ימות המשיח וריפוי החטא הקדמון

אהובים-יקרים, אלה ימים של אחרי החגים, של חזרה אל השגרה המבורכת, והתחלת סבב קריאה חדש בתורה ממש מבראשית על כן, ברצוננו להאיר עבורכם את הרלוונטיות של תיקון החטא הקדמון לזמן הזה בו מצויים הנכם של ימות המשיח הלוא הם אחרית הימים וסיום העידן הנוכחי בן 6,000 השנים.

אהובים-יקרים, תפיסה שגויה היא לראות בקין והבל כמייצגים הראשונים של יחסי אחאות למעשה, אדם וחווה הם האחים הראשונים שכן, האישה נוצרה מאדם ככתוב בבראשית פרק ב':   "וַיַּפֵּל֩ יְהוָ֨ה אֱלֹהִ֧ים תַּרְדֵּמָ֛ה עַל הָֽאָדָ֖ם וַיִּישָׁ֑ן וַיִּקַּ֗ח אַחַת֙ מִצַּלְעֹתָ֔יו וַיִּסְגֹּ֥ר בָּשָׂ֖ר תַּחְתֶּֽנָּה, וַיִּבֶן֩ יְהוָ֨ה אֱלֹהִ֧ים אֶֽת הַצֵּלָ֛ע אֲשֶׁר לָקַ֥ח מִן הָֽאָדָ֖ם לְאִשָּׁ֑ה וַיְבִאֶ֖הָ אֶל הָֽאָדָֽם, וַיֹּאמֶר֮ הָֽאָדָם֒ זֹ֣את הַפַּ֗עַם עֶ֚צֶם מֵֽעֲצָמַ֔י וּבָשָׂ֖ר מִבְּשָׂרִ֑י לְזֹאת֙ יִקָּרֵ֣א אִשָּׁ֔ה כִּ֥י מֵאִ֖ישׁ לֻֽקְחָה זֹּֽאת " ( פסוק כ"א – כ"ג ).

אהובים-יקרים,  עד לחטא הקדמון עדיין לא התפתחה אצל האדם והאישה תודעת האגו, מהכתוב עולה כי האדם והאישה היו אחד עם עצמי האור שלהם על כן שרו בניהם יחסים של אהבה אלוהית ושותפות: " וַיִּהְיוּ שְׁנֵיהֶם עֲרוּמִּים הָאָדָם וְאִשְׁתּוֹ וְלֹא יִתְבֹּשָׁשׁוּ " ( בראשית ב', כ"ה ), צופן ערומים הנו ע' מָרוֹם רמז לעין השלישית הנסתרת האחראית על התקשורת עם שוכן מרום הקדוש ברוך הוא כיוון, שהאדם והאישה היו מאוחדים עם עצמיות הנשמה האלוהית עדיין לא התפתח אצלם רגש הבושה אשר נובע מעצמי הנפש הלוא הוא אישיות האגו של הרצון לקחת לעצמי.

אהובים-יקרים, האלוהות מכניסה את הנחש לגן עדן, שליח אור מלאך ה' בתחפושת במטרה להעמיד את האדם והאישה במבחן אחריות הבחירה החופשית : " וְהַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהִים … וַיֹּאמֶר הַנָּחָשׁ אֶל הָאִשָּׁה לֹא מוֹת תְּמֻתוּן, כִּי יֹדֵעַ אֱלֹהִים כִּי בְּיוֹם אֲכָלְכֶם מִמֶּנּוּ וְנִפְקְחוּ עֵינֵיכֶם וִהְיִיתֶם כֵּאלֹהִים יֹדְעֵי טוֹב וָרָע " ( בראשית ג', א' – ו' ),  הנחש אשר מייצג את תודעת האגו של הנפרדות משכנע את האישה כי תכלית האיסור לאכול מפרי עץ הדעת הוא רצון האלוהים לשלוט מעליהם מרגע זה ואילך, מחלחלת אצל האישה התפיסה של יחסי שליטה, והיא מפרשת בשוגג את העובדה שנוצרה מאדם כעדות להיותה נחותה ממנו בבחינת מספר 2, וכי הוא מעליה בבחינת מספר 1.

אהובים-יקרים,  רגשות התחרותיות והקנאה אשר חלחלו לאישה מניעים אותה לאכול מעץ הדעת מתוך אשליה, שבדרך זו היא תוכל להיות מעל אדם: " וַתֵּרֶא הָאִשָּׁה כִּי טוֹב הָעֵץ לְמַאֲכָל וְכִי תַאֲוָה הוּא לָעֵינַיִם וְנֶחְמָד הָעֵץ לְהַשְׂכִּיל וַתִּקַּח מִפִּרְיוֹ וַתֹּאכַל " (בראשית ג', ו' ), לעיניים בהיפוך האותיות נע מעל כלומר, האישה מתאווה להיות מעל אדם ומשוכנעת שתשיג זאת באמצעות האכילה מפרי הדעת אלא, שההפך הגמור קורה, חמדנותה מביאה לכך, שהיא מאבדת מאורה ונופלת לעורה כלומר, בעקבות האכילה מעץ הדעת גוף האור האסטראלי / הכוכבי אשר קרן מבעד לגוף העור הגשמי צנח ונכלא בתוך הגוף הפיזי. כשהאישה מבחינה שאיבדה מאורה היא משדלת את אדם לאכול אף הוא מעץ הדעת במטרה להבטיח שלא יוותר מעליה בסולם ההתפתחות: " .. וַתִּתֵּן גַּם לְאִישָׁהּ עִמָּהּ וַיֹּאכַל". יחסי הכוח והשליטה, הקנאה והתחרותיות אשר שורשם ביחסים בין אדם לאישה בגן עדן מחלחלים אף לדורות הבאים מקין והבל, ישמעאל ויצחק, עשיו ויעקב,  האחים ויוסף ועד היום.

