צופן פָּרָשַׁת פִּינְחָס ( חלק 2 ): אבן היסוד לשוויון בין המיניים

אהובים-יקרים, בעולם העתיק נשים נשלטו על ידי גברים ולא היה להן דבר משל עצמן, הן היו תלויות לחלוטין בגברים לסיפוק צרכיהן הבסיסיים הקיומיים, ברווקות הן היו ברשות אביהן ולאחר הנישואין הועברו לרשות בעליהן. סיפורן של בנות צְלָפְחָד המתואר בפרשת פינחס מהווה פריצת דרך בתולדות האנושות משום, שמניח את אבן היסוד לשוויון בין המינים תהליך אשר בעת הזו של ימות המשיח הלוא הם אחרית הימים וקץ עידן זה בן 6,000 השנים נמצא בעיצומו.

אהובים-יקרים, לאחר מות אביהן אשר לא היו לו בנים בנות צלפחד פונות למשה רבנו בדרישה לרשת אותו:  " וַתִּקְרַ֜בְנָה בְּנ֣וֹת צְלָפְחָ֗ד בֶּן חֵ֤פֶר בֶּן גִּלְעָד֙ בֶּן מָכִ֣יר בֶּן מְנַשֶּׁ֔ה לְמִשְׁפְּחֹ֖ת מְנַשֶּׁ֣ה בֶן יוֹסֵ֑ף וְאֵ֨לֶּה֙ שְׁמ֣וֹת בְּנֹתָ֔יו מַחְלָ֣ה נֹעָ֔ה וְחָגְלָ֥ה וּמִלְכָּ֖ה וְתִרְצָֽה, וַתַּֽעֲמֹ֜דְנָה לִפְנֵ֣י משֶׁ֗ה וְלִפְנֵי֙ אֶלְעָזָ֣ר הַכֹּהֵ֔ן וְלִפְנֵ֥י הַנְּשִׂיאִ֖ם וְכָל הָֽעֵדָ֑ה פֶּ֥תַח אֹֽהֶל מוֹעֵ֖ד לֵאמֹֽר, אָבִ֘ינוּ֘ מֵ֣ת בַּמִּדְבָּר֒ וְה֨וּא לֹֽא הָיָ֜ה בְּת֣וֹךְ הָֽעֵדָ֗ה הַנּֽוֹעָדִ֛ים עַל יְהֹוָ֖ה בַּֽעֲדַת קֹ֑רַח כִּֽי בְחֶטְא֣וֹ מֵ֔ת וּבָנִ֖ים לֹא הָ֥יוּ לֽוֹ, לָ֣מָּה יִגָּרַ֤ע שֵֽׁם אָבִ֨ינוּ֙ מִתּ֣וֹךְ מִשְׁפַּחְתּ֔וֹ כִּ֛י אֵ֥ין ל֖וֹ בֵּ֑ן תְּנָה לָּ֣נוּ אֲחֻזָּ֔ה בְּת֖וֹךְ אֲחֵ֥י אָבִֽינוּ " (  במדבר כ"ז א' – ד' ).

אהובים-יקרים, גדולתו של הוד קדושתו משה רבנו, שאינו נופל למלכודת האגו של המעמד והשררה אף אינו ניזון מהחוקים והנורמות החברתיות בדורו למרות, שניצב בראש הפירמידה אינו פוסק על דעת עצמו כי אם פונה בשאלה לאלוקות: " וַיַּקְרֵ֥ב משֶׁ֛ה אֶת מִשְׁפָּטָ֖ן לִפְנֵ֥י יְהֹוָֽה "( במדבר כ"ז, ה' ), משה רבנו מנהיג דגול משרת רוח של אמת משום, שתמיד פתוח לקבל ולהורות חדש כמאמר הכתוב: " וְהָאִ֥ישׁ מֹשֶׁ֖ה עָנָ֣ו מְאֹ֑ד מִכֹּל֙ הָֽאָדָ֔ם אֲשֶׁ֖ר עַל פְּנֵ֥י הָאֲדָמָֽה " ( במדבר י"ג, ג' ), ענו בהיפוך אותיות נוע, מאוד בסיכול אותיות צליל הגייה מודע שכן, משה רבנו ממשיך את דרך האבות ובו בעת ניאות לנוע אל עבר מודעות חדשה נעלה יותר.

