צופן פרשת נח: אֲכִיפָה שווה לקרוב ולרחוק

עריכה חדשה: 12 אוקטובר, 2023

אהובים-יקרים, בהלימה למגמה האבולוציונית של זמן מקודש זה אשר מכונה בשפה המקראית אחרית הימים ובשפה העכשווית מעברי עידנים, ברצוננו להסיר את הצעיף מעל אותה דמות עלומה אשר ניצבת במרכזו של אחד מסיפורי התנ"ך הפלאיים ביותר אף המאתגריםאת ההבנה והרגש. הסיפור התנכי אודות תיבת נח משמעותי לזמן הזה של שארית העידן בו נקראים הנכם להביא לידי גמר וחתימה את השיעורים מראשית עידן זה שכן, מרבית הנשמות היום הן מדור המבול.

אהובים-יקרים, עם בריאת העולם האלוהות מעניקה לאדם את המעמד הנעלה של נזר הבריאה מתוך אמון ותקווה, שישכיל לעשות שימוש ראוי ונכון בסמכות אשר הוענקה לו, וינהג באחראיות כלפי מי שנמצאים למטה ממנו בהיררכיה הבריאתית ומושפעים ממנו – החי, הצומח והאדמה ברם, למרבה הצער והזעזוע, בני ובנות דור המבול ניצלו עליונותם לשליטה ושררה על בעלי החיים עד לרמה הנתעבת של קיום יחסי מין עמם, ה- מַבּוּל בהיפוך אותיות בּוֹלֵם נועד לעצור את ניצול המעמד אשר פשה בחברה האנושית, ולהשיב את הסדר האלוקי על כנו.

אהובים-יקרים, תפיסה שגויה אשר השתרשה לאורך העידן הנוכחי מייחסת לנוח אגואיזם ואדישות לגורל האנושות משום, שלכאורה הציל רק את עצמו ובני משפחתו מהמבול, הדעה הרווחת גורסת כי נוח היה צדיק ביחס לבני דורו ואילו היה חי היום לא היה ניקרא צדיק.

אהובים-יקרים, בפרשת בראשית מתואר כי בזמן לידת נוח אירעה ללמך אביו התגלות: " וַיְחִי לֶמֶךְ שְׁתַּיִם וּשְׁמֹנִים שָׁנָה וּמְאַת שָׁנָה וַיּוֹלֶד בֵּן, וַיִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ נֹחַ לֵאמֹר זֶה יְנַחֲמֵנוּ מִמַּעֲשֵׂנוּ וּמֵעִצְּבוֹן יָדֵינוּ מִן הָאֲדָמָה אֲשֶׁר אֵרְרָהּ יְהוָה " ( בראשית ה', כ"ח – כ"ט ) משמע, ההיררכיות האלוהיות ייעדו לנוח את התפקיד של ממשיך קיום המין האנושי לאחר המבול, נח ראשי תיבות של נצח חיים , וגם נותן חיים.

אהובים-יקרים, אלוהים לעולם אינו טועה, הבחירה בנוח להיות ממשיך קיום המין האנושי לאחר המבול הנה מדויקת ומכוונת היטב: " וְנֹחַ מָצָא חֵן בְּעֵינֵי יְהוָה, אֵלֶּה תּוֹלְדֹת נֹחַ נֹחַ אִישׁ צַדִּיק תָּמִים הָיָה בְּדֹרֹתָיו…" ( בראשית ו', ח' – ט' ), צמד המילים צדיק תמים מלמד, שצדיקותו של נח הייתה שלמה משום שאכף בצורה שווה את המערכת הערכית וחוקי המוסר של בורא עולם עם הקרובים והרחוקים, נח לא עלה לתיבה עם בני משפחתו כי אם עם 12 תלמידי ותלמידות אור, העיוות בכתובים לפיו עלה נוח לתיבה עם אשתו, בניו ונשות בניו כביכול משקפת את התודעה הקלוקלת הרווחת עדיין אשר מצדיקה אכיפה סלקטיבית, ומתן הקלות לבני משפחה ומקורבים.

