צופן פרשת פִּינְחָס ( חלק 1 ) : זוגיות פנימית המפתח לזוגיות חיצונית

עריכה חדשה : 6 יולי, 2023

אהובים-יקרים,  הציווי על העלאת קורבן תָּמִיד בבית המקדש פעמיים בכל יום, אחד בבוקר ואחד בין הערבים, מופיע לראשונה בפרשת תצווה: "  וְזֶה אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה עַל הַמִּזְבֵּחַ כְּבָשִׂים בְּנֵי שָׁנָה שְׁנַיִם לַיּוֹם תָּמִיד, אֶת הַכֶּבֶשׂ הָאֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם "  ( שמות כ"ט, ל"ח – ל"ט ) בהמשך, מוזכר שוב בפרשת פינחס: " וְאָמַרְתָּ לָהֶם זֶה הָאִשֶּׁה אֲשֶׁר תַּקְרִיבוּ לַיהוָה  כְּבָשִׂים בְּנֵי שָׁנָה תְמִימִם שְׁנַיִם לַיּוֹם עֹלָה תָמִיד, אֶת הַכֶּבֶשׂ אֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם "  ( במדבר כ"ח, ג' – ד' ). יש לדעת כי במצוות ובמנהגי ישראל אשר בתורת משה צפונות משמעויות רוחניות עמוקות של צמיחה והתפתחות אור, ואין מדובר בציווים ומנהגים נעדרי טעם ותכלית. ברצוננו להאיר את המהות הרוחנית החבויה בציווי על העלאת קורבן תמיד פעמיים ביום, וקישרו לזמן העכשווי בו נצבים הנכם של ימות המשיח הלוא הם אחרית הימים שארית עידן זה בן 6,000 השנים.

אהובים-יקרים, תוצאת החטא הקדמון היא היפרדות עצמי הנפש הוא עצמי העור מעצמי הנשמה הוא עצמי האור, ונפילה את תודעת החומר המוגשם המזדהה עם עצמיות הנפש הבשרית הזמנית החולפת. לעומת הגוף הפיזי שהנו זכרי או נקבי, הנשמה חלקיק אלוה הנה זכרית וגם נקבית ככתוב בספר בראשית פרק א' פסוק כ"ז: " וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אֹתָם ".

אהובים-יקרים, בעקבות החטא הקדמון והיפרדות עצמי העור מעצמי האור, הזכרי מהנקבי החוויה האנושית השלטת לאורך העידן שמסתיים היא של חֲצִיּוֹת מלשון חצוי וחצי, חווית חסר זו הושלכה על היחסים הזוגיים, ואצל בני ובנות האדם נולד הצורך במציאת " החצי השני " מתוך ניסיון לא מודע לפצות על אותו פילוג פנימי. חשובה המודעות כי מימוש אהבת אמת וזוגיות נשמתית היא תולדה של חיבור בין שתי הוויות עוצמתיות, עצמאיות ושלמות אשר מפרות ומזינות אחד את השנייה, ולא של שני חצאים שנשענים ותלויים זה בזו.

אהובים-יקרים, צופן קורבן תמיד הנו תם אשר מובנו שלם, האות י' הראשונה בשם המפורש מבטאת יצירה של המקור העליון, והאות ד' תחילית הערך דלת מרמז כי מהות קורבן תמיד לפתוח את הדלת אל המהות העליונה אשר באדם שהיא זכרית ונקבית גם יחד בדרך זו, האדם משתווה לטבעו הפנימי של האל לפיכך, המשמעות של העלאת קורבן התמיד פעמיים ביום הנה:

קורבן תמיד של שחר לקראת בוקר כנגד העיקרון הזכרי באדם ובבריאה

קורבן תמיד של בין הערביים לקראת ערב כנגד העיקרון הנקבי באדם ובבריאה 

צופן שם הפרשה פִּינְחָס הוא חָשַׂף פָּנִים מלמד, שקורבן התמיד נועד לסייע לאדם להיחשף לטבעו הפנימי הנשמתי, להתוודע לפן הזכרי ולפן הנקבי הקיימים בו באופן זה, לחבור למהותו האלוהית האינסופית השלמה.

אהובים-יקרים, בעת הזו של חילופי עידנים רבים ורבות חשים וחשות בקריאה פנימית לממש זוגיות משורש הנשמה. יש לדעת כי השער למפגש עם האחד או האחת קרי, הלהבה התאומה שלכם עובר דרך איחוד הזכרי והנקבי תחילה בתוככם פנימה משמע, זוגיות פנימית היא המפתח לזוגיות חיצונית לחבירה לבן/בת הזוג הנשמתיים, למגנוט של האחד/האחת אל תוך חייכם. לשם כך, חיוני להשקיע בהתפתחות רוחנית, לעבור תהליך אישי רציף ועקבי של ריפוי וחניכה אצל מורה רוח של אמת על מנת להתאחד עם בן/בת הזוג הנשמתיים ממקום בוגר ויציב, עוצמתי ועצמאי. זכרו כי הזוגיות הפנימית מובילה אתכם למימוש הייעוד שלכם בכל התחומים הזוגי, ההורי והמקצועי כאחד.

בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בהליכה אחר הקריאה הפנימית ובבחירות מושכלות, אמן.