צופן פרשת כִּי תָבוֹא : שניהם יחד

אהובים-יקרים, צופן פרשת כי תבוא בהיפוך אותיות צליל הגייה both אשר פירושו באנגלית שניהם מורה אמת מקודשת לפיה, המפתח לחיי רווחה ושגשוג בכל המישורים – האישי, הלאומי והעולמי הנו מיזוג בין העיקרון הזכרי של ערכים ואמת, חוקים וגבולות לעיקרן הנקבי של זרימה והכלה, חמלה ואהבה שכן, כמו למעלה כך למטה כמו למטה כך למעלה, מהות היקום והקיום היא אחדות עיקרון האב והאם דהיינו, בורא עולם הקדוש ברוך הוא והשכינה.

אהובים-יקרים, בפרשת כי תבוא האלוהות מצווה את משה להורות לבני ישראל עם כניסתם לארץ לקיים מעמד מיוחד על הר גריזים והר עיבל אשר עיקרו חידוש הברית הרוחנית. בזמן הטקס מחצית משבטי ישראל יעמדו על הר גריזים ומחציתם על הר עיבל ואילו, שבט לוי עם ארון הברית יעמדו בתווך בין שני ההרים, ויקראו בפני העם את הציוויים והחוקים: " וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה וְהַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר הַסְכֵּת וּשְׁמַע יִשְׂרָאֵל הַיּוֹם הַזֶּה נִהְיֵיתָ לְעָם לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ, וְשָׁמַעְתָּ בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ וְעָשִׂיתָ אֶת מִצְוֹתָו וְאֶת חֻקָּיו אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם, וַיְצַו מֹשֶׁה אֶת הָעָם בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר, אֵלֶּה יַעַמְדוּ לְבָרֵךְ אֶת הָעָם עַל הַר גְּרִזִים בְּעָבְרְכֶם אֶת הַיַּרְדֵּן שִׁמְעוֹן וְלֵוִי וִיהוּדָה וְיִשָּׂשכָר וְיוֹסֵף וּבִנְיָמִן, וְאֵלֶּה יַעַמְדוּ עַל הַקְּלָלָה בְּהַר עֵיבָל רְאוּבֵן גָּד וְאָשֵׁר וּזְבוּלֻן דָּן וְנַפְתָּלִי, וְעָנוּ הַלְוִיִּם וְאָמְרוּ אֶל כָּל אִישׁ יִשְׂרָאֵל קוֹל רָם " ( דברים כ"ז, ט' – י"ד ). צופן גרזים מלשון גְּזֵרוֹת הלוא הן התקנות והחוקים, הציוויים והגבולות כנגד העיקרון הזכרי בבריאה, צופן עיבל מלשון עין לב כלומר, ראיית הלב רגש האינטואיציה כנגד העיקרון הנקבי בבריאה, צופן לוי הנו לו אשר ערכו בגימטרייה 36 הלוא הוא המספר של הטרנספורמציה והלידה מחדש ועוד, לוי צליל הגייה live אשר מובנו באנגלית לחיות.

 אהובים-יקרים, הטקס על הר גריזים והר עיבל נועד להמחיש לבני ישראל את העיקרון לפיו מטרת החיים הארציים הנה צמיחה והתפתחות, התחדשות ותנועה מתמדת לשם כך, הכרחי לנוע אל קו  האמצע, אל נקודת האיזון שבין צד ימין הזכרי לצד שמאל הנקבי משמע, אין להטות את הכף לאף אחד מהצדדים כמאמר הכתוב: " וְלֹא תָסוּר מִכָּל הַדְּבָרִים אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם יָמִין וּשְׂמֹאול לָלֶכֶת אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים לְעָבְדָם " (  דברים כ"ח, י"ד  ). לאלה אשר תוהים בליבם כיצד ניתן לנוע אל קו האמצע, אל נקודת האיזון המבורכת של שלום ושלמות פנימיים, מתזכרים אנו כי בלתי ניתן לעשות מלאכה זו לבד בלעדי הימצאות בתהליך של ריפוי וחניכה רציף ועקבי, יסודי ומקיף אצל מורה רוח של אמת. 

אהובים-יקרים, הגיאומטריה הקוסמית של הגביע המקודש מוצפנת במעמד על הר גרזים והר עיבל  שכן, השקע בין שני ההרים מדמה משולש אשר קודקודו פונה מטה ומזכיר צורה של כוס ועוד, שבט לוי העומד בתווך מדמה את רגל הכוס.  הגביע המקודש בבחינת סגולה להאצלה של כוחות אור מהרקיעים העליונים.

בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בפתחה של שנה חדשה בחיבור לכוחות של הזנה אשר נובעת  מאיזון בין הזכרי לנקבי, בין הימני לשמאלי שהרי צופן איזון  מלשון אני זן / אני ניזון !

לו יהי