אהובים-יקרים, "… אֶת הָאֱלֹהִים הִתְהַלֶּךְ נֹחַ "  ( בראשית ו', ט' ) מצביע על כך, שאצל נח הייתה הלימה מלאה בין התאוריה למעשה, שלא כמו הרווח כל כך בעולמכם בקרב שליחי ושליחות אור אשר בנקל לומדים תאוריות רבות, והנן נשארות בתור השכלה ותאוריה בלבד ללא שום נגיעה לחיי המעשה באופן זה, אותם עובדי ועובדות אור מועלים בשליחותם טועים ומטעים, שהרי אין זו דרך רוחנית כלל כיוון, שבעולם המעשי והיישומי אין ביטוי לאותן השגות.

אהובים-יקרים, צדיק מי שאינו נכנע להשפעות ולחצי הסביבה, ושומר על אמות מידה מוסריות תוך כדי שמסתכן בהרחקה, גינוי ונידוי על כן, צדיקותו של נוח גדולה שבעתיים משום, שבדורו בני ובנות האדם לרבות בני משפחתו איבדו כל צלם אנוש: " וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ לִפְנֵי הָאֱלֹהִים וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ חָמָס, וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת הָאָרֶץ וְהִנֵּה נִשְׁחָתָה כִּי הִשְׁחִית כָּל בָּשָׂר אֶת דַּרְכּוֹ עַל הָאָרֶץ ( בראשית ו', י"א – י"ב).

אהובים-יקרים, כעבור שישה חודשים ועשרה ימים בתיבה, נוח שולח תחילה את העורב ובהמשך את היונה לראות האם בשלה העת לצאת מהתיבה: " וַיְשַׁלַּח אֶת הָעֹרֵב וַיֵּצֵא יָצוֹא וָשׁוֹב עַד יְבֹשֶׁת הַמַּיִם מֵעַל הָאָרֶץ, וַיְשַׁלַּח אֶת הַיּוֹנָה מֵאִתּו לִרְאוֹת הֲקַלּוּ הַמַּיִם מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה… וַתָּבֹא אֵלָיו הַיּוֹנָה לְעֵת עֶרֶב וְהִנֵּה עֲלֵה זַיִת טָרָף בְּפִיהָ "  ( בראשית ח', ז' – י"א ), העורב משל לעצמיות הנפש הארצית, ואילו היונה מסמלת את עצמיות הנשמה האלוהית מרמז, שמי אשר מונהג על ידי עצמי הנפש הבשרי מביא על עצמו חידלון רוחני וגשמי לא כן, מי אשר מונהג על ידי עצמיותו הנשמתית, אדם זה הוא בר קיימא בעל עתיד ותוחלת, עלה הזית מסמל תקווה והתחלה חדשה.

אהובים-יקרים, כעבור שהות של שנה תמימה בתיבה מבשילים התנאים עבור נוח, 12 תלמידי ותלמידות האור, ובעלי החיים אשר עימו לצאת מהתיבה. המעשה הראשון שנוח עושה מיד עם צאתו מהתיבה זובח זבח הודיה לאלוהים: " וַיִּבֶן נֹחַ מִזְבֵּחַ לַיהוָה וַיִּקַּח מִכֹּל הַבְּהֵמָה הַטְּהֹרָה וּמִכֹּל הָעוֹף הַטָּהוֹר וַיַּעַל עֹלֹת בַּמִּזְבֵּחַ " ( בראשית ח', כ' ), קיים מכנה משותף בין המנחה של נוח לזו של הבל : " הֶבֶל הֵבִיא גַם הוּא מִבְּכֹרוֹת צֹאנוֹ וּמֵחֶלְבֵהֶן וַיִּשַׁע יְהוָה אֶל הֶבֶל וְאֶל מִנְחָתוֹ " ( בראשית ד', ד' ), צופן מחלבהן הנו מנחה לב, בדומה לנח המנחה של הבל מבטאת הכרת תודה ואהבת הרוח, בניגוד לקין אשר מביא מנחה כדי למצוא חן בעיני אלוהים, ולקנות לו מעמד מועדף אצל הרוח, קין מלשון קִנְיָן ו-קִינְאָה: " …וַיָּבֵא קַיִן מִפְּרִי הָאֲדָמָה מִנְחָה לַיהוָה … וְאֶל קַיִן וְאֶל מִנְחָתוֹ לֹא שָׁעָה וַיִּחַר לְקַיִן מְאֹד וַיִּפְּלוּ פָּנָיו  " ( בראשית ד', ג' – ה' ).

