צופן פרשת שְׁמוֹת ( חלק 3 ) : משה ואהרון הלוא הם אדם והבל נצבים מול פרעה הלוא הוא קין

עריכה חדשה: 9 ינואר, 2024

אהובים-יקרים, יחד משה ואהרון אוספים את זקני בני ישראל, מורים להם את דברי ה', ומחוללים לעיניהם את שלושת האותות: " וַיֵּלֶךְ מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן וַיַּאַסְפוּ אֶת כָּל זִקְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וַיְדַבֵּר אַהֲרֹן אֵת כָּל הַדְּבָרִים אֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה וַיַּעַשׂ הָאֹתֹת לְעֵינֵי הָעָם " ( שמות ד', ל"א ), נוכח הדברים והאותות העם נמלא אמונה: " וַיַּאֲמֵן הָעָם וַיִּשְׁמְעוּ כִּי פָקַד יְהוָה אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְכִי רָאָה אֶת עָנְיָם וַיִּקְּדוּ וַיִּשְׁתַּחֲווּ " ( שמות ד', ל"ב ).

אהובים-יקרים, משה ואהרון עושים את אשר ציווה אותם אלוהים, מתייצבים בפני המלך פרעה, ומורים לו לשלח את בני ישראל לעבוד את אלוהים במדבר: " וְאַחַר בָּאוּ מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן וַיֹּאמְרוּ אֶל פַּרְעֹה  כֹּה אָמַר יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל שַׁלַּח אֶת עַמִּי וְיָחֹגּוּ לִי בַּמִּדְבָּר " (שמות ה', א' ), פרעה תאוו השליטה והשררה ממאן, פעמיים מתכחש לאלוהות: " וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה מִי יְהוָה אֲשֶׁר אֶשְׁמַע בְּקֹלוֹ לְשַׁלַּח אֶת יִשְׂרָאֵל,  לֹא יָדַעְתִּי אֶת יְהוָה וְגַם אֶת יִשְׂרָאֵל לֹא אֲשַׁלֵּחַ "  ( שמות ב' ).

אהובים-יקרים, התאווה של פרעה להיות מספר אחד, והניסיון מצדו לסכל את התוכנית האלוהית להעביר את שרביט ההובלה הרוחנית לעם העברי בהובלתו של משה שורשו בגלגולו הקודם בדמות קין אשר רצח את אחיו הבל משום, שקינא במעמדו הרוחני בהיותו האחד בחיר ה'. 

אהובים-יקרים, בלתי ניתן להעלות על הדעת סיטואציה כה נוראה וכואבת עבור הורה מזו של בן אשר רוצח את אחיו. הכתוב אינו מתאר מה הייתה תגובתו של אדם בשעה שנודע לו כי קין רצח את הבל, אודות חווה מצוין, שכאשר ילדה בן נוסף קראה לו שת מתוך תקווה למצוא נחמה: " וַיֵּדַע אָדָם עוֹד אֶת אִשְׁתּוֹ וַתֵּלֶד בֵּן וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ שֵׁת כִּי שָׁת לִי אֱלֹהִים זֶרַע אַחֵר תַּחַת הֶבֶל כִּי הֲרָגוֹ קָיִן" ( בראשית ד', כ"ה ).

אהובים-יקרים, הופעתם יחד של משה ואהרון בפני המלך פרעה בבחינת סגירת מעגל קארמתית שכן, בנסתר משה רבנו הלוא הוא האדם הראשון ואהרון הכהן הלוא הוא הבל, מציבים מראת אמת למלך פרעה הלוא הוא קין ! משה ואהרון, הלוא הם האב והבן מיחידת החיים הקודמת, קוראים לבן והאח הסורר מאותו גלגול להרפות מדרך השררה והכוח, לקבל בהכנעה את רצון הבורא, צופן השמות מרמז על הזהויות והקשרים הקארמתיים הנסתרים:

אדם מסתיים באות מ' ואילו משה נפתח באות מ' בתואם לחוקיות הקוסמית לפיה כל אחרית היא ראשית וכל ראשית היא אחרית.

שני השמות הבל ואהרון בעלי ערך גימטרי זהה של הספרה 1 מלמד על אדם שהוא אחד עם הרוח.

