צופן מטה משה רבנו, מטה אהרון הכהן, תוף מרים הנביאה, וסוד צירופם יחד

עריכה חדשה: 26 מרץ, 2023

אהובים-יקרים, עיקרון השילוש המקודש הנו חוק קוסמי אשר בטעות מזוהה עם הנצרות. אזכורים של חוקיות נצחית זו ניתן למצוא בתרבויות וציוויליזציות שונות לרבות היהדות. הסיפור המקראי מתאר את יציאת בני ישראל ממצרים, ומסעם במדבר 40 שנה תחת ההנהגה של איש החזון משרת האל משה רבנו ברם,  משה לא פעל לבדו, לצדו נצבו שני אחיו שותפי אמת מסורים נאמנים הלו הם מרים אשת הנבואה ואהרון איש הכהונה, לכל אחד מהשלושה משויך חפץ מסוים: למשה ולאהרון היו מטות ולמרים הנביאה תוף, בהולמות לטבע הזמן העכשווי של הסרת הצעיפים ברצוננו להאיר התשובות לארבעת הקושיות:

מהי משמעותו הרוחית ותפקידו הייעודי של מטה משה רבנו?

מהי משמעותו הרוחית ותפקידו הייעודי של מטה אהרון הכהן?

מהי משמעותו הרוחית ותפקידו הייעודי של תוף מרים הנביאה?

מהו סוד צירופם יחד?

אהובים-יקרים, משה נבחר על ידי ההיררכיות האלוהיות להוציא לפועל את חזון הרוח ותוכנית הבריאה בתמצית השתתת ערכי האמת וחוקי המוסר של האור בעולם שטוף עבודת אלילים בו החזק שולט, ועבירות של הקרבת קורבנות אדם, עבדות, רצח, ניאוף, גזל ועוד מותרות אף מהוות סמל לעליונות ומעמד חברתי.

אהובים-יקרים, דרך הבריאה והאל היא של הדרגתיות לפיכך, השלב הראשון בתוכנית האלוהית יועד להנחיל את  חוקי השמיים ומוסר ה' לעם ישראל וממנו לשאר העמים והאנושות כולה. מטה משה מסמל את הרוח העיקרון הזכרי בבריאה אשר מהותו אמת ועוצמה, הצד הימני בגוף האדם, את הגיאומטריה המקודשת של משולש הרוח ( המשולש עם הקודקוד שפונה מטה במגן דוד ) אשר מבטא את רצון האלוהות להתאחד עם האנושי קרי, את התנועה מטה מהרוחי לאדמתי מצ'אקרת הכתר אל צ'אקרת השורש. האצלת כוחות האור מטה אל האדמה מחוללת נסים ופלאות כדוגמת מכות מצרים וקריעת ים סוף, בצו האל משה מניע את המטה שבידו מלמעלה למטה, מהשמיים לאדמה: "  וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה .. וְאַתָּה הָרֵם אֶת מַטְּךָ וּנְטֵה אֶת יָדְךָ עַל הַיָּם וּבְקָעֵהוּ…"  ( שמות י"ד, ט"ו – ט"ז ), התנועה המקודשת של הטיית המטה מלמעלה כלפי מטה מסמלת גישור שמיים לארץ, האצלה מהעליונים לתחתונים במטרה לחולל טרנספורמציה בממד הגשמי.  

אהובים-יקרים, אף אדם בלתי משה אינו יכול היה לחולל עם המטה ניסים ופלאות, יכולת זו של משה סודה בהיותו אחד עם עצמי האור האלוהי על כן, מטה משה מסמל מצב פנימי של התעלות מעל כוחות הנפש והכפפתם לרצון הנשמה והבורא במילים אחרות, איגודם יחד של 3 הכוחות אשר באדם – כוח החשיבה, כוח הרגש וכוח הרצון, ויישורם לרצון הבורא והתוכנית האלוהית.