אהובים-יקרים, הדמיון בין פנימיותו של נח לזו של הבל מעידה כי מדובר באותה נשמה,  להלן סימנים נוספים המעידים כי נוח  הוא גלגול נשמתי ישיר של הבל:

הבל בסיכול אותיות לב ה' מעיד כי ניחן בכישורי לב ואהבת הבורא, בערך המַבּוּל נחבא השם הבל, וגם המשמעות של מוֹרֶה הלֵב : מו תחילית המילה מורה, הבל בהיפוך אותיות הלב .

הבל בהיפוך אותיות לַהַב רמז לחרב האמת המוצבת אנכית בצורה זו, מבטאת את הקשר הישיר בין האנושי לאלוהי על כן, מהווה את אחד מסמלי הכהונה. בדומה להבל אשר ניחן בחוש צדק מפותח אף נח אשר עולה לתיבה עם 12 תלמידי ותלמידות אור ולא עם בני משפחתו מהווה דוגמא מוחשית לאכיפה שווה של הגבולות והסטנדרטים המוסריים.

הבל מלשון הֶבֶל פֶּה שמובנו האד האוויר אשר יוצא מהפה ועוד, משמעות נוספת של הערך תיבה היא מִילָּה, אצל הבל הדיבור היה חדור בכוחות של חום ורגש, אהבה ולב, פיו שימש מעין תחנת שידור / תחנת ממסר להאצלת כוחות אור ישירות מההיררכיות העליונות אל המרחב הארצי.

אהובים-יקרים, רק מי שאחד עם מוסר ה' והצדק האלוקי מסוגל לקבל בנְמִיכוּת רוּחַ, כניעה וענווה גורל מוות של בן משפחה מדרגה ראשונה, כפי שארע לאהרון הכהן הגדול אשר שכל את שני בניו נדב ואביהו משום שהקריבו אש זרה: " וַיִּקְחוּ בְנֵי אַהֲרֹן נָדָב וַאֲבִיהוּא אִישׁ מַחְתָּתוֹ וַיִּתְּנוּ בָהֵן אֵשׁ וַיָּשִׂימוּ עָלֶיהָ קְטֹרֶת וַיַּקְרִיבוּ לִפְנֵי יְהוָה אֵשׁ זָרָה אֲשֶׁר לֹא צִוָּה אֹתָם, וַתֵּצֵא אֵשׁ מִלִּפְנֵי יְהוָה וַתֹּאכַל אוֹתָם וַיָּמֻתוּ לִפְנֵי יְהוָה… וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל אַהֲרֹן הוּא אֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה לֵאמֹר בִּקְרֹבַי אֶקָּדֵשׁ וְעַל פְּנֵי כָל הָעָם אֶכָּבֵד וַיִּדֹּם אַהֲרֹן " ( ויקרא י', א' – ג' ), בדומה לנוח גם אהרון הכהן נשמע לעיקרון הקוסמי של אכיפה שווה לקרוב ולרחוק, אין הוא מצפה ליחס מועדף של הנחות והקלות עבור בניו ללא ספק, הניסיון אשר עבר נוח בשעה שעלה לתיבה מבלעדי בני משפחתו הכשיר את הקרקע לצליחתו מבחן רוחני דומה בגלגולו מאוחר יותר בדמות אהרון הכהן.

אהובים-יקרים, צופן מבול מלשון מְבוּלְבָּל, ההסתאבות של בני דור המבול הקצינה עד לרמה השפלה ביותר של בלבול תפקידים אף עם בעלי החיים וקיום יחסי מין עמם מכיוון שכך, משך שנה תמימה בתיבה נוח מעביר חניכה מחודשת את בעלי החיים, מורה לכל מין את תפקידו הייעודי בבריאה, נח מלשון חנך וחניכה. ביחידת החיים שלאחר מכן בדמות אהרון הכהן הגדול, נשמה זו מופקדת על חניכתם של כלל נשמות בני ובנות ישראל. נוח מתחיל באותיות נ' ו-ו', ואילו אהרון מסתיים באותיות אלה בתואם לחוקיות הקוסמית לפיה כל ראשית היא אחרית וכל אחרית היא ראשית ועוד, בערך אהרון מסתתרת המילה ארון שפירושה תיבה.

