צופן " משיח רוכב על חמור לבן "

עריכה חדשה : 3 אפריל, 2024

אהובים-יקרים, בספר זכריה מופיע תיאור לפיו המשיח יגיע רכוב על עיר הוא בנם של החמור והאתון ( נקבת החמור ):  "גִּילִ֨י מְאֹ֜ד בַּת צִיּ֗וֹן הָרִ֨יעִי֙ בַּ֣ת יְרֽוּשָׁלִַ֔ם הִנֵּ֤ה מַלְכֵּךְ֙ יָ֣בוֹא לָ֔ךְ צַדִּ֥יק וְנוֹשָׁ֖ע ה֑וּא עָנִי֙ וְרֹכֵ֣ב עַל חֲמ֔וֹר וְעַל עַ֖יִר בֶּן אֲתֹנֽוֹת, וְהִכְרַתִּי רֶ֣כֶב מֵֽאֶפְרַ֗יִם וְסוּס֙ מִיר֣וּשָׁלִַ֔ם וְנִכְרְתָה֙ קֶ֣שֶׁת מִלְחָמָ֔ה וְדִבֶּ֥ר שָׁל֖וֹם לַגּוֹיִ֑ם וּמָשְׁלוֹ֙ מִיָּ֣ם עַד יָ֔ם וּמִנָּהָ֖ר עַד אַפְסֵי אָֽרֶץ " ( זכריה ט', ט' – י' ) . זאת ועוד, לאורך הדורות התגבשה בתפיסה העממית היהודית האמונה לפיה צבעו של החמור הצעיר לבן, אף בזמן הזה יש אשר בטעות ממשיכים לתרגם על דרך הפשט את דברי הנביא זכריה, ושוגים לחשוב כי המשיח מסתתר בהרים ובבוא העת יתגלה כשהוא רכוב על חמור לבן.

אהובים-יקרים, המאמינים הנוצרים מציינים מידי שנה בחג הקרוי " יום ראשון של הדקלים " אשר נחגג ביום ראשון שלפני הפסחא את אותו מאורע המופיע בברית החדשה בו מתואר, שכאשר התקרב ישו להר הזיתים שלח שניים מתלמידיו לכפר קרוב למצוא שם עיר אשר איש לא ישב עליו מעולם. לאחר שתלמידיו הביאו לו את החמור, מסופר כי ישוע רכב עליו לתוך ירושלים בעוד ההמון יוצא לקראתו בכפות תמרים ומריע בקול: " והי כאשר קרבו לירושלים אל בית פגי ובית היני בהר הזיתים וישלח שנים מתלמידיו, ויאמר אליהם לכו אל הכפר אשר ממולכם והיה כבואכם שמה תמצאו עיר אסור אשר לא ישב עליו אדם אותו התירו והביאו, וכי יאמר אליכם איש למה תעשו זאת ואמרתם האדון צריך לו וברגע ישלחנו הנה…ויביאו את העיר אל ישוע וישליכו עליו את בגדיהם וישב עליו, ורבים פרשו את בגדיהם על הדרך ואחרים כרתו ענפים מן העצים וישטחו על הדרך, וההולכים לפניו ואחריו צועקים לאמור הושע נא ברוך הבא בשם יהוה, ברוכה מלכות דוד אבינו הבאה בשם יהוה הושע נא במרומים " ( מרקוס י"א, א' – י"א ).

אהובים-יקרים, בתואם למגמה האבולוציונית העכשווית של הרמת הצעיפים ברצוננו לבאר את המשמעות הפנימית העמוקה האמיתית הנכונה של המטאפורה " משיח רוכב על חמור לבן ".

אהובים-יקרים, התיאור של המשיח רוכב על חמור לבן מסמל את האדם המואר אשר מונהג על ידי עצמי הרוח ולא על ידי עצמי החומר. חמור בהיפוך אותיות חומר מסמל את עצמיהנפש הארצי הלואהוא אישיות האגוכלומר, את היות האדם לכוד בתוך האשליה של היותו ישות פיזית נפרדת ומופרדת מהבריאה והבורא, אשליה זו היא המקור לתחושת הבדידות האופפת אתכם, ולהיותכם מונעים בחייכם מתוך פחד והישרדות.

אהובים-יקרים, הרכיבה על העיר מסמלת טרנספורמציה והתעוררות רוחנית של בן האנוש אל עבר ההכרה בהיותו חלק מאלוה ממש בתוך גוף פיזי, צופן עיר מלשון ער י'. ככל שהאדם נעשה מודע להיותו עצמי אור בתוך עצמי עור אשליית המוות הולכת ומתפוגגת שכן, ההתוודעות לעצמי הרוחני החלק הנצחי אשר בו מנצחת את הפחד מהמוות, צופן ניצחון מלשון נצח.

אהובים-יקרים, בהדרגה, במסגרת תהליך הריפוי והחניכה הנפרדות, הפחד וההישרדות מפנים את מקומם לאחדות, בריאה ויצירה במשותף עמנו מקורות האור העליונים כפי שהיה טרום החטא הקדמון, הערך חמור מרמז על התעוררות אל עבר נצחיות החיים קרי, הרובד הרוחני של צורת הקיום האנושית אשר הנו מעבר לרובד הגשמי: האות ח' תחילית המילה חיים ביחד עם צירוף האותיות מור צליל הגייה More  באנגלית שמובנו יותר.

אהובים-יקרים, צבעו הלבן של החמור מסמל את העברת שרביט ההובלה מעצמי העור החומרי לעצמי האור הרוחני, במדרגה התפתחותית זו הגוף הפיזי זוהר וקורן באורה הלבן של הנשמה כפי שארע להוד קדושתו משה רבנו במעמד הר סיני: " וַיְהִ֗י בְּרֶ֤דֶת מֹשֶׁה֙ מֵהַ֣ר סִינַ֔י וּשְׁנֵ֨י לֻחֹ֤ת הָֽעֵדֻת֙ בְּיַד מֹשֶׁ֔ה בְּרִדְתּ֖וֹ מִן הָהָ֑ר וּמֹשֶׁ֣ה לֹֽא יָדַ֗ע כִּ֥י קָרַ֛ן ע֥וֹר פָּנָ֖יו בְּדַבְּר֥וֹ אִתּֽוֹ " ( שמות ל"ד, כ"ט ).

אהובים-יקרים, " ונכרתה קשת מלחמה ודבר שלום לגויים " הערכים קשת ושלום ( יונת השלום ) אשר מוצפנים בנבואת זכריה מרמזים כי נח הוא המשיח. בתמסורותינו הקודמות הארנו כי שלמה המלך החכם, אהרון הכהן המשיח וישו בשלושת השנים האחרונות עד צליבתו כולם גלגולים של נח. דעו כי בימים אלה בשותפות עם הבורא המקור העליון נערכים אנו להתממשותה פעם נוספת של נשמה נשגבה זו במטרה להשלים את פרויקט חניכת האנושות אשר החלה בדור המבול, לנער, לעורר ולהעיר משנתם את שעדיין נמים ונמות, רדומים ורדומות.

חמור מי אשר משועבד לחומר על כן, בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בהשתחררות מכבלי תודעת החומר, לו יהי.