אהובים-יקרים, אהרון נבחר ישירות על ידי ההיררכיות העליונות לתפקיד הכהן המשיח אשר מזרעו קמה שושלת הכהונה בישראל. באמצעות הטכסים והברכות הכהן העביר את עם ישראל חניכה משמע, הכנה לקראת מילוי תפקידו הרוחני הייעודי במשפחת העמים, חניכה מלשון הכנה וגם כהן בהיפוך אותיות הָכֵן. מטה אהרן מסמל אפוא את השכינה העיקרון הנקבי בבריאה אשר מהותה אהבה והתמסרות, הצד השמאלי בגוף האדם, את הגיאומטריה המקודשת של משולש החומר  ( המשולש עם הקודקוד שפונה מעלה במגן דוד ) אשר מבטא את רצון האנושי להתאחד עם האלוהי קרי, את התנועה מעלה מהאדמתי לרוחי, מצ'אקרת השורש אל צ'אקרת הכתר. בכתובים מתואר שעל מטה אהרן צמחו פרחי שקד עדות לבחירתו ישירות על ידי ההיררכיות האלוהיות לתפקיד הכהן הגדול: " וַיְהִי מִמָּחֳרָת וַיָּבֹא מֹשֶׁה אֶל אֹהֶל הָעֵדוּת וְהִנֵּה פָּרַח מַטֵּה אַהֲרֹן לְבֵית לֵוִי וַיֹּצֵא פֶרַח וַיָּצֵץ צִיץ וַיִּגְמֹל שְׁקֵדִים " ( במדבר י"ז, כ"ג ), השקד סמל לשקידה והתמסרות לרוח, בשקידה שורה הקדושה.

אהובים-יקרים, תוף מרים בעל הצורה המעגלית מסמל את הרחם הקוסמית אשר בדומה לרחם בגוף האישה מהווה מרחב של התפתחות ובריאה חדשה ועוד, תּוֹף בסיכול אותיות פּוֹת שמו של איבר המין הנשי. גאולת עם ישראל ממצרים מהותה טרנספורמציה ולידה מחדש, מראה קריעת ים סוף לשניים ומעבר בני ישראל בתוכו נמשל ללידה בה שק השפיר נבקע המים יורדים והתינוק מפלס דרכו החוצה לאוויר העולם דרך צוואר הרחם/תעלת הלידה.

אהובים-יקרים, בהצלבת שתי המטות יחד, מטה משה אשר בימין ומטה אהרן אשר בשמאל, מתקבלת הגאומטריה הקוסמית של משולש הרוח ומשולש החומר אשר קודקודיהם נושקים זה לזה ( בדומה לשעון החול ולאות האנגלית X ), גיאומטריה מקודשת זו מבטאת סנכרון בין הרוחי לגשמי, אחדות האלוהי עם האנושי וכפועל יוצא, הגעה למדרגה הנכספת של שלמות וטוהר המסומלים על ידי התוף העגול אשר מקיף אותם,  תוף מרים בראשי תיבות תָּם ו- תֹּם שמובנם טהור וגם שלם.

אהובים-יקרים, היכן בגוף מצויה נקודת החיבור שבין שני המשולשים, משולש הרוח ומשולש החומר ? נקודת הממשק אשר מאחדת את האנושי עם האלוהי ממוקמת בצ'אקרת הלב שצופנה אהבה, רגש האהבה בונה את הגשר ואופן החיבור הנכון לרוח, אהבה היא הדבק שמחבר בין חלקי הבריאה ועוד, הוֹלְמוֹת התוף מזכירות את קצב פעימות הלב. צ'אקרת הלב מהווה את השער לעליה בתודעה וטרנספורמציה על כן, עבודה על כישורי הלב, פיתוח וטיפוח איכויות של אהבה וחמלה, רוך והכלה היא לב ליבה של דרך אמת רוחנית.

אהובים-יקרים, סגולת זמן זה של פסח בהיווצרות מבנה שמיימי יפיפה, מערך קוסמי רב הוד וחסד בחסות שלושת מורי האנושות ומתקדשי האמת הלוא הם משה רבנו, אהרון הכהן ומרים הנביאה על כן, בימים אלה טוב למדוט בעזרת גיאומטריה מקודשת המדמה את שני המטות מוצלבים במרכז התוף ולהניחה על לוח ליבכם בדרך זו, תוכלו לחוש בקרבתם במגע רוחם של השלושה, אמן.