אהובים-יקרים, נח אוסף אליו לתיבה מכל בעלי החיים- הרמש ( משפחת הזוחלים ), הבהמות ועופות השמיים, וחי עימם שנה תמימה במרחב סגור ואטום ללא אור יום ומערכת חשמל: " מִן הַבְּהֵמָה הַטְּהוֹרָה וּמִן הַבְּהֵמָה אֲשֶׁר אֵינֶנָּה טְהֹרָה וּמִן הָעוֹף וְכֹל אֲשֶׁר רֹמֵשׂ עַל הָאֲדָמָה,  שְׁנַיִם שְׁנַיִם בָּאוּ אֶל נֹחַ אֶל הַתֵּבָה זָכָר וּנְקֵבָה כַּאֲשֶׁר צִוָּה אֱלֹהִים אֶת נֹחַ " ( בראשית ז', ח' – ט' ), נוח יוצר במשותף עם הרוח, בערוצים תדריים רוחניים נוח קורא לבעלי החיים לבוא לתיבה, החיות שוהות עמו בתיבה משך שנה שלמה בהרמוניה וסדר מופתי.

אהובים-יקרים, שלמה המלך הלוא הוא נוח, להלן כמה מהסימנים:

שלמה בדומה לנח ידע גם כן את שפת החיות.

נח בצו האל בונה את התיבה מרחב אור אליו רק הטהורים יכולים היו להיכנס, שלמה המלך נבחר ישירות על ידי היררכיות האלוהיות לבנות את בית המקדש: " וַיֹּאמֶר דָּוִיד לִשְׁלֹמֹה … וַיְהִי עָלַי דְּבַר יְהוָה לֵאמֹר… הִנֵּה בֵן נוֹלָד לָךְ הוּא יִהְיֶה אִישׁ מְנוּחָה וַהֲנִיחוֹתִי לוֹ מִכָּל אוֹיְבָיו מִסָּבִיב כִּי שְׁלֹמֹה יִהְיֶה שְׁמוֹ וְשָׁלוֹם וָשֶׁקֶט אֶתֵּן עַל יִשְׂרָאֵל בְּיָמָיו, הוּא יִבְנֶה בַיִת לִשְׁמִי וְהוּא יִהְיֶה לִּי לְבֵן וַאֲנִי לוֹ לְאָב, וַהֲכִינוֹתִי כִּסֵּא מַלְכוּתוֹ עַל יִשְׂרָאֵל עַד עוֹלָם, עַתָּה בְנִי יְהִי יְהוָה עִמָּךְ וְהִצְלַחְתָּ וּבָנִיתָ בֵּית יְהוָה אֱלֹהֶיךָ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר עָלֶיךָ "  ( דברי הימים א', פרק כ"ב, ז' – י"א ), בכינוי איש מנוחה נחבא השם נוח ועוד, נח והיונה סמל לשלום, שלמה מלשון שלום בימי מלכות שלמה שרר שלום בארץ.

אהרון הכהן ושלמה המלך שניהם אנשי צדק ומשפט: " וְנָתַתָּ אֶל חֹשֶׁן הַמִּשְׁפָּט אֶת הָאוּרִים וְאֶת הַתֻּמִּים וְהָיוּ עַל לֵב אַהֲרֹן בְּבֹאוֹ לִפְנֵי יְהוָה וְנָשָׂא אַהֲרֹן אֶת מִשְׁפַּט בְּנֵי יִשְׂרָאֵל עַל לִבּוֹ לִפְנֵי יְהוָה תָּמִיד ( שמות כ"ח, ל' ) , " ויִּשְׁמְעוּ כָל יִשְׂרָאֵל אֶת הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר שָׁפַט הַמֶּלֶךְ וַיִּרְאוּ מִפְּנֵי הַמֶּלֶךְ כִּי רָאוּ כִּי חָכְמַת אֱלֹהִים בְּקִרְבּוֹ לַעֲשׂוֹת מִשְׁפָּט " ( מלכים א' ג', כ"ח ).

