צופן פרשת כִּי תִשָּׂא ועגל הזהב : עגל = לַעַג זהב = בִּזָּה, קריאה להוקעת תרבות הלעג והבוז

עריכה חדשה: 29 פברואר, 2024

אהובים-יקרים,  ברצוננו לפקוח עיניכם, להעיר ולעורר אתכם אל המהות האמיתית של חטא עגל הזהב,אותו עוון שפשעו בני ישראל בשעה שמשה משרת האל עלה להר סיני להוריד את לוחות הברית הלוא הם חוקי הרוח האוניברסליים הנצחיים, ערכי האמת והמוסר של האור: " וַיַּרְא הָעָם כִּי בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן הָהָר וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל אַהֲרֹן וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ כִּי זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֹא יָדַעְנוּ מֶה הָיָה לוֹ,  וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם אַהֲרֹן פָּרְקוּ נִזְמֵי הַזָּהָב אֲשֶׁר בְּאָזְנֵי נְשֵׁיכֶם בְּנֵיכֶם וּבְנֹתֵיכֶם וְהָבִיאוּ אֵלָי, וַיִּתְפָּרְקוּ כָּל הָעָם אֶת נִזְמֵי הַזָּהָב אֲשֶׁר בְּאָזְנֵיהֶם וַיָּבִיאוּ אֶל אַהֲרֹן, וַיִּקַּח מִיָּדָם וַיָּצַר אֹתוֹ בַּחֶרֶט וַיַּעֲשֵׂהוּ עֵגֶל מַסֵּכָה וַיֹּאמְרוּ אֵלֶּה אֱלֹהֶיךָ יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הֶעֱלוּךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם, וַיַּרְא אַהֲרֹן וַיִּבֶן מִזְבֵּחַ לְפָנָיו וַיִּקְרָא אַהֲרֹן וַיֹּאמַר חַג לַיהוָה מָחָר,   וַיַּשְׁכִּימוּ מִמָּחֳרָת וַיַּעֲלוּ עֹלֹת וַיַּגִּשׁוּ שְׁלָמִים וַיֵּשֶׁב הָעָם לֶאֱכֹל וְשָׁתוֹ וַיָּקֻמוּ לְצַחֵק " ( שמות ל"ב, א'-ו' ).

אהובים-יקרים,דעו כי השיח הלעגני המלגלג, המקניט המבזה אשר נפוץ היום בכל חלקי החברה הישראלית שורשו בחטא עגל הזהב, עגל בהיפוך האותיות לַעַג, ו- זהב בסיכול האותיות בִּזָּה, מהות חטא עגל הזהב היא תרבות הלעג והבוז, הזלזול והבעיטה, ההקטנה וההקנטה כלפי ערכים ומוסר, שורשים ומורשת. 

אהובים-יקרים, סגידה לחומר והעדפתו על פני הרוחי היא שורש הרע והסכנה הגדולה ביותר האורבת לפרט ולחברה משום, שמזינה את עצמי הנפש הלוא הוא אישיות האגו שחפץ לקחת לעצמו, לספק את הדחפים המיידיים על חשבון ראיית התמונה הרחבה וטובת הכלל. הוד קדושתו משה רבנו בשליחות האל גואל את עם ישראל ממצרים ומחולל שורה של ניסים ופלאות : 12 מכות מצרים, נס קריעת ים סוף, נס המן במדבר, נס הצור שיצאו ממנו מים אלא, שאז בשעה שמשה על הר סיני שרוי בצום 40 יום ולילה נגלית תמונה מכאיבה ועגומה ביותר:

" ויקהל העם על אהרון ויאמרו אליו קום עשה לנו אלוהים " – צופן ויקהל הנו ויקה צליל הגייה ויכה והאות ל' מלשון לימוד, קום מלשון וָקוּם שפירושו ריק,  למרות כל הניסים והפלאות השיעור של אמון באלוהים ואהבת הבורא אינו נלמד על ידי בני ישראל, ועל נקלה הם פוקדים על אהרון להמציא תחליף לאלוהים שהושיעם ממצרים.

" כי זה משה האיש אשר העלנו מארץ מצרים " – בני ישראל מנמיכים מוזילים את מעמדו של משה, בחיר האל נציג בפיזי של ההיררכיות העליונות, מתייחסים אליו כאילו היה אדם מן השורה.

" לא ידענו מה היה לא "- העם מפגין היעדר אכפתיות וכפיות טובה כלפי משה משרת הרוח אשר גאל אותם ממצרים.

