יום ירושלים: יוֹרֶה שָׁלוֹם וגם יוֹרֶה שָׁלֵם

עריכה חדשה : 14 מאי, 2023

אהובים-יקרים,  סגולתה של ירושלים בהיותה טבורו של כדור ארץ זה, ציר מרכזי, לב ליבה של הפלנטה, מקור נביעת בראשית, ממנה ניזונים וסביב לה סובבים החיים בעולם כולו, כפי שמרומז בפסוק ב' במזמור תהילים קכ"ה: " יְרוּשָׁלִַם הָרִים סָבִיב לָהּ וַיהוָה סָבִיב לְעַמּוֹ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם ", ירושלים היא הלב החי הפועם של העולם, מקור ראשית הנביעה, אותה יִעֵד הקדוש ברוך הוא לעם ישראל, ולראשונה הראה לאברהם אבינו בניסיון עקדת יצחק: " וַיְהִי אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וְהָאֱלֹהִים נִסָּה אֶת אַבְרָהָם וַיֹּאמֶר אֵלָיו אַבְרָהָם וַיֹּאמֶר הִנֵּנִי, וַיֹּאמֶר קַח נָא אֶת בִּנְךָ אֶת יְחִידְךָ אֲשֶׁר אָהַבְתָּ אֶת יִצְחָק וְלֶךְ לְךָ אֶל אֶרֶץ הַמֹּרִיָּה וְהַעֲלֵהוּ שָׁם לְעֹלָה עַל אַחַד הֶהָרִים אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיךָ "  ( בראשית כ"ב, א'-ב' ), מוריה היא הר הבית מקום העקדה, אחד משמותיה של ירושלים. 

אהובים-יקרים, בתמסורותינו " חֲנוּכָּה וצוֹפֶן ירוּשָׁלִַם: מָשְׁלוּ ביִרְאָה ורְאוּ שָׁלוֹם! " הארנו כי צ'אקרת הלב הפלנטארית אשר צופנה הוא אהבה ממוקמת בירושלים במקום המקודש לשלושת הדתות ועוד, צ'אקרת הכתר הפלנטארית אשר צופנה הוא נצח מצויה למעלה ממנה בקו אנכי ישר ועוד, בתמסורותינו " מעגל תשורת רוחות העמים " הארנו כי עם ישראל עם הנצח מקושר לצ'אקרת הכתר אשר אמונה על החיבור לממדים העליונים בהשפעתה, תכלית קיומו ותפקידו הייעודי להוביל את גאולת האנושות והתעלות הפלנטה משמע, להורות לכלל העמים את מהות הבריאה והבורא של האהבה והאחדות, לשאת את דגל הכבוד ההדדי, השוויון השלום והאחווה בין משפחות העמים כפי שקבע במגילת העצמאות דוד בן גוריון הלוא הוא משה רבנו מתקדש אמת עבד ה': " מדינת ישראל תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל, תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין, תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות, תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות " שהרי, כל בני האדם ממקור רוחי אחד, כולם ילדיי האלוהים.

אהובים-יקרים,  כמו שלכל איבר תפקיד ייחודי בלעדיו הגוף אינו שלם כן לכל אומה תכלית וייעוד בלעדיה העולם אינו שלם. ירושלים לב ליבו של העולם היא בירת הנצח של עם הנצח עם ישראל אשר הוא כנגד הלב בתוך שאר האומות, כשם שתפקידו של הלב להזרים דם, לספק חמצן וחומרי מזון לכלל האיברים שבגוף, תפקידו הרוחני של עם ישראל לדאוג לשלומם והתפתחותם העליונה  של כלל עמי הארץ, לשמש להם מקור הזנה רוחנית באופן זה, להבטיח את קיומה השלם של הפלנטה כפי שמוצפן בשם ירושלם אשר מובנו יוֹרֶה שָׁלוֹם  וגם יוֹרֶה שָׁלֵם.

