימה של אנרגיית החיים, שעורה מלשון שער ה'

שקד– השקד מקושר לצ'אקרת העין שלישית כפי שנרמז בצורתו דמוית עין, רוח השקד מסמל  טוהר וקדושה, שקד בהיפוך אותיות קדש, במטה אהרון הכהן צמחו פרחי שקד עדות כי נבחר על ידי הבורא לשמש בתפקיד הכוהן הגדול: " וַיְהִי מִמָּחֳרָת וַיָּבֹא מֹשֶׁה אֶל אֹהֶל הָעֵדוּת וְהִנֵּה פָּרַח מַטֵּה אַהֲרֹן לְבֵית לֵוִי וַיֹּצֵא פֶרַח וַיָּצֵץ צִיץ וַיִּגְמֹל שְׁקֵדִים " ( במדבר י"ז, כ"ג ) ועוד, בחיזיון הנביא ירמיהו השקד מסמל שקידה וחריצות: " וַיְהִי דְבַר יְהוָה אֵלַי לֵאמֹר מָה אַתָּה רֹאֶה יִרְמְיָהוּ וָאֹמַר מַקֵּל שָׁקֵד אֲנִי רֹאֶה, וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלַי הֵיטַבְתָּ לִרְאוֹת כִּי שֹׁקֵד אֲנִי עַל דְּבָרִי לַעֲשֹׂתוֹ " ( ירמיהו א', י"א – י"ב ). לשקד המתוק ערך גם כחומר רפואה: השקדים סותרים את חומצות הקיבה, משמשים תרופה נגד שיעול, משחררים ליחה, מדכאים כאב ראש, דיכאון ועוד ( צמח השדה, אין תאריך ).

 תאנה – התאנה, הרביעית מבין שבעת המינים מקושרת לשתי צ'אקרות: צ'אקרת הלב וצ'אקרת המין לפיכך, רוח התאנה מבטאת אחדות מעשה עם כוונה כלומר, עשיה מתוך אהבה.

תמר– התמר מין של דקל מקושר לשתי צ'אקרות: צ'אקרת הלב וצ'אקרת הכתר, תמר מלשון התמרה, בערך תמר חבוי צמד המילים תם שמובנו טוהר ו-רם שמובנו גבוה/ נישא לפיכך, רוח התמר מבטא התמרה של רגשות נמוכים ברגשות עילאיים, אכילת תמר מסייעת במצבי סטרס וחרדה, בספר תהילים הצדיק נמשל לתמר: " צַדִּיק כַּתָּמָר יִפְרָח כְּאֶרֶז בַּלְּבָנוֹן יִשְׂגֶּה "  ( תהילים צ"ב, י"ג ).

בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בהתפתחות וצמיחה מתמדת היא מטרת החיים בממד הארצי, לו יהי.

ביבליוגרפיה

גודמן, לינדה.(1992). סימני הכוכבים. תל-אביב: זמורה-ביתן.

ערבה.(אין תאריך). בתוך ויקיפדיה, אוחזר, 21 מרץ, 2014 מתוך ערבה_ http://he.wikip/

שקד מצוי.(אין תאריך). בתוך צמח השדה, נדלה ב-3  פברואר, 2015 מתוך שקד מצוי_ http://www.wildflowers.co.il