" ויתפרקו כל העם את נזמי הזהב " – ויתפרקו מלשון ויִכְפְּרוּ וגם מלשון יַפְקִירוּ, נזמי מלשון מזון י', זהב הנו צבע האלכימיה, בני ישראל כופרים בתפקידו של משה להיות השער עבורם לגאולה והתעלות חניכה וטרנספורמציה, שוכחים ומתכחשים לכל הטוב שעשה למענם, ומפגינים כלפיו יחס של הפקרה ונטישה במקום אכפתיות ודאגה לשלומו.

" וישב העם לאכול ושתו ויקמו לצחק "- צופן לצחק הנו לֵץ שפירושו ליצן / בדחן ו- חֹק, בני ישראל מלגלגים ובועטים בחוק הקוסמי העליון של אחווה ושותפות גורל, במקום לדאוג לשלומו של משה מעייניהם מופנים לסיפוקים מיידיים, בידור ושעשוע.

אהובים-יקרים, עיננו יורדות מים על תרבות הלעג והבוז אשר פשתה בעת הזו בכל בית בישראל, חוצה את כל המגזרים והחלקים בחברה הישראלית ללא יוצא מן הכלל: נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, חילונים ודתיים, ימנים ושמאלנים.

אהובים-יקרים,  " לַכֹּ֖ל זְמָ֑ן וְעֵ֥ת לְכׇל חֵ֖פֶץ תַּ֥חַת הַשָּׁמָֽיִם " ( קהלת ג', א' ), הורה שלמה המלך החכם באדם מתקדש אמת הלוא הוא מנו בעידן הקודם מאטלנטיס הכוונה, שלכל זמן תכלית ויעד התפתחותי מוגדר על כן, האדם החכם התבוני קשוב תמיד פועל בהלימה לאנרגיות ולמגמה הקוסמית העכשוויות. מהות הזמן הנוכחי של אחרית הימים וקץ העידן בן 6,000 השנים מציבה במרכז הבמה את תיקון חטא עגל הזהב הכוונה, לתיקון תרבות הלעג והבוז לקח אשר טרם למדתם מזמן יציאת מצרים ועד היום שכן, כלל נשמות ישראל נכחו במעמד הר סיני.

אהובים-יקרים, יש לדעת, שחלקים גדולים בחברה הישראלית לרבות מי שמחשיבים עצמם עובדי ועובדות אור במקום לנוע קדימה אל החדש, להפיק לקחים ולתקן את הדרוש תיקון ברמה המעשית נעים בכיוון ההפוך של תנועה אחורה וחזרה על אותם החטאים והמשגים. בעת הזו, רבים ורבות תרים ותרות אחר ההנאות והעינוגים, הבידור והשעשוע, אינם שועים לשעונים המעוררים ולתמרורי האזהרה אשר מורים כי תכלית החיים בממד הארצי למידה והשתפרות תמידיים בתואם לחוק הקוסמי העליון של תנועה והתפתחות מתמדת. האווירה השלטת שמה ללעג את החוקים והגבוליים, הערכים והמוסר, ומקדשת את הבריונות והכוחניות, הפסילה וההלעזה של הזולת. במקום שיח ענייני אשר מתייחס למהות ולתוכן הנכם משתלחים אחד בשני, נועצים שיניים משסעים זה את זה. אין יותר כבוד לדרך התפתחות וניסיון, ישנה רמיסה של סמכויות מקצועיות, כל אחד מחשיב עצמו כסמכות עליונה, ככזה שיודע טוב יותר מכולם, ואין לו ממי וממה ללמוד.

אהובים-יקרים,  הכרחי להוקיע את תרבות הלעג והבוז אשר זורעת אשליה כאילו הכול בבחינת מותר, אין צורך בסדר ומשמעת, חוקים וגבוליים בבחינת איש הישר בעיניו יעשה. חובה להתעלות מעל הפחד ואסור בתכלית האיסור להיכנע לדרך של הבריונות והכוחניות. חטאו של אהרון הכהן, שמכיוון שחש סכנה ממשית לחייו נכנע לפחד וסר למרותו של אותו חלק ארחי פרחי בעם. הגיע העת להפסיק לתת במה למי שאינם שומרים על שפה נקיה ודיבור מכבד אף לעגן בחוק דרכים אפקטיביות לשמירת המרחבים הציבוריים נקיים משיח נמוך רעיל.

אהובים-יקרים, פעם נוספת ברצוננו לעורר ולהעיר אתכם כי טבח השביעי באוקטובר הנו מראת אמת תולדה ישירה של השיח הטובח והשחיטה המילולית אשר פשו בחודשים שלפני כן על רקע הרפורמה המשפטית שכן, בכוח הדיבור הנכם בוראים מציאות יוצרים את תסריט חייכם לחיוב או לשלילה. 

בתום תמסורותינו, מברכים אנו אתכם בשמירת הדיבור והדיברות אשר בתורת משה היא תורת השם, לו יהי.