אהובים-יקרים, אופן ההנהגה הנכון לשליחי הרוח היא פניה למקורות האור וההדרכה העליונים בכל שאלה ועניין, הן ביחס לחייהם האישיים והן בהוראתם ובהובלתם הרוחנית את התלמידים והמטופלים שלהם כיוון, שמטבע הדברים הראייה האנושית מוגבלת וסובייקטיבית לפיכך, חיוני לדקדק בכל פרט ועניין, קטן כגדול, לשאול ולברר אמיתות הדברים ולא להניח שאין בכך צורך. למרבה הדאבון, בעת הזו רבים ורבות ממורי ומורות הרוח מטעמים אישיים של נוחות וכדאיות, נוהגים בזילות ואינם מקפידים לפנות ולשאול את מקורות האור העליונים,  מורי ומורות רוח אלה מציגים כאילו מדובר בהכוונות ותשובות אשר נובעות מההדרכות העליונות בעוד שאין זה כך. ברצוננו להעיר ולעורר אתכם כי סטיה קלה שבקלות של מורה הרוח בבחינת נורת אזהרה עבורכם כי לא נכון להמשיך ולקבל ממנו כיוון, שכל המגדל בנוי על יסודות רעועים וסופו שיפול ויתפרק זו הסיבה, שלאחרונה מתרבים המקרים של מורי ומורות רוח אשר סובלים מבעיות בריאותיות, נזקקים לעבור הליכים רפואיים וניתוחים קשים ומסובכים אשר גורמים להשבתה של פעילותם לזמן מה או לצמיתות.

אהובים-יקרים, " וַיֹּ֥אמֶר יְהֹוָ֖ה אֶל משֶׁ֥ה לֵּאמֹֽר, כֵּ֗ן בְּנ֣וֹת צְלָפְחָד֘ דֹּֽבְרֹת֒ נָתֹ֨ן תִּתֵּ֤ן לָהֶם֙ אֲחֻזַּ֣ת נַֽחֲלָ֔ה בְּת֖וֹךְ אֲחֵ֣י אֲבִיהֶ֑ם וְהַֽעֲבַרְתָּ֛ אֶת נַֽחֲלַ֥ת אֲבִיהֶ֖ן לָהֶֽן, וְאֶל בְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵ֖ל תְּדַבֵּ֣ר לֵאמֹ֑ר אִ֣ישׁ כִּֽי יָמ֗וּת וּבֵן֙ אֵ֣ין ל֔וֹ וְהַֽעֲבַרְתֶּ֥ם אֶת נַֽחֲלָת֖וֹ לְבִתּֽוֹ "  ( במדבר כ"ז, ו' – ח' ), לראשונה בעולם העתיק האלוהות מצווה על העברת ירושת האב לבנותיו, וכי נשים רשאיות להיות בעלות אדמה ורכוש משל עצמן ! 

אהובים-יקרים, משפט חמש בנות צלפחד נועד לדחוף את המין האנושי אל עבר מודעות חדשה, להניע אל שלב אבולוציוני מתקדם ומפותח, מאוזן וצודק יותר כשם, שנרמז בצופן השם צלפחד: האות צ' תחילית הערך צדק, האות ל' תחילית הערך לימוד, פחד בהיפוך האותיות דחף כלומר, דחף לימוד צדק ועוד, מספרן חמש הוא המספר של השינוי והטרנספורמציה וכן, בשמותיהן חבויים פעילם המורים על תנועה: מחלה מלשון מָחוֹל, נעה מלשון נָע , חגלה מלשון חָג , מלכה מלשון הָלַךְ  ותרצה מלשון  רָץ.

אהובים-יקרים, גברים ונשים שונים במהותם אך שווים בערכם על כן, ייעודו הרוחני של עם ישראל להורות את הדרך לאומות העולם על ידי כינון חברה שוחרת שלום ואחווה אשר מושתת על שוויון מלא בין המינים כפי, שקבע במגילת העצמאות דוד בן גוריון הלא הוא משה רבנו : " מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות ".

אהובים-יקרים, המאמר" כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה "( דברים כ', י"ט ) נועד להעיר ולעורר אתכם אל אופן ההנהגה הנכון בחיים אשר הנוהמשך מורשת האבות ונביאי האומה בד ובבד עם תנועה קדימה אל החדש בהולמות לרוח הזמן העכשווי. מי אשר בועטים בתורת משה בטענה שהיא פרימיטיבית ובלתי רלוונטית להיום משולים לעץ בעל שורשים מועטים אשר יציבותו מעורערת והוא מט ליפול, מי אשר נאחזים בתורה ובועטים בקדמה משולים לעץ בעל ענפים מועטים וממילא פירות דלים לפיכך, הדרך המאגדת המשכיות וחדשנות היא שביל הזהב אשר מבטיח חיים של שפע ושמחה, בריאות איתנה ואריכות ימים, הגשמה ושגשוג.

לו יהי.