קין מלשון קינאה ו-פרעה מלשון פֶּה רָע מלמד על אדם שטבעו לרדוף להכפיש את הזולת.

אהובים-יקרים, הפרד ומשול היא הטקטיקה של אנשי השקר, רודפי הכבוד, השררה והכוח, פרעה מבצע שורה של מהלכים במטרה לפלג את בני ישראל להסיתם איש כנגד אחיו:

פרעה מציע למשה ואהרון שוחד, מבטיח לשחרר אותם ואת קרוביהם בתנאי שיניחו לעם: " וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם מֶלֶךְ מִצְרַיִם לָמָּה מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן תַּפְרִיעוּ אֶת הָעָם מִמַּעֲשָׂיו לְכוּ  לְסִבְלֹתֵיכֶם"  ( שמות ה', ד' ).

פרעה מכביד את העבודה הקשה על בני ישראל במטרה להתישם נפשית ופיזית בדרך זו, להשכיח מליבם את החזון: " וַיְצַו פַּרְעֹה בַּיּוֹם הַהוּא אֶת הַנֹּגְשִׂים בָּעָם וְאֶת שֹׁטְרָיו לֵאמֹר, לֹא תֹאסִפוּן לָתֵת תֶּבֶן לָעָם לִלְבֹּן הַלְּבֵנִים כִּתְמוֹל שִׁלְשֹׁם  הֵם יֵלְכוּ וְקֹשְׁשׁוּ לָהֶם תֶּבֶן, וְאֶת מַתְכֹּנֶת הַלְּבֵנִים אֲשֶׁר הֵם עֹשִׂים תְּמוֹל שִׁלְשֹׁם תָּשִׂימוּ עֲלֵיהֶם לֹא תִגְרְעוּ מִמֶּנּוּ  כִּי נִרְפִּים הֵם עַל כֵּן הֵם צֹעֲקִים לֵאמֹר נֵלְכָה נִזְבְּחָה לֵאלֹהֵינוּ, תִּכְבַּד הָעֲבֹדָה עַל הָאֲנָשִׁים וְיַעֲשׂוּ בָהּ וְאַל יִשְׁעוּ בְּדִבְרֵי שָׁקֶר " ( שמות ה', ז' – י' ).

פרעה ממנה שוטרים מקרב בני ישראל לפקח על העבודה הקשה בצורה זו, לגרום להם להתאכזר אל אחיהם: " וַיֻּכּוּ, שֹׁטְרֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר שָׂמוּ עֲלֵהֶם נֹגְשֵׂי פַרְעֹה לֵאמֹר מַדּוּעַ לֹא כִלִּיתֶם חָקְכֶם לִלְבֹּן כִּתְמוֹל שִׁלְשֹׁם גַּם תְּמוֹל גַּם הַיּוֹם " (שמות ה', ט"ו ).

פרעה מסית את שוטרי ישראל נגד משה ואהרון: " וַיָּבֹאוּ שֹׁטְרֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיִּצְעֲקוּ אֶל פַּרְעֹה לֵאמֹר  לָמָּה תַעֲשֶׂה כֹה לַעֲבָדֶיךָ, תֶּבֶן אֵין נִתָּן לַעֲבָדֶיךָ וּלְבֵנִים אֹמְרִים לָנוּ עֲשׂוּ וְהִנֵּה עֲבָדֶיךָ מֻכִּים וְחָטָאת עַמֶּךָ,   וַיֹּאמֶר נִרְפִּים אַתֶּם נִרְפִּים עַל כֵּן אַתֶּם אֹמְרִים נֵלְכָה נִזְבְּחָה לַיהוָה " ( שמות ה', ט"ז – י"ז ).

