צופן ירושלים של מעלה וירושלים של מטה

אהובים- יקרים, לאורך העידן שמסתיים, הדרך של הרוח הייתה להורות את סודות הקיום והיקום ב"שפת הסְתָרִים" מלשון הַסְתָּרָה שפירושה הצפנה משום, שהתודעה האנושית טרם הייתה בשלה להכיל את האמת הגבוהה. הרוח, בדומה להורה אוהב ואחראי, שאינו חושף את ילדו למה שעדיין אינו בשל לתפוס ולהבין. הואיל והחוקיות העכשווית בעת הזו של "אחרית הימים" וחילופי העידנים הנה של "הסרת הצעיפים" במטרה, להניע את המין האנושי אל-עבר שלב אבולוציוני חדש ומתקדם בהרבה, אנו בשיתוף פעולה עם בורא עולם מאירים את הסודות שמוצפנים בכתבי הקודש, הקבלה ומאמרי חז"ל.

אהובים-יקרים, המאמר "ירושלים של מעלה וירושלים של מטה" משמעותו, שתנועה קדימה, התפתחות ולמידה תמידיים הנו חוק קוסמי נצחי ועל-כן, שריר וקיים הן בעולמות העליונים והן בממד הארצי, כפי שמרמז צופן המילה ירושלים מלשון "שומר לימוד" ( רושם = שומר והאות למ"ד במשמעות של לימוד  ).

אהובים-יקרים, המשמעות של זה היא שלא עצם הטעות אלא, הסרבנות ללמוד ממנה, וליישם את אותו לקח ושיעור היא האויב המסוכן ביותר שאורב לאדם, משום שמהותה אי-תנועה וקיבעון, אי- צמיחה וכיליון, היעדר חיים ותודעת מוות, וזה כאמור בהנגדה מוחלטת לחוקי הבריאה והאל.

אהובים-יקרים, מי שממאן לשים במרכז חייו, ובסדר עדיפות עליונה את הריפוי הפנימי וההתפתחות הרוחנית, ומתאווה אל הישגים חיצוניים ותוצאות חומריות, שאינם פרי של תהליך ריפוי והתפתחות רוחנית, אצל מורה אמת שאמון על המלאכה, ושמיישם בחייו חוק זה, יוצר תהליך הפוך של תנועה אחורה במקום קדימה, והגורל והמזל הטוב, שהיו קרובים מאוד להתדפק על דלתו הולכים ומתרחקים ממנו, הולכים ועוזבים אותו. חשוב להבהיר, שבמסגרת קדושת חופש הבחירה  אין מדובר בגורל מר או במזל ביש אלא, במה שהאדם  בעצמו הביא עליו  משום אי-שמירה וציות לחוק הקוסמי של תנועה קדימה, למידה והתפתחות תמידיים.

אהובים-יקרים, החיפוש אחר קיצורי דרך וקצירת הישגים מהירים מקורו בחטא האדם הראשון. בכתובים מתואר כי האלוהות מנחה את האדם בגן עדן ומורה לו לעבדה ולשמרה: "ויקח ה' אלוהים את האדם וינחהו בגן עדן לעבדה ולשמרה"  ( בראשית, פרק ב, פסוקים ד' – ט"ו ). נשאלת השאלה, מדוע בגן עדן שהיה שופע כל טוב האדם נצטווה לעובדה ולשמרה?

אהובים-יקרים, סוד שיפעו וטובו, אורו ויופיו של גן עדן נבע מכך שכל חלק בבחינת הדומם, הצומח והחי שמר את הסדר הקוסמי בבחינת המקצב ההתפתחותי הטבעי, האם ראיתם אי פעם עץ שמנסה לזרז את קצב ההבשלה של פריו?  הטבע האנושי עדיין לא השכיל לתת כבוד לתהליכיות, לדרך, ופעם אחר פעם מתרחשים אותם פעולות פוגעניות בגאיה אמא אדמה, בצומח ובחי מתוך רצון פסול לזרז תהליכים, ולמהר את הדרך.

אהובים-יקרים, האלוהות מנחה את האדם בגן עדן למען ישכיל ללמוד מהתנהגות הצומח והחי ולתת כבוד לתהליכיות, ולקצב ההתפתחות הטבעי של הדברים. "לעבדה ולשמרה" הכוונה לשמירתו וקיומו של מאמץ הלמידה וההתפתחות. בהמשך, חווה מתוך תאווה להתעלות רוחנית, ולהשיג תודעה גבוהה, שאיננה פרי של מאמץ ראוי ותהליך התפתחותי אמיתי אוכלת מהפרי, ובמקום לעלות בסולם ההתפתחות היא ואדם נופלים אל תודעת עצמי הנפש הנמוך, ונותק הקשר הישיר עם מקור ההזנה האלוהי.

אהובים-יקרים, מי שבעת הזו של "שארית העידן" תרים אחר מורה אמת, ומשקיעים את מרצם בתהליך של ריפוי וחניכת אור, זוכים להעלות עצמם לתודעת גן-עדן, כפי שהיה ב"ראשית העידן" של הזנה ישירה מהמקור האלוהי ומכאן, לחוות בריאות ורווחה, שגשוג וברכה, שלום ושלמות בכל מעגלי החיים, והרי צופן המילה ירושלים הנו גם " יִרְאוּ שָׁלוֹם שָׁלֵם".

אהובים-יקרים, בתום תמסורותינו אנו מברכים אתכם בלב ער, חדור בתשוקת ההתפתחות, ובצמיחה שמחה.

אמן כן יהי רצון!