אהובים-יקרים, בספר בראשית פרק י"ד מתואר מפגש מיסטי בין אברהם אבינו לבין מלכיצדק מלך שלם, דמות עלומה אשר מגיחה משום מקום מבלי שידוע דבר אודותיה מלבד היותה בעלת מעמד של כהונה: " וּמַלְכִּי צֶדֶק מֶלֶךְ שָׁלֵם הוֹצִיא לֶחֶם וָיָיִן וְהוּא כֹהֵן לְאֵל עֶלְיוֹן, וַיְבָרְכֵהוּ וַיֹּאמַר בָּרוּךְ אַבְרָם לְאֵל עֶלְיוֹן קֹנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ " ( פסוקים י"ח – י"ט ),  הלחם מסמל את הגוף הבשרי ואילו היין את הנפש מלמד, שאין מדובר במפגש חברי כי אם בטכס חניכה והתקדשות במהלכו מלכיצדק מכשיר את אברהם אבינו לקראת המשך שליחותו. צופן מלכיצדק מלך שלם מעיד על הקשר הנשמתי הישיר לאהרון הכהן הגדול אף לשלמה המלך וכן, לעיר הקודש ירושלים.

אהובים-יקרים, לקראת המבול האלוהות מצווה על נח לבנות תיבה: " וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים לְנֹחַ קֵץ כָּל בָּשָׂר בָּא לְפָנַי כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ חָמָס מִפְּנֵיהֶם וְהִנְנִי מַשְׁחִיתָם אֶת הָאָרֶץ, עֲשֵׂה לְךָ תֵּבַת עֲצֵי גֹפֶר קִנִּים תַּעֲשֶׂה אֶת הַתֵּבָה וְכָפַרְתָּ אֹתָהּ מִבַּיִת וּמִחוּץ בַּכֹּפֶר " ( בראשית ו', י"ג – ט"ו ), התיבה אשר בנה נח בהוראה ישירה של אלוהים בבחינת בית המקדש הראשון, ואילו בית המקדש אשר בנה שלמה המלך גם כן בצו ישיר של ה' בבחינת בית המקדש השני לעומת זאת, לבית המקדש שנבנה על ידי עולי בבל 70 שנה לאחר חורבן מקדש שלמה לא היהמעמד של מקדש אמת מאחר ובנייתו היא פרי יוזמה של בני אדם ולא בצו ישיר של האלוהות.

אהובים-יקרים, תיבת נח בבחינת בית המקדש הראשון, ומקדש שלמה בבחינת בית המקדש השני שניהם היו מקדשים פיזיים לעומתם, בית המקדש השלישי הוא מקדש תודעתי תדרי אשר בימים אלה של סיום עידן זה מואצל הישר מהרקיעים העליונים במקום בירושלים המקודש לשלושת הדתות.

אהובים-יקרים, היעד ההתפתחותי במרחב ארץ בעת הזו של שארית העידן הנו חידוש הקשר הישיר בין האדם לאלוקות כפי שהיה בראשית העידן טרום החטא הקדמון. לאורך העידן שמסתיים, בני האדם נזקקו למבנים ומקדשים פיזיים חיצוניים על מנת לחוש קרובים לרוח, נגיף הקורונה אשר בעקבותיו הוטלו הסגרים ובידודים הוא שליח אור בתחפושת תכליתו לדחוף את המין האנושי למיצוב של ה-תיבה הפנימית בהיפוך אותיות בית ה' הוא המקדש הפנימי.

אהובים-יקרים, הואיל ונצבים הנכם בימות המשיח הלוא הם אחרית הימים, ברצוננו להסיר הצעיף ולהאיר את זהותו של משיח בן דוד, שנועד להנחיל את הבשורה של כינון מלכות שמים בארץ משמע, עולם המושתת על צדק ושוויון, שלום ואחווה. בימים אלה ישנה היערכות בעולמות העליונים ואצל ההיררכיות האלוהיות במשותף עמנו לביאת משיח בן דוד הלוא הוא נח, למענכם כמה מן הרמזים המורים אמת מקודשת זו:

ביאת המשיח בהיפוך אותיות תיבת המשיח

שלמה המלך הוא ליטרלי משיח בן דוד

הבטחת האלוהות כי בימי שלמה ישכון שלום

הכרזת האלוהות כי בינה לבין שלמה מתקיימים יחסי אב-בן

הבטחת האלוהות שכס מלכות שלמה יכון לעולם ועד

וגם…

סמל השלום האולטימטיבי של נח והיונה עם עלה הזית

בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בהתעוררות הלב והכנת אמת לביאת המשיח, אמן.