צופן שמחת תורה : השמחה שבהמשך

עריכה חדשה: 27 ספטמבר, 2023

אהובים-יקרים, במרוצת הדורות השתרש השם שמחת תורה לחג שמיני עצרת אשר חל בכ"ב בתשרי, למחרת היום השביעי האחרון של חג הסוכות. שמיני עצרת הוא חג מקראי ולמרות שמצוין בסמיכות לסוכות נחשב כחג נפרד: " בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי עֲצֶרֶת תִּהְיֶה לָכֶם כָּל מְלֶאכֶת עֲבֹדָה לֹא תַעֲשׂוּ "  ( במדבר כ"ט, ל"ה ), ברצוננו להאיר את מהות השמחה בחג זה.

אהובים-יקרים, שמחה בהיפוך אותיות המשך, בחג זה חוגגים הנכם את השמחה שבהמשך כלומר, את סיום מחזור הקריאה בספר התורה ומיד את התחלת הקריאה בו מחדש כיוון, שאין עמידה ברוחני, מהות הקיום והיקום היא התפתחות ותנועה מתמדת, התקדמות והמשך צמיחה שאם לא כן, ישנה נסיגה אחורה וניוון רוחני.

אהובים-יקרים, שמירת המצוות איננה המטרה כי אם האמצעי ליישר את עצמיות הנפש הבשרית הלוא היא אישיות האגו עם עצמיות הנשמה האלוקית.  המצוות בבחינת כלים פיזיים לסייע בידכם להזיז הצידה את סוגי הפחד השונים אשר מקורם בעצמיות הנפש הארצית, כפי שנרמז בצופן  שמחת תורה: שם בהיפוך אותיות מָשׁ אשר מובנו זז, ו- חַת שפירושו פחד הכוונה, להזיז את הפחד באמצעות החוקים והמצוות אשר בתורת משה.

אהובים-יקרים, האדם הרוחני האמיתי מתעלה מעל הפחדים והספקות, מעז ללכת אחר צו הלב ולהגשים את חזון הנשמה, היש שמחה נעלה מזו ? היש חופש גדול מזה ? הלוא צופן בן חורין בהיפוך אותיות רוחני !

בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בשמחת אמת היא שמחת ההתפתחות, הצמיחה והתנועה המתמדת, אמן.