אהובים-יקרים, למרבה הצער, הטקטיקה של פרעה לפלג את העם להמרידם נגד משה ואהרון עובדת: " וַיִּפְגְּעוּ אֶת מֹשֶׁה וְאֶת אַהֲרֹן נִצָּבִים לִקְרָאתָם בְּצֵאתָם מֵאֵת פַּרְעֹה, וַיֹּאמְרוּ אֲלֵהֶם יֵרֶא יְהוָה עֲלֵיכֶם וְיִשְׁפֹּט  אֲשֶׁר הִבְאַשְׁתֶּם אֶת רֵיחֵנוּ בְּעֵינֵי פַרְעֹה וּבְעֵינֵי עֲבָדָיו לָתֶת חֶרֶב בְּיָדָם לְהָרְגֵנוּ "  ( שמות ה', כ"ב – כ"ב ). לראשונה מאז היציאה לשליחות משה חווה משבר נפשי, דומה כי התסריט הנורא מכל קרה, בני ישראל מפנים אצבע מאשימה כלפי משה ואהרון בתואנה כי גרמו למלך פרעה להטיל עליהם גזרות קשות, בצר לו משה זועק לה' על ששלחו ולא קיים את הבטחתו: " וַיָּשָׁב מֹשֶׁה אֶל יְהוָה וַיֹּאמַר אֲדֹנָי לָמָה הֲרֵעֹתָה לָעָם הַזֶּה לָמָּה זֶּה שְׁלַחְתָּנִי, וּמֵאָז בָּאתִי אֶל פַּרְעֹה לְדַבֵּר בִּשְׁמֶךָ  הֵרַע לָעָם הַזֶּה וְהַצֵּל לֹא הִצַּלְתָּ אֶת עַמֶּךָ " ( שמות ה', כ"ב – כ"ג ) ברם, האלוקות מרגיעה את משה כי ההתרחשויות הנן חלק מהסדר האלוהי, לכל דבר תכלית ומשמעות: " וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה עַתָּה תִרְאֶה אֲשֶׁר אֶעֱשֶׂה לְפַרְעֹה כִּי בְיָד חֲזָקָה יְשַׁלְּחֵם וּבְיָד חֲזָקָה יְגָרְשֵׁם מֵאַרְצוֹ " ( שמות ו', א' ). ברצוננו להעיר ולעורר אתכם כי לעיתים קרובות בעולמכם את שבזמן אמת ניתפס כניצחון מתברר מאוחר יותר ככישלון חרוץ וההפך משמע, בשביל לאימוד בצורה נכונה את משמעותם של האירועים בפיזי נדרשים הנכם לפרספקטיבה של זמן.

אהובים-יקרים, הדמיון המצמרר בין עבדות עם ישראל במצרים לבין מחנות העבודה בכפיה במלחמת העולם השנייה מרמזת על הקשר הנשמתי הישיר בין פרעה להיטלר :

 פרעה מלך מצרים ציווה להמית את הזכרים הנולדים לבני העברים, העליל על משה שרצח כביכול איש מצרי, שיעבד עם שלם אף מינה שוטרים מקרב בני ישראל כדי שיתאכזרו לאחיהם העבדים.

 היטלר שליט גרמניה הנאצית השמיץ והעליל עלילות שווא על היהודים, הקים מחנות עבודה בכפיה אף הציב שומרים יהודים להשגיח על העבודה ולהתאכזר לאסירים.

צופן פרעה מלשון פֶּה רָע, ו-היטלר מלשון לומר שקרן: האותיות טהל צליל הגייה tell  אשר מובנו באנגלית לומר,  האותיות ליהר צליל הגייה liar אשר פירושו באנגלית שקרן.  

אהובים-יקרים, במסגרת פרויקט הענקת גלגלי הצלה אחרונים לדמויות המפתח התנכיות דרך זו המשרתת אותנו מקדמת דנא כותבת שורות אלה לדאבוננו כי רב, מי שהיא היום גלגול נשמתי ישיר של היטלר הלוא הוא פרעה, לא שעתה להושטת היד מאיתנו יתרה מזאת, עם תום האשראי הקוסמי עבורה לתקן עצמה, ומשנוכחה לדעת כי ערוצי התקשור נסגרו ואבד לה מעמדה הרוחני החלה להנהיג אורגיות, לקיים פעילות מינית בקבוצה בקרב תלמידיה ותלמידותיה באמתלת שווא של דרך לעליה בתודעה, עינינו יורדות מים על אותן נשמות גבוהות של עובדי ועובדות אור אשר איבדו דרכן, עברו מכהונת אור לכהונת חושך ובכך מיקמו עצמן בסוף התור.

אהובים-יקרים, בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בפקיחת עיניים ובחירות מושכלות, אמן.