צופן מאי והאתגר ההתפתחותי של החודש: לאהוב ללא סיבה

עריכה חדשה : 27 אפריל, 2023

אהובים-יקרים, חודש מאי מבטא את יסוד המים בבריאה, את הפן הנקבי של האלוהות אשר בשפת הקודש נקראת שכינה, מאי מלשון אֵם והאות י' הראשונה בשם המפורש מרמז על האם הקוסמית. שיוך זה לעיקרון הנקבי בבריאה ניתן למצוא גם בתרבויות אחרות: מאיה שמה של אלת הפריון והאביב הרומית וכן, מאי בהיפוך האותיות מיא פירושו מים בשפות הערבית, ההודית והארמית.

אהובים-יקרים, מהות יסוד המים בבריאה לחבר בין כלל חלקי השלם. למים תכונה פיזיקאלית של יכולת למוסס חומרים ולמזגם יחד, המים נחשב למסס אוניברסאלי למרבית התרכובות בטבע על כן, למים סגולה של שינוי והתמרה, ריפוי והתחדשות. המים מבטא את עולם הרגש, רגש האהבה הכוח המדביק המאחה, המאחד המרפא בפלנטה וביקום כולו.

אהובים-יקרים, צופן שם החודש העברי המקביל אייר בהיפוך האותיות ראי מרמז על עקרון המקרוקוסמוס והמקירוקוסמוס, האדם ( המיקרוקוסמוס ) הוא השתקפות וראי של היקום  (המקרוקוסמוס ), כמו למעלה כך למטה, כמו במקרו כך במיקרו, האדם נברא כתמונת עולמות של מעלה, בתמסורותינו " מקדש הגוף וצופן חותם שלמה " הארנו את עומק הפסוק: " וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ.."  ( בראשית א', כ"ו ), המחשנו כיצד גוף האדם אוצר בתוכו את המבנה הפנימי, המהותי הרוחני של הבריאה והאל .

אהובים-יקרים, מלבד הבאת הבשורה בקיום אל אחד, בנות ובני ישראל נועדו להנחיל לעולם העתיק שהיה שטוף עבודת אלילים את הראיה האחדותית שהכול אחד הוא, כל החלקים הנם ביטוי וחלק מהשלם, כל חלק מבטא גוון ייחודי של בורא עולם. לכל נשמה המתנה שלה אשר בה בירך אותה אלוקים, הגוון, התדר והצבע הייחודי לה אשר אין העולם שלם בלעדיה.

אהובים-יקרים, משפטי אור ומנטרות ברוח החודש: " אני בכול והכול בי ", " אני היקום והיקום הוא אני ", " היקום אינו שלם בלעדי " שכן, הכול הוא אחד, הפרט שזור בתוך הכלל והכלל שזור בתוך הפרט, התיישרות לאמת מקודשת זו מרוממת אתכם לחוויה של כוליות ונצחיות בצורה זו, ממוססת של רגשות פחד ובדידות, כעס  וצער.

אהובים-יקרים,  מזל החודש שור שייך ליסוד האדמה ולבית הכוכב נוגה ( ונוס ), נוגה במובן של גן ה' מרמז על אותו גן של ראשית העידן הלוא הוא גן עדן, והציווי האלוהי אשר נצטווה האדם הראשון: " וַיִּקַּח יְהוָה אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם וַיַּנִּחֵהוּ בְגַן עֵדֶן לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ "  ( בראשית ב', ט"ו ) לעבדה – בהיפוך האותיות בו עֵד ה' הווה אומר, האדם מעיד על יוצרו כי בצלם אלוהים נברא, לשומרה – בסיכול האותיות מורשה הווה אומר, המורשה והמורשת הלא הם חוקי הרוח האוניברסליים הנצחיים. האדם חלק מאלוה בגוף נועד לגלם את מהות הבריאה והאל של האהבה והאחדות בחיים הארציים, צופן אדם הנו א' תחילית של אור, והערך דם הלוא הוא הגוף הבשרי כלומר, להנכיח את עצמי האור בעצמי העור מכאן, שחייםאשר אינם מיושרים למוסר ה' ודרכי האל הם חיים נעדרי חיים, תכלית ומשמעות.

אהובים-יקרים, מזל שור מסמל את ממד האדמה וכוכב נוגה אהבה, יחד מבטאים את העיקרון לפיו רגש האהבה בונה את הגשר שבין האדם לאלוה, ארץ לשמיים תמצית ייעודו הרוחני של עם ישראל: " וְאַתֶּם תִּהְיוּ לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר תְּדַבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל "  (שמות י"ט, ו' ) כוהנים במובן של מְכוֹנְנִים כלומר, כִּינוּן מלכות שמים בארץ. ועוד,  צבעי בגדי הכהן הגדול תכלת השמיים ואדום של האדמה מבטאים את תכלית הקיום של עם ישראל לגשר בין שמיים לארץ, רוח לחומר: " וּמִן הַתְּכֵלֶת וְהָאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת הַשָּׁנִי עָשׂוּ בִגְדֵי שְׂרָד לְשָׁרֵת בַּקֹּדֶשׁ וַיַּעֲשׂוּ אֶת בִּגְדֵי הַקֹּדֶשׁ אֲשֶׁר לְאַהֲרֹן כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה אֶת מֹשֶׁה " ( שמות ל"ט, א'), אף החושן בצבעי תכלת ואדום: " וַיַּעַשׂ אֶת הַחֹשֶׁן מַעֲשֵׂה חֹשֵׁב כְּמַעֲשֵׂה אֵפֹד זָהָב תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי וְשֵׁשׁ מָשְׁזָר "  ( ל"ט , ח').

אהובים-יקרים, כיון שנוטים הנכם ברמה האנושית לבנות אושרכם על גבי החיצוני, על הישגים גשמיים בתחום הזוגי, המשפחתי, החברתי, המקצועי, הכלכלי וכהנה, תלויים הנכם בהם ומושפעים מהם, כאשר אין הדברים הולכים לפי שביעות רצונכם הנכם מאבדים מחוסנכם ועוצמתכם, איזונכם ושלוותכם, יוצאים מהמרכז הפנימי. האתגר ההתפתחותי של חודש מאי לתרגל אהבה ללא סיבה הכוונה, אהבה אשר אינה נשענת על הישג חיצוני כזה או אחר, אהבה שאינה תלויה בשום דבר, אהבה למה שבתוככם ולמה שמחוצה לכם, אהבה לכל מה שהנכם כאן ועכשיו, ולכל מה שהייתם ושאי פעם תהיו, אהבה לגלוי ולנסתר הנשגב מבינתכם, לאהוב 'סתם' ללא  סיבה פשוט להתמסר לתדר של האהבה.

אהובים-יקרים, צ'אקרת הלב המרכז של האהבה היא הצ'אקרה הרביעית ממוקמת בתווך של 7 הצ'אקרות איתות באשר לתכליתה לגשר בין שלושת המרכזים העליונים- כתר, עין-שלישית וגרון למרכזים התחתונים- מקלעת השמש, המין והשורש.

אהובים-יקרים, חודש מאי בלועזי ואייר בעברי ביחד עם מזל שור מציבים בקדמת הבמה את הסנכרון המקודש שבין שלושת הצ'אקרות- כתר, לב ושורש באופן זה, נוצר החיבור המקודש שבין רוח ( מרכז הכתר ) לחומר ( מרכז השורש ) דרך הגשר של רגש האהבה ( מרכז הלב ), להלן הנחיות למדיטציה ההולמת את האנרגיות של החודש:

1.הרפו והיכנסו למצב מדיטטיבי בכל דרך שמוכרת ונעימה לכם

2.דמו קרן של אור נשלחת מהרקיעים העליונים ונוגעת בקצה ראשכם

3. נשמו נשימות לשבע הצ'אקרות ( מלמעלה למטה ) מתוך כוונה להרחיב ולפתוח אותן, ניתן לדמות במרכז כל צ'אקרה להבה בגוון ההולם אותה: כתר-לבן, עין שלישית-סגול, גרון-כחול, לב-ירוק/ורוד, מקלעת השמש-צהוב, מין-כתום, שורש-אדום

4. דמו כתר מלכות על ראשכם משובץ באבן אדומה אשר ממנה נשלחת קרן אור אל מרכז הלב, ומהלב אל מרכז השורש.

5.  נשמו ברכות מספר רגעים לקרן האור אשר מחברת בין שלושת המרכזים כתר, לב ושורש, חושו כיצד שלושת המרכזים פועמים במקצב אחד.

5. בזמן שנכון לכם סיימו את המדיטציה בדרך שמוכרת ונעימה לכם

אהובים-יקרים, בעולם הרוח ככל שהאהבה עוצמתית היא בעלת איכות שקטה אף דוממת הואיל וכך, בחודש זה אינכם צריכים לעשות מעשים גדולים בכדי לחוש אהובים ההפך הנכון, חודש אביבי זה מזמין אתכם להיפתח לחיבוק המלטף של השכינה אף לחוש את המגע המערסל של גאייה אימא אדמה על כן, מבורך בזמן זה לבלות בחיק הטבע בקרבת מקורות מים, להרגיש אחד עם גרגר החול ועם הכוכב הזוהר בשמי הרקיע, מה אתם אומרים ?