אהובים-יקרים, ברצוננו לפקוח עיניכם, שהתפיסה לפיה מתן חופש פולחן למאמינים הנוצרים והמוסלמים לקיים את טקסיהם ומנהגיהם בהר הבית פוגם ומוריד מקדושתה של ירושלים בטעות ועיוות יסודה, נובעת היא מפחד אשר מקורו בהתרחקות בני ובנות ישראל מקיום הברית עם הקדוש ברוך הוא, עלייכם לדעת כי סגולתה של ירושלים היא אחדות ויחוד לאל עליון כמובא במזמור קכ"ב שבספר תהילים, פסוק ג': " יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו ".

אהובים-יקרים, כפי שביארנו בתמסורותינו הקודמות המשמעות האמיתית הנכונה של קדושה היא אחדות , ואילו טומאה שורש אטם משמעותה נפרדות על כן, כל מחלוקת ופלגנות בתוך עם ישראל ובינו לבין שוכני הארץ הקרובים והרחוקים מורידה מקדושתה של ירושלים, מאורה של השכינה אשר שורה עליה.

אהובים-יקרים, בפסוק המוזכר לעיל אשר חברו המלך דוד מתקדש אמת בכל הזמנים: " ירושלים הרים סביב לה ויהוה סביב לעמו מעתה ועד עולם" טמונה הבטחה אלוקית להגנה תמידית כל זמן שעם ישראל יקיים את תפקידו הייעודי במשפחת העמים. כשם שהזכר סובב, מקיף ומגן על הנקבה בטבעו הפנימי כך הקדוש ברוך הוא מקיף, מגן וסובב את עם ישראל, נשמות עם ישראל כלנה יחד מהוות את כנסת ישראל, את השכינה, את הרעייה האהובה, השושנה בין החוחים והקדוש ברוך הוא הדוד, הרועה, האהוב הנצחי כפי שהורה שלמה המלך החכם באדם, גדול מתקדשי האמת הלוא הוא מנו מעידן אטלנטיס: "  אֲנִי לְדוֹדִי וְדוֹדִי לִי הָרֹעֶה בַּשּׁוֹשַׁנִּים " ( שיר השירים ו', ג' ). בשושנה שלוש עשרה עלעלים בגימטרייה אחד וגם אהבה, שני אלה הם שמותיו של הקדוש ברוך הוא. בורא עולם הדוד נתן לאהובתו " כתובה " אלו הן עשרת הדיברות והמצוות אשר בתורת משה בהיפוך אותיות השם אחד מכינוי הבורא.

אהובים-יקרים, התפקיד הייעודי של ירושלים ושל עם ישראל להורות את דרך השלום והאחווה, האהבה והאחדות לכלל משפחות העמים, להנחיל למין האנושי את תורת האהבה והאחדות לפיה החלקים כולם חלק מהשלם, יצירות הרוח כאשר כל חלק מבטא גוון ייחודי של בורא עולם, ייעוד רוחי זה יש ועליכם לקיים מתוך בטחון ואמון אבסולוטיים בבורא עולם הקדוש ברוך הוא כשם, שחתם במילים אלה ממש דוד בן גוריון את מגילת העצמאות : " מתוך בטחון בצור ישראל הננו חותמים בחתימת ידינו לעדות על הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית, על אדמת המולדת, בעיר תל-אביב, היום הזה, ערב שבת, ה' אייר ".

אהובים-יקרים, ממקום מושבנו שלמעלה קוראים אנו לכם ולכן בני ובנות ישראל לשוב אל צור מחצבתכם, אל הברית המקודשת עם בורא עולם, שהרי נצבים הנכם בישורת האחרונה של עידן זה המתקרב אל קיצו. ברצוננו להתריע ולעורר אתכם להימנע משיסוע וגזענות, מפלגנות ושנאת האחר משום דעותיו השונות, אורחות חייו השונות, מוצאו השונה. בזמן מקודש זה חיוני לשים לב אל הדומה ולא אל השונה, להבליט את המכנה המשותף אשר מחבר בינכם שכן, המהות היא אותה מהות בעלת ביטויים הרבה וגיוון הרבה.

אהובים-יקרים, כל אחד ואחת מכם מבטאים חלק מהשלם האחד, לכל אחד ואחת יש מה ללמד ומה ללמוד מהאחר על כן, כבדו ואהבו זה את זה כמאמר רבי עקיבא הלוא הוא יעקב אבינו בשמו הנוסף ישראל: " ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה ".

בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בקירוב הלבבות ואחדות אמת. אמן.