אהובים-יקרים, צופן עץ הדעת הנו דע עֵת הווה אומר, לכל שלב בהתפתחות הידע והמזון הרוחני ההולמים אותו, כשם שבגשמי אכילת מזון מוצק מסוכנת לתינוק בן יומו או לחילופין חשיפה בגיל הרך לתכנים של מבוגרים פוגעת בנפש הילד ומזיקה לו, כך האכילה מעץ הדעת טרום בשלות הביאה לנסיגה אבולוציונית, לנפילה מהטבע המעודן של עצמי הנשמה האלוהי, גן עדן מלשון  גֶּן עָדִין, אל הטבע הגס של עצמי הנפש הבהמי, לשון הכתוב מרמזת על הנפילה של האדם והאישה מהטבע המעודן האלוהי לטבע הגס הבהמי:  " וַיִּקְרָא יְהוָה אֱלֹהִים אֶל הָאָדָם וַיֹּאמֶר לוֹ אַיֶּכָּה " ( בראשית ג', ט' ), איכה קרוב משפחה של הערך כָּהָה, האלוהות בדרך פניה זו מעירה ומעוררת את אדם כי בעקבות החטא כהה אורו. הפסוק " וַיַּעַשׂ יְהוָה אֱלֹהִים לְאָדָם וּלְאִשְׁתּוֹ כָּתְנוֹת עוֹר וַיַּלְבִּשֵׁם " ( ראשית ג', כ"א ) מלמד, שגוף האדם הבראשיתי היה מרווח ומעודן וכי מאז החטא הקדמון קיבל את האיכות הגסה הדחוסה שלו.

אהובים-יקרים, עד לחטא הקדמון האדם והאישה שהיו אחד עם עצמי האור האלוהי חוו שלווה ורוגע, בטחון ואהבה מוחלטים, עם האכילה מפרי הדעת הם נופלים לתודעת האגו של הנפרדות ולראשונה חווים רגשות פחד, עצבות ובכי: " וַיֹּאמֶר אֶת קֹלְךָ שָׁמַעְתִּי בַּגָּן וָאִירָא כִּי עֵירֹם אָנֹכִי וָאֵחָבֵא" ( בראשית ג', י' ) , ואירא מובנו פחד, והערך ואחבא צליל הגייה ואבכה.  

אהובים-יקרים, בעת הזו של אחרית הימים וסוף עידן זה היעד ההתפתחותי במרחב ארץ הנו התמרה של יחסי שליטה וכוח, תלות וריצוי ביחסי אהבה ושותפות, למידה והפריה הדדיים בראש ובראשונה במעגל האינטימי הקרוב של המשפחה הגרעינית: בין בני הזוג, בין הורים לילדיהם, ובין אחאים זו הסיבה, שבתקופה העכשווית מתרבים המקרים של סכסוכים, פירודים ופירוקים בתוך המשפחות אגב משפחת המלוכה הבריטית.

אהובים-יקרים, למרבה התימהון, בעת הזו מרבית עובדי ועובדות האור זונחים את הריפוי וההבראה של מערכות היחסים הקרובות עם בן/ בת הזוג, ההורים שלהם, הילדים שלהם והאחים שלהם, ומשקיעים את מרב מרצם במטופלים שלהם, היפוך סדרים זה נועד להאדרה של עצמם והגדלת מעמדם החברתי והחומרי. ברצוננו להעיר ולעורר אתכם אף להתריע כי לא ניתן להתפתח רוחנית באופן אמיתי מבלי ליישם את אותן השגות רוחניות בראש ובראשונה, בחיים האישיים באותן מערכות יחסים קרובות. החתימות הנשמתיות והשיעורים הגדולים ביותר מתקיימים בתוך המשפחה הגרעינית, שיעורים אלה הכרוכים במסירות והתמדה, מאמץ ואומץ פותחים את השערים לצמיחה והתפתחות רוחנית של אמת.  אותם עובדי ומורי אור אשר מנסים לקצר הדרך, לעקוף את הטיפול במערכות היחסים במשפחה הביולוגית ובמשפחה הגרעינית מגיעים אל מבוי סתום, חווים תקיעות בכל מישורי החיים אף מתמודדים עם בריאות רעועה לא כן, מי אשר בעת הזו מזדרזים לחבור אל זו הניצבת בשירותנו מקדמת דנא כותבת שורות אלה, ולעבור אצלה תהליך רציף ועקבי, יסודי ומקיף של ריפוי וחניכה בהובלתנו, תהליך אשר חובק את כל תחומי החיים- הרגשי, הבריאותי, הזוגי, המשפחתי והמקצועי הייעודי.

בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בפקיחת עיניים ובחירות